Radeon 9800 + counterstrike en gång för alla

Permalänk
Medlem

Radeon 9800 + counterstrike en gång för alla

Har bytt från GF4 Ti 4800 till ett radeon 9800 NP och får inte ut 100 fps i CS längre. Jag vet att Radeon e ett nyare kort o lämpar sig till nyare spel etc. men jag tycker att jag BORDE kunna kräma ut 100 fps för det. Med rätt inställningar o rätt hjälp från er som kan eller ahr stött på detta själva.
Jag har 100 fps tills ja möter folk och hamnar i eldstrider osv då droppar den ner till 80 ungefär. Detta vill jag råda bukt på.
har följande system:

Windows 2000 Professional, Service Pack 2 (5.0 - 2195) -=- cpu: 1-AMD XP2400+ @ 2030MHz, 256KB -=- mem: 233/767MB (30.38%) -=- gfx: RADEON 9800

Snälla hjälp mig om ni kan.

ps. Jag har senaste hyperion 4in1 samt catalyst 3.7

Visa signatur

eminemBNJA: Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat.

Permalänk
Medlem

Konstigt att så många klagar på detta när jag själv inte märkt av det ett dugg... :roll:

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

Jo, 80 fps är ju verkligen ospelbart *suck*
Du kan ju testa att byta till Windows XP, det bör speeda upp litet

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk

Såhär funkar det.
Vad du tycker en dator BORDE kräma ur sig är inte samma sak som VAD den krämar ur sig.
Vissa har problem med prestandaloss, vissa inte. Bara att tweaka så mycket man kan.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Ärligt talat tycker jag att det är lite larvigt. För om du hade spelat utan net_graphen så hade du ju aldrig märkt om det gått ner från 100 till 80 fps.

Permalänk
Medlem

ok...

Det e skillnad på folk som t.ex. skulle tycka att det vore ve o fasa att se på VHS istället för DVD o likadant med CS. Jag har spelat i 3 år nu, spelat på HÖG nivå och känner av om fps:n går ner till 95 kan jag säga dig.
Sen så hoppades jag på svar från folk som verkligen ville hjälpa till.

Visa signatur

Permalänk

Re: ok...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av r1cke
och känner av om fps:n går ner till 95 kan jag säga dig.

det tror jag inte på.

Blir det inte bäst om man låser fps'en till Hz:en?

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Re: Re: ok...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
det tror jag inte på.

Blir det inte bäst om man låser fps'en till Hz:en?

ehm.. jag har också lirat cs på rätt hög nivå.. man känner så små fps dropp ganska rejält.. och att gå ner till att lira mde 70-80 fps när man är van med 100 är ett rent helvete!

har själv samma problem.. får fps drop till 60-70 när jag möter fiender och yard på aztec etc..
har nästan tweakat sönder cs med fps kommandon, highfps mods etc etc etc.. divisar och hela skiten.. fast jag kör radeon 9600pro..

mitt råd: sök runt lite i http://www.guru3d.com forum.. där hade dom många intressanta svar..

men först.. prova dessa 2 kommandon:

ati_subdiv 0
ati_npatch 0

det funkar för vissa...

(jag har fått lov att lägga ner cs för att jag får så grymma fps drop så cs blir tråkigt att lira och kan inte fixa det )

Permalänk
Medlem

Jag kan förstå CS-spelarna. Jag hade problem med framförallt AK47'an när jag körde med 60fps. Grejen är den att rekyleffekten på siktet blir sablarns mycket längre med lägre FPS, jämför typ 60-99fps och skillnaden är stor.
Spelarmodellerna hackade inte utan rörelserna var rätt mjuka, men som sagt, siktet gjorde mig förbannad

Men nuförtiden har jag lämnat FPS-hysterin i CS.
Kör enbart Flight Simulator där spelet känns flytande vid 25fps, japp ni läste rätt. Har låst min FPS vid 30, funkar prima.

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk

Får i alla fall 100fps med mitt kassa gfx

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

Re: ok...

Citat:

Det e skillnad på folk som t.ex. skulle tycka att det vore ve o fasa att se på VHS istället för DVD o likadant med CS. Jag har spelat i 3 år nu, spelat på HÖG nivå och känner av om fps:n går ner till 95 kan jag säga dig.
Sen så hoppades jag på svar från folk som verkligen ville hjälpa till.

Okey :)... vilken clan?!
Ska titta opp vad polarn hade skrivit i sitt script, commandline osv :S.. han hade nån fin fix för det där probbset iaf! återkommer

Permalänk
Medlem

efter din genväg så skriv -32bpp så bör det lösa sig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

i 1.6 checkar du in i Options

Permalänk
Avstängd

Re: Radeon 9800 + counterstrike en gång för alla

Citat:

Har bytt från GF4 Ti 4800 till ett radeon 9800 NP och får inte ut 100 fps i CS längre. Jag vet att Radeon e ett nyare kort o lämpar sig till nyare spel etc. men jag tycker att jag BORDE kunna kräma ut 100 fps för det. Med rätt inställningar o rätt hjälp från er som kan eller ahr stött på detta själva.
Jag har 100 fps tills ja möter folk och hamnar i eldstrider osv då droppar den ner till 80 ungefär. Detta vill jag råda bukt på.
har följande system:

Windows 2000 Professional, Service Pack 2 (5.0 - 2195) -=- cpu: 1-AMD XP2400+ @ 2030MHz, 256KB -=- mem: 233/767MB (30.38%) -=- gfx: RADEON 9800

svar :

JÄVLA UNGEJÄVEL , DU KAN OMÖJLIGT KÄNNA MINSTA JÄVLA FITTSKILLNAD MELLAN 80 OCH 100 FPS !!!!!

FATTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

blir så jävla arg på n00bs ...
om ni inte ser fps:en , skulle ni inte klaga...

Visa signatur

games4ever

Permalänk
Medlem

Hehe ^^ Ta't lugnt va?!

Permalänk
Medlem

....

Jävla ungejävel? i beg your pardon.. jag är 23 år och har spelat med blandannat Gamepoint, A-laget, Nostradamus och Inferno-Online så att kalla mig n00b (om det nu avr en cs-relaterad anklagelse) får väl kallas "bullshit"?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

ran är nu avstängd så ni kan i lung och ro ignorera hans påhopp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

om du är desperat.. prova:

gl_cull 1
gl_clear 1
gl_lightholes 0
gl_max_size 256
gl_playermip 2
gl_round_down 10
gl_wateramp 0
gl_ztrick 1
scr_conspeed 8000
r_dynamic 0
r_mirroralpha 0
violence_ablood 1
violence_agibs 1
violence_hblood 1
violence_hgibs 1
r_mmx 1
r_mirroralpha 0
r_drawviewmodel 1
max_shells 0
gunsmoke 0
max_smokepuffs 0
mp_decals 50

fps_max "101"
max_shells "60"
scr_conspeed "99999999999"
scr_printspeed "5"

s_eax "1"
s_a3d "0"
cl_bob "0"
cl_bobcycle "0"
cl_bobup "0"
cl_dynamiccrosshair "0"
ex_maxerrordistance 0

cl_latency "-999"
rate "25000"
cl_rate "20000"
cl_lw "1"
cl_lc "1"
cl_cmdrate "80"
cl_updaterate "80"

gl_overbright "10"
brightness "10"
gamma "10"
violence_hblood 1
violence_hgibs 1
violence_ablood 1
violence_agibs 1

och highfps mods

(haha ran.. märks att han inte är bra på cs)

Permalänk

Har samma problem fast min fps dyker ner i 30. Har inbyggt ljudkort, de hjälper när ja inaktiverar det fast fps:n droppar fortfarande.

Visa signatur

Salta pinnar

Permalänk
Medlem

Re: ....

Citat:

Jävla ungejävel? i beg your pardon.. jag är 23 år och har spelat med blandannat Gamepoint, A-laget, Nostradamus och Inferno-Online så att kalla mig n00b (om det nu avr en cs-relaterad anklagelse) får väl kallas "bullshit"?

Vi spöade Nostradamus

Har du möjlighet att få upp din skärm i 100hz? Isf så kan du ju prova låsa fps'en till hz'n, som någon i ett inlägg ovan sa. Om du har en sån pass kass skärm som inte klarar det så formatera om datorn.. det brukar ofta lösa alla problem. (:

Visa signatur

Antec P182 - XFX nForce 780i - C2D E8400 @ 3,0Ghz - OCZ XTC DDR2 PC6400/800MHz CL5 2x2GB - Gainwad GeForce 8800GT GS 1024Mb - Thermalright Ultra-120e

Permalänk
Medlem

Re: Re: ....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3b
Vi spöade Nostradamus

Har du möjlighet att få upp din skärm i 100hz? Isf så kan du ju prova låsa fps'en till hz'n, som någon i ett inlägg ovan sa. Om du har en sån pass kass skärm som inte klarar det så formatera om datorn.. det brukar ofta lösa alla problem. (:

Offtop:
Du gillar Hercules märken va?! Antar att du har en Hercuels TFT skärm oxå.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: ....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Offtop:
Du gillar Hercules märken va?! Antar att du har en Hercuels TFT skärm oxå.

Hehe, nee.. men däremot så har jag ett par hercules högtalare. (: Hercules är bra.

Visa signatur

Antec P182 - XFX nForce 780i - C2D E8400 @ 3,0Ghz - OCZ XTC DDR2 PC6400/800MHz CL5 2x2GB - Gainwad GeForce 8800GT GS 1024Mb - Thermalright Ultra-120e

Permalänk
Medlem

MM.. funderar på att köpa mig ett hercules 9800pro nån dag...

Permalänk
Medlem

Re: ....

Citat:

Kan man få autograf?

btw, Hercules skärmen äger

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Banyan
Ärligt talat tycker jag att det är lite larvigt. För om du hade spelat utan net_graphen så hade du ju aldrig märkt om det gått ner från 100 till 80 fps.

lol...
Om du spelar CS "på riktigt" så märker du DIREKT om det droppar till 80...
Och varför all denna "Anti-CS-Hysteri" nu är det så att man kan diskutera spel
här... Medtanke på att det står just "Spel" och om jag inte har fel så är CS ett spel..
Och det får man diskutera här... Och visst det är ju fritt att hata det men ni kan ju inte
stå å säga att man inte ska skriva CS-trådar..

Visa signatur

|| Athlon 64 3200+ || Asus K8N-E Deluxe || 2x512 Corsair PC3200 || Hercules 3D Prophet 9800PRO || 120GB Maxtor ||

Permalänk

känns som HL borde släppa en patch till spelet så det kanske lämpar sig en aning till nyare grafikkort... eller så det inte blir lika känsligt för FPS.
Eller! Så slutar man spela spelet!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Re: Radeon 9800 + counterstrike en gång för alla

Citat:

har följande system:

r1cke, testa med Catalyst 3.6.... de sägs vara underbara för just CS

Här är några länkar till sidor med Tweak-guider på..

http://www.fragbite.com/?articleID=123
http://www.ninja-association.org.uk/csfaq/sections/tweak/twea...
http://www.csimmortals.com/Tweaking.asp <---- 1.6

Förresten, att ha spelat i IO är väl inte alltför meriterande egentligen? Menar... det är ju inte som om du tävlar mot SK om en plats i laget

Permalänk
Medlem

gl_max_size 4 = lösningen på alla problem.

Duh, snacka om att gräva upp en död tråd.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

jo en gammal tråd jao!
jag kör 3.10 sen har jag satt Fastwrite @ OFF och Sideband Adressing @ ON = 100FPS diRR !

Permalänk
Medlem

Varför behöver någon 100fps i CS? Har man inte en skärm som klarar det spelar det väl ändå ingen roll? Omg plz msg