Permalänk
Medlem

A7n8x-vm

Hur kör man minnen som stödjer ddr400 i ddr333 på detta moderkort? burken envisas med att köra i ddr400 och då kan jag inte använda integrerade grafiken!.. hittade inget i BIOS ... eller är det så att man måste ha ddr333 minnen för att kunna köra den hastigheten?

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan köra dem i vilken hastighet du vill, bara du ställer in det i BIOS.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Du kan köra dem i vilken hastighet du vill, bara du ställer in det i BIOS.

Var i BIOS?...jag hittar det inte!..

Permalänk
Antielefant

Memory Frequency ställs på Sync, 1:1, 100% eller 333.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Memory Frequency ställs på Sync, 1:1, 100% eller 333.

Kan inte hitta några sånna inställningar.. helsjukt!..

kortet är ju värdelöst!...

jag kan bara se vad jag har för cpu och om minnet körs i dual eller singel mode men jag kan inte ändra på nått!!!..

Permalänk
Hedersmedlem

Men läs manualen..

Inställningarna finns ju där, inte direkt kortets fel ifall du inte kan hitta dem.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Men läs manualen..

Inställningarna finns ju där, inte direkt kortets fel ifall du inte kan hitta dem.

Jag må vara amatör men jag har gått igenom både bok å BIOS flera gånger nu... den har inge funktioner för att kunna ändra minnesbushastighet och liknade grejjs...

Permalänk
Hedersmedlem

Från manualen under 4.4.2 Advanced Chipset Features

Visa signatur

Permalänk

Är ni idioter eller? VM versionen använder ett strypt bios som inte har några som helst minnesinställningar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Från manualen under 4.4.2 Advanced Chipset Features

http://home.student.uu.se/joli5403/images/a7n8x_mem_freq.png

Min manual går inte längre än till 3.2.3 "Utilities menu"...

Edit: att BIOS e strypt kan ju förklara saken.. och Ja! Jag e en idiot som köpte detta moderkort!!!

Permalänk
Hedersmedlem

My bad. Kollade manualen till VM-varianten och det verkar helt klart vara som kj_bassplayer säger; BIOSet verkar vara ett helt annat än på de andra A7N8X-korten.

Men även om minnet går i 200 MHz borde man kunna använda den inbyggda grafiken eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

My bad. Kollade manualen till VM-varianten och det verkar helt klart vara som kj_bassplayer säger; BIOSet verkar vara ett helt annat än på de andra A7N8X-korten.

Men även om minnet går i 200 MHz borde man kunna använda den inbyggda grafiken eller?

Dom rekomenderar ett vanligt grafikkort om minnet körs i 200mhz. Och med dom minnen jag först provade i burken så blev den instabil. Kör nu med andra minnen från en annan burk och dom e av lite bättre sort så det funkar faktiskt lite bättre... får dock fortfarande lite små grafikbuggar i windows... men den bootar åtminståne inte om nu..

Permalänk
Medlem

Uppdaterat bios? I de nyare versionerna stöds ddr400 bättre.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Uppdaterat bios? I de nyare versionerna stöds ddr400 bättre.

Uppdaterade bios nu till senaste version(1009)... Den använder minnet i 333mhz nu och inte i 400mhz som inte är rekomenderat om man ska köra med det int. grafiken(vilket jag måste göra)... hoppas det funkar nu...

Permalänk
Medlem

för er som använder deta kort kan ni möjligen svara mig snabbt ifall det möjligen har TV ut på det inbygda graffe kortet.

o nej tack jag ehöver inte veta att jag stavar dåligt eller att jag är noob.
vilket verkar vara defult svaret från många på deta forum.

Visa signatur

oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av an_oger
för er som använder deta kort kan ni möjligen svara mig snabbt ifall det möjligen har TV ut på det inbygda graffe kortet.

o nej tack jag ehöver inte veta att jag stavar dåligt eller att jag är noob.
vilket verkar vara defult svaret från många på deta forum.

Jepp.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

tack för svaret då var vet jag vilket kort det blir jag köper.

Visa signatur

oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

Permalänk
Medlem

Jag fick hem mitt A7N8X-VM igår, fick två tv-out adaptrar av misstag. Byter gärna den ena mot en s/p-dif adapter.