Permalänk
Medlem

COMVIQ.NET - någon ??

Är det någon som gar bytt ifrån Comviq kontant till Comviq kontant.Net ?

Sitter idag med "vanliga" Comviq Kontant, och är nöjd med just kontant tjänsten. Såg av en slump inne på Comviq.se att det oxå finns en tjänst, är säkert gammal nu, att man kan ringa för 1:65/min resp. SMS´a för 0:97/st.

Så det jag undrar lite över är väl om man igentligen vinner något på att byta tjänst ? Ringer i dag inte så mycket, nästan inget. Utan det man ringer är väl på kväller och nätter. Kan visserligen ha mycket med att göra att det är så pass dyrt att ringa dagtid.

Så det är inte alls omöjligt att man börjar att ringa dag tid om man vet om att man kan komma undan med 1.65 kr / min.

Så vad tror ni igenligen om att byta ?

Kostar ju visserligen en knapp hundring att byta [ Får då ringa för för 50 kr ], så det är inga jätte summor det handar om. Så det är kanske värt endå att slänga ut en hundrig för att sen kunna ringa billigare resp. SMS billigare. För efter man har pröjsat hundringen så kostar det inget extra, så att säga. Utan man köper sig ett nytt kontaktkort som vanligt när det man har börjat ta slut.

Så vad tror ni ? Någon som har "erfarenheter" från COMVIQ.NET ?

Källa:COMVIQ.NET

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Beror ju helt på om du ringer på dagtid eller inte. Men det kanske har nåt med dagspriset och göra för att man själv inte ringer så mycke under dagtid. Kan du inte köpa ett comviw.net kort och ha båda, så testar du om du verkligen tjänar på det...om du inte gör det så kan ju alltid byta tillbaka. Fast kanske inte så roligt och ha ett nytt nummer, iaf om man har haft numret ett tag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [!]
Beror ju helt på om du ringer på dagtid eller inte. Men det kanske har nåt med dagspriset och göra för att man själv inte ringer så mycke under dagtid. Kan du inte köpa ett comviw.net kort och ha båda, så testar du om du verkligen tjänar på det...om du inte gör det så kan ju alltid byta tillbaka. Fast kanske inte så roligt och ha ett nytt nummer, iaf om man har haft numret ett tag.

Visserligen...men så kostar ju ju COMVIQ.NET bara 95 spänn, utav 50 kr man får ringa för. Så även om jag tar och bytter "upp mig" till COMVIQ.NET så har jag ju inget att förlora på det, eller hur ?

Som det är i dag, som jag skrev tidigare, så ringer jag nästan aldrig dagtid, men det kan ha med att göra att priset är så pass högt som det är att ringa dagtid. Så om jag får ner priset till 1.65 per minut så är det kanske inte lika "svårt" att ta sig för att ringa dagtid. Än som det är idag, när dom tar runt en femma minuten.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

det kostar bara 20kr att byta tror jag det var.
Kolla om de flesta av dina polare har comviq. då kostar det under en krona att ringa till dem på kvällarna.

Jag har comviq.net. det går åt lite mer pengar nu men ändå skönt att kunna ringa på dagarna

Visa signatur

One man. One desire.

Permalänk
Hedersmedlem

Ringar man mycke dagtid tjänar du ju på det, men annars kan man behålla sitt kontantkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Ringar man mycke dagtid tjänar du ju på det, men annars kan man behålla sitt kontantkort.

Mnja spelar ju stor roll vilken operatör du ringer till också...med .net ringer du billigare till andra operatörer. Men å andra sidan är öppningsavgiften dyrare med .net....