Permalänk
Medlem

netgear mr814

routern byter ip och ja hittar inga patcher eller hjälp med att fixa till de tex på cs så kommer ingen in på min server eller på dc blir de fel å sånt.. samma som alla andra frågar om men hitta dock inget till min router. snälla hjälp

Permalänk
Medlem

LAN IP Setup -----> Add
kan du se de olika datorerna som e anslutna och göra så att de får samma ip nästa gång de sätts på.

Permalänk
Medlem

hur kommer jag inte på LAN? e lite newbig av mej alltså den är trådlös och jag har 2 datorer...

Permalänk
Medlem

i ett "internet fönster" skriver du addresen http://192.168.0.1/
Användarnamn: admin
Password: password
på vänster sida finns nu en menyrad aoch under "Advanced" hittar du "LAN IP Setup"

Permalänk
Medlem

aha tackar men.. ska man öppna portar? om jag vill att nån ska kunna komma in på min cs server tex hur gör jag då? tack så mkt..:)

Permalänk
Medlem

Titta vad jag hittade
http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101145.asp
Och det är port 27015 du ska forwarda, om det är tcp eller udp beror på om det är en 1.5 eller 1.6 server du vill att andra ska komma åt.
Tcp för 1.5 och udp för 1.6.

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkevin
Titta vad jag hittade
http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101145.asp
Och det är port 27015 du ska forwarda, om det är tcp eller udp beror på om det är en 1.5 eller 1.6 server du vill att andra ska komma åt.
Tcp för 1.5 och udp för 1.6.

khwai's förslag sög.. ja fick installera om datan 100 grr å sen kom ja på att de finns reset knpp på rotutern men de funka iaf inte för ja kom inte ens ut på internet för den slutade dela ip nummer å dog men iaf låter de senaste mkt bättre men jag fästår inte så mycke

-bild på de ja inte fattar-

http://f.playahead.com/c76c94307ad7460fb2a7da13a7634803/share...

min lilla kommentar syns inte så bra men va de står är iaf..
[ska spela 1.6.. ska jag hitta udp i den här listan? förlara utförligare jag är "newb"]

Permalänk
Medlem

Tcp och Udp är olika protokoll som används för att skicka data över nätverk.
Tcp har en sorts felkorrigering som fungerar som så att den skickar ett paket i taget och väntar tills det kommer ett kvitto på att paketet har kommit fram innan den skickar nästa paket.
Udp skickar på hela tiden utan att vänta på något kvitto, detta snabbar såklart upp hastigheten, men samtidigt så kan du inte vara säker på att all data kommer fram, därför lämpar det sig bäst för spel.

I den listan på bilden finns en massa program som routern har färdiga inställningar för, dvs vilken/vilka portar programet använder.

Ifall du väljer HTTP i listan, och sedan klickar på Edit service, får du då möjlighet att byta porten/portarna som den servicen använder?
Kan du på samma sida byta ut protokollet servicen använder från Tcp till Udp?

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkevin
Tcp och Udp är olika protokoll som används för att skicka data över nätverk.
Tcp har en sorts felkorrigering som fungerar som så att den skickar ett paket i taget och väntar tills det kommer ett kvitto på att paketet har kommit fram innan den skickar nästa paket.
Udp skickar på hela tiden utan att vänta på något kvitto, detta snabbar såklart upp hastigheten, men samtidigt så kan du inte vara säker på att all data kommer fram, därför lämpar det sig bäst för spel.

I den listan på bilden finns en massa program som routern har färdiga inställningar för, dvs vilken/vilka portar programet använder.

Ifall du väljer HTTP i listan, och sedan klickar på Edit service, får du då möjlighet att byta porten/portarna som den servicen använder?
Kan du på samma sida byta ut protokollet servicen använder från Tcp till Udp?

Jo de va exakt de jag undrade nån annan som vet hur å var man gör? hehe