Permalänk
Medlem

VNC server, vilken port?

Hej jag kör VNC server på en dator som jag skulle vilja fjärrstyra ifrån en annan dator över nätet men det funkar inte. Det funkar på hemnätverket men inte över nätet från någon dator jag har testat med. Jag har en D-link DI 804 Router som jag kör DMZ host på men om jag nu måste öppna porten manuellt, vilket port är det jag ska öppna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neom
TCP
5500
5800
5900

plus att klienten måste ha dessa portar öppna (inte hundra på det iof).

Nej tror det bara är servern som behöver det, har funkat förut iaf.. Så alla dem måste öppnas?

Permalänk
Medlem

Jag tror också att det bara är servern som behöver öppna.

Själv har jag bara öppnat 5900 till min server och jag kommer åt den fint "utifrån". Vet inte vad man har att vinna på ett öppna de övriga portarna.

Permalänk
Medlem

VNC port

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kikkoman
Jag tror också att det bara är servern som behöver öppna.

Själv har jag bara öppnat 5900 till min server och jag kommer åt den fint "utifrån". Vet inte vad man har att vinna på ett öppna de övriga portarna.

Okej, gut! Men att öppna den helt är väll samma sak som att "redirecta" den i routerinställningarna?

Permalänk
Hedersmedlem

5900 räcker för servern, 5800 behövs om du har den inbyggda java-klienten påslagen och vill använda den utifrån.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

VNC

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
5900 räcker för servern, 5800 behövs om du har den inbyggda java-klienten påslagen och vill använda den utifrån.

Jag har öppnat port 5900 och 5700 och även redirectat, funkar fortfarande inte.. Portarna måste väll inte vara öppna på clienten också ?

Permalänk
Medlem

Ja det kan ju vara så att port 5900 e spärrat på "client sidan", så e det iaf på jobbet. Där är dom flesta portar låsta för utgående trafik.

Kan ansluta från kompisar med adsl till min server, men ej från jobbet...
Isf kan du kanske byta port på VNC, om det nu finns någon annan port som e öppen...

Permalänk
Medlem

5900 ska räcka.

Permalänk

Vilka latmaskar vissa är.
Läs manualen. Allt står ju där. Jag fattar inte vad som är så svårt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karamell-Kungen
Vilka latmaskar vissa är.
Läs manualen. Allt står ju där. Jag fattar inte vad som är så svårt.

Alltid bättre att diskutera och argumentera kring något.
5700 och 5800 nämdes tidigare, kan det hjälpa ? och även köra dmz host på servern...
Jag kan inget göra i skolan för där är jag inte 'administrator'.

Permalänk
Medlem

Använd ett fjärrstyrningsprogram av webbmodell istället då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denka
Använd ett fjärrstyrningsprogram av webbmodell istället då.

Exempel ? har ingen anan om hur det funkar!