Permalänk
Medlem

Någon här som har en pixel plus TV?

Har tänkt köpa en sådan tv inom kort, så är de någon här som har en Philips tv som kan berätta för mig och bilden verkligen blir bättre.

Såg en Sony 32 tum på " Audio Video" men jag vet inte direkt om man ska tro på dom, sony hade en funktion som hette "Picture Power"

Permalänk
Medlem

Tjejens föräldrar har en Philips tv med Pixel Plus. Kan ju säga att så fort man ska se på film så försvinner den äkta filmkänslan och det ser ut som man ser på nåt som är filmat med en dv-kamera med allt för hög kontrast..
Köp du en vanlig istället. Om jag skulle rekomendera ett köp av tv så skulle det bli en LG RE-44SZ21RD. Bättre kan det inte bli om man vill ha en stor, lätt, relativt billig tv. Lägger upp en pdf-fil som du kan läsa: www.laggeman.nu/swec/DLP_test.pdf

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Jag vet hur en pixel plus syns, snyggt är de då. Ska iaf ha pixel plus till mina dvd filmer, frågan är då hur bilden syns om han smockar inte en gammal teckand film som " Silver fang,Starzinger,Turtles ja alla gamla teckande filmer som finns på dvd.

Permalänk
Medlem

Var påväg att köpa en i vintras, men det fick vänta med ny tv. Försäljaren på Onoff lät mig se lite olika klipp från diverse dvd filmer, och känslan var overkligt verklig.... Som sagt känns det snudd på amatör-filmer man spelat in själv med en kamera...

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Förresten, vad är skillnaden mellan Philips två tekniker Digital Natural Motion och Pixel Plus?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alpha
Förresten, vad är skillnaden mellan Philips två tekniker Digital Natural Motion och Pixel Plus?

Färgen tro ajg ha med att göra, Digital Naturual Motion har nåt med fägpixlar att göra. Är lite osäker där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Pixel Plus
Uses the power of the Pixel Plus processor to create 33 % more
lines and double the number of Pixels on each line.The result is
razor sharp pictures with incredible detail and depth, every time
from any source.

Digital Natural Motion
Building upon 100 Hz technology Philips invented Digital
Natural Motion to eliminate juddering effects that are visible
with moving picture content. Digital Natural Motion estimates
motion in the picture and corrects juddering movements in both
broadcast and movie material (DVD). Smooth motion reproduction
and excellent sharpness are the result.

- http://www.p4c.philips.com/files/3/32pw9768_12/32pw9768_12_ps...

Om man ska tolka det här låter det som att Pixel Plus ökar skärpan på bilden, vilket ju kan ge upphov till mer brus och en hårdare bild.
Digital Natural Motion verkar vara i det närmaste ett motionblur-filter som läggs ovanpå bilden. Det skulle kanske kunna resultera i mer släpeffekter på skärmen? Överlag verkar det som att dessa finesser bara är bra då signalförhållandena kanske inte är de bästa.

Visa signatur

//Alex
"Non-cooperation with evil is as much a duty as cooperation with good"

Permalänk

Digital Natural Motion:
Enkelt uttryckt så räknar tvn fram extra bilder. Man upplever att det som rör sig på skärmen rör sig mycket mjukare. Kräver god mottagning för att inte ge skuggeffekter. När mycket rör sig i bilden så kan man se att bilden pixlar sig vid skarpa kanter.

Pixel Plus:
System som genom att lägga till 33% fler linjer i bilden och sedan räkna ut vad som ska va på dessa ger en skarpare bild. Ser onaturligt ut och bilden brukar bli "pixlig".
Såg en dvd-film där huvudrollsfiguren hade blonda skruvlockar. När hon gick över bilden inzoomad till ungefär midja och uppåt uppstod centimeterstora fyrkanter efter hennes hår...
Alla Philips-modeller med PixelPlus som jag känner till har även Natural Motion.

Sammanfattningsvis kan jag säga att båda systemen är skämt. Att påstå att de förbättrar bilden är skrattretande enligt mig. Som tur är så kan man stänga av systemen, och de apparater jag har sett hittills har då en väldigt bra bild...

Slutsats blir: De apparater som Philips levererar med PixelPlus och Natural Motion har bra bildkvalitet, så länge man har systemen avstängda

Visa signatur

Sounds good. Looks good. Feels good too.

Permalänk
Medlem

Alla tycker olika och det är bäst att själv kolla in dessa apparater, vissa tycker om dessa finesser och andra inte. Så därför "avråder" jag dig starkt att inte lyssna så mycket på dessa personer som säger vad dom tycker om du tänkte ta det i akt för att välja en tv.
-----

Kolla själv så får du se själv vad du tycker o gillar..

Jag själv tycker att tekniken är suverän o andra gör det inte,, kolla på prisjakt o dvdforum så får du se att där är det väldigt många som tycker om tekniken. Samt andra som inte gör det

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Effekten av PixelPlus är ganska ball. Men det blir artefakter med funktionen aktiverad. Så mitt val hade varit att ha den funktionen avstängd...

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

finns det inga HD tvs i sverige? i usa finns det ju för under 1000$

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
finns det inga HD tvs i sverige? i usa finns det ju för under 1000$

JVC har en, tror den gick på 15K på expert. 32" Wide var de.
Annars så är det Plasma, TFT eller proj om man vill ha HDTV.

Hade hellre tagit en Proj än en tv som kostat mer än 10K.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.