Permalänk
Medlem

Argh! Fel på grafikkortet!

Har ett radeon 9800 pro med Arctic cooling vga silencer som jag clocka till 430/370 med Ati-tool, det vissa inga större tecken på grafikfel när jag sökte efter artifakts men nu i morse när jag kom hem ifrån jobbet starta jag datorn och några sekunder efter att windows startat kom det upp fetta vertikala streck på skärmen, jag testa att sänka min clockning till standard men det funka inte så jag starta om datorn men grafikfelen kom igen så fort första bilden vissades på skärmen.
Finns det något jag kan göra eller e gaffekortet åt skogen?

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Testa att dra ur strömsladden som sitter i nätagget och sätta i den igen, det funkar för mig iaf.

Visa signatur

C2Q Q6600 @ 3500Mhz | Gigabit P35 DS4 | OCZ DDR2 PC8500 4096MB Reaper HPC | BFG 8800GT 512 PCX | 2xSamsung SpinPoint F1 750GB| Seagate Baracuda 120Gb 7200rpm 8Mb | Seagate Baracuda 200Gb 7200rpm 8Mb| Samsung SpinPoint T166 400GB| Samsung SpinPoint T166 500GB | Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Hmm ok, kan inte så mycket om sånt, vart sitter sladden jag ska dra ur?
e det den som sitter ifrån graffekortet till strömlådan?

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Strömkabeln är den du sätter in där bak! Från 230 volt!

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Har exakt samma fel me mitt fx5900 ultra.. Kan de va nå virus månne?
Temperatur kan de int va för min gpu ligger på 32 grader å minnena på 35..

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

det hände med mitt 9800 non-pro, skickade tillbax det för det gav samma fel i flera datorer, alla linjerna hade olika färger medans varannan linje var t ex win lr vad som nu skulle vara där..

Visa signatur

| A64 3000+ | Gigabyte GA-K8NS Pro | 1024 mb DDR Corsair Value Select | Club 3D x800PRO | Compucase CI-6919 | 120 GB 160 GB 160 GB | 10028 @ 3DMark -03 Oklockat www.m0jjen.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael.k
Hmm ok, kan inte så mycket om sånt, vart sitter sladden jag ska dra ur?
e det den som sitter ifrån graffekortet till strömlådan?

AAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.....ha....
*torkar tårarna ur ögonen*...haha...

aaaah... skönt med ett gott skratt när man sitter på jobbet och har tråkigt.

Haha.... *fniss*

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mojjen_86
alla linjerna hade olika färger medans varannan linje var t ex win lr vad som nu skulle vara där.. [/B]

Ja, precis så var det på min dator oxå.

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimmelmann

Haha.... *fniss*

Vad är det som är så roligt?
Han kanske missuppfatta inlägget...

Permalänk
Hedersmedlem

Har du testat starta om ca 4 gånger?

Läs en av mina trådar annars, ungefära samma fel:
Vita vertikala sträck över skärmen (upkommer när WindowsXP laddar), som försvann när man startade om mellan 1-3 gånger.
Fast det uppkomm bara ca nån enstaka gång varannan månad eller dyl(ingen överklockning alls då).
Inte kunnat konstatera vad som är fel, men det jag själv kan misstänka är:
*inte tillräcklig med El
*dålig kylning (dålig kontakt med fläns)

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=28758...

Inte sett det felet på ett tag nu på min dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Har du testat starta om ca 4 gånger?

Läs en av mina trådar annars, ungefära samma fel:
Vita vertikala sträck över skärmen (upkommer när WindowsXP laddar), som försvann när man startade om mellan 1-3 gånger.
Fast det uppkomm bara ca nån enstaka gång varannan månad eller dyl(ingen överklockning alls då).
Inte kunnat konstatera vad som är fel, men det jag själv kan misstänka är:
*inte tillräcklig med El
*dålig kylning (dålig kontakt med fläns)

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=28758...

Inte sett det felet på ett tag nu på min dator.

Med tanke på att ja har samma fel och mitt grafikkort är relativt kallt så tippar ja på att det inte är värmeproblem.
Men att den inte får tillräckligt med ström tänker ja inte uttala mig om..
Skulle tipsa på att det är nåt mjukvaru problem.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Med tanke på att ja har samma fel och mitt grafikkort är relativt kallt så tippar ja på att det inte är värmeproblem.
Men att den inte får tillräckligt med ström tänker ja inte uttala mig om..
Skulle tipsa på att det är nåt mjukvaru problem.

ooops hehe tänkte inte riktigt när jag skrev det dära, stryk, kylningsproblemet. hehe

Permalänk
Avstängd

Pröva att starta datorn i felsäkertläge... typ trycka på F8 under start ett par gånger, finns inte felet där så är det problem med drivrutinerna, värsta fall omformatering men systemåterställning kan hjälpa.. men om felet finns där testa i en annan dator för säkerhetsskull och då ser man ifall det är grafikkortet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimmelmann

Haha.... *fniss*

Kul för dig att du är så lättroad...

Visa signatur

<3

Permalänk
Avstängd

ok, snacka om att ha tur.

Hade mitt 9700np som helt plötsligt lade av med massa ränder på skärmen.
Lade det åt sidan efter tester.

Köpte en ny amd 754 samt ett billigt graffe ati 9550 medans jag väntade på att de nya korten ska komma på marknaden.

Läste denna tråd, efter att också noterat att jag hade ett 230w agg på den gamla datorn och på vinst och förlust testade att stoppa in det gamla 9700np i den nya datorn....

funkade......

för lite kräm i den gamla datorn trots att kortet hade funkat tidigare....i den datorn..men bara hade lagt av.

datorer är roliga...

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

ATI tool suger ju..

när jag sökte efter artifakter så slutade det med att hela skärmen va full med sträck i olika färger, man kunde knappt se nåt av skrivbordet.

Dissa skiten, tanka powerstrip å gå på känn istället..

Visa signatur

Dator #1 ABIT NF7-S | Barton 2500+@2.2ghz | 512 mb ddr 333 @ 400 mhz | R9800Pro 430/371 | 320 gb 2 HDD

Dator #2 ABIT KD7 | Barton 2500+ | 256 ddr 333 mhz | GF 440 MX > snart 9800SE @ Pro | IBM 30 gb