Permalänk
Medlem

Frågor om BBB

Var hälsad!

Fick reda på idag efter kollat på bredbandsbolagets hemsida att jag kan få antingen 10mbit eller 24mbit genom telejacket.
Idag har jag telia 8000 och undrar hur lång tid det tar efter man gett BBB fullmakt att stänga min anslutning hos telia och koppla in sig?
Är BBB stabilt?
Går det snabbt att tanka?
Hur är pingen vid online spel?

Mvh

Visa signatur

Where there’s a risk, there’s a reason

Permalänk

Pingen vid online spel är sämre än telia.
Sök lite här på forumet på BBB och det kommer komma upp en hel hög med samma sak du frågor. går fortare att söka.

Permalänk
Medlem

FEL! Ett samtal till BBB's kundtjänst och pingen är fixad!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kleff
FEL! Ett samtal till BBB's kundtjänst och pingen är fixad!

Källa tack? Eller talar du utav egen erfarenhet?

Om du läser inläggen på bbb´s interna forum så är det väldigt många som sitter på dsl tjänsten som klagar på ping.

Permalänk
Medlem

Ingen som vet något om hur det är att byta från telia till bredbandsbolaget?
Tar det lång tid?

Visa signatur

Where there’s a risk, there’s a reason

Permalänk
Medlem

Egen erfarenhet!

Samt några andra swecare som har haft samma problem, men fått dessa lösta. (sök gärna)

Permalänk
Avstängd

Jag vet att när jag bytte från Telia till BBBs telefoni så tog det ungefär...uh...tre veckor från samtalet till boxen stod i lägenheten. Sedan så hade jag en tidigast aktiveringstid men när den väl had evart så var det bara att köra.

Hur det är med internet vet jag dock inte

Permalänk

ISP:n tar väl bort interleaving-inställningen i DSLAM ifall kunden klagar på ping över 20 ms eller nåt, och vips får kunden jättebra "ping" och istället en möjligen lite instabilare sladd.

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kleff
Egen erfarenhet!

Samt några andra swecare som har haft samma problem, men fått dessa lösta. (sök gärna)

Jo men detta är väll mera dsl tjänsten. Om du instället går in och söker på bbb´s interna forum så hittar du ett helt gäng som sitter med både dsl samt "fiber" som har problem med ping. På de trådar jag har läst om just dsl tjänsten som handlar om ping så har bbb skickat ut en tekniker på ärendet.

Men visst, om du har haft en urkass ping som legat på 100ms och sedan fixar bbb så att du ligger omkring 30ms istället då skulle jag också säga att pingen är bättre som du nu gör.

Om man istället tittar på hur de som redan har "BRA" ping där dom hade 10-20 på telia och så kommer dom till bbb och får 40-60ms istället så kan detta knappast vara bra eller hur?

Jag hoppas du förstår hur jag menar.

Permalänk
Medlem

Jag hade inte 100 ms innan, utan 32 ms, fick den till 4 ms..

Jag är iallafall en nöjd BBB kund. Tankningen ligger _mycket_ stabilt, har inte heller haft några längre avbrott och pingen vid spel är mycket lägre än när jag hade telia.