Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Jag bytte precis connectorn i NES:et och kassetterna blev så tröga att jag knappt orkar dra ut dem, det blev heller ingen skillnad med de spelen som är svåra att få igång. Nån mer som varit med om detta?

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=26248...

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack, då får jag väl lossa lite på skruvarna...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av esther
Donkey Kong Jr Math släpptes aldrig i Sverige - fanns bara som hyrspel, så visst är det ovanligt Tycker det är skitroligt, brukar spela mot pojkvännen (och vinna) när jag har tråkigt Det släpptes även en version av Popeye (Eigo Asobi), fast att man skulle fånga bokstäver istället för hjärtan - typ hängagubbe, och var menat till att japanska ungar skulle lära sig engelska bättre *suck* Varför fick man inte sådan undervisning när man var ung?

Är det du som brukar vara på spelforum.se och Tradera?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akuma
Här har ni RIKTIGT retro grejor.

Det här är riktigt sällsynta saker som det är omöjligt att få tag på överhuvudtaget.

Enhet plus spel

http://members.chello.se/meg/Nintendo1.jpg

Fodral för paketet

http://members.chello.se/meg/Nintendo2.jpg

Fast det känns som när NES emulatorer började komma till DreamCast så rök den här ner i en låda och aldrig mer fick se solljuset

Det du har är en piratconsole, en NES-klon, men en rätt fräck sådan men definivt ingen famicom.

http://famiclone.emucamp.com/familygameblue/familygame.htm

finns massa sådana på den sidan jag länkade till, kolla här för fler
http://famiclone.emucamp.com/indexy.shtml

Har själv ett gäng sådana kasetter, ger ett slags unikt samlarvärde såhär i efterhand tycker man

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Är det du som brukar vara på spelforum.se och Tradera?

Självfallet Fast inte så mycket spelforum nu för tiden, det händer mer på SweClockers, även om det inte är lika mycket retro

Visa signatur

Plankton: Just look at him. Square. The shape of evil.
- SpongeBob SquarePants

Permalänk
Medlem
Citat:

Självfallet Fast inte så mycket spelforum nu för tiden, det händer mer på SweClockers, även om det inte är lika mycket retro

Spelforum verkar lite smådött nuföridn tyvärr

Vill minnas att du hade alla spel i svarta serien?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.

Permalänk
Medlem
Citat:

Spelforum verkar lite smådött nuföridn tyvärr

Vill minnas att du hade alla spel i svarta serien?

Haha, bra minne Jo det stämmer, jag *hade* alla, men hälften bestod endast av kassetter, så jag tänkte sälja av dem och samla på mig de kompletta istället De svarta kartongerna är så fruktansvärt fina, och de som - för mig - personifierar Nes:et.

EDIT: Cloud - Det beror på om ditt Kid Icarus är komplett eller inte. Är det komplett så är det mer värt om det är med den lilla kartongen (ungefär lika hög som kassetten), sedan vilket skick allt är i förstås. Skulle säga att endast kassetten är värd runt 200:- och komplett spel i fint skick får du runt 400 - 600:- för om du skulle sälja det på Tradera.

Visa signatur

Plankton: Just look at him. Square. The shape of evil.
- SpongeBob SquarePants

Permalänk
Medlem

den svarta serien? O_o
är det någon som har en Gamebit 4,5mm att sälja btw? (bit som man öppnar snes, gc osv med)

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

De första utgåvorna av NES-spelen var förpackade i svarta kartonger lika stora som spelet. Sen ändrade de detta och gjorde högre kartonger som de la en frigolitbit i bottnen på.

De första spelen med de små kartongerna kallas för "svarta serien"

Svarta serien:

Senare serien:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har 2 snes och en bazooka och ett zelda 3 spel, av de som är värt o nämnas

Visa signatur

'When you dream there are no rules, people can fly, anything can happen. Sometimes there is a moment as you are awakening when you become aware of the real world around you, but you are still dreaming. You may think you can fly but you do better not try. People can fly.'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av none
Jag har 2 snes och en bazooka och ett zelda 3 spel, av de som är värt o nämnas

bazooka?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]
är det någon som har en Gamebit 4,5mm att sälja btw? (bit som man öppnar snes, gc osv med)

Gör en egen: http://hem.bredband.net/b305331/mejsel.jpg

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]
den svarta serien? O_o

Din PM-inkorg är full så jag kan inte svara på dina PM:s. Kan skriva svaret här:

Citat:

Hej!

Konsolen jag moddade var faktiskt en N64:a!

Du kan se mer av den modden, samt min hemmagjorda gamebit här: http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=835

Som du ser på bilden med skruvmejseln så är det en ganska enkel men fullt fungerade konstruktion. Så ett köp av min kanske är lite omständigt med tanke på frakt och allt sådant?

Om du bestämmer dig för att göra en egen kan jag ge dig lite tips som kan underlätta skruvmejsel-modden!

Mvh Andreas

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha, bra minne Jo det stämmer, jag *hade* alla, men hälften bestod endast av kassetter, så jag tänkte sälja av dem och samla på mig de kompletta istället De svarta kartongerna är så fruktansvärt fina, och de som - för mig - personifierar Nes:et.

Jag var i det närmaste besatt av de svarta kartongerna ett tag, tills jag insåg att jag inte hade råd att köpa dem. Fina exemplar var ju uppe i över 600:- ibland.
Men jag ska nog ta upp intresset när jag flyttar ihop med tjejen och får bättre ekonomi, har ju "tyvärr" fler intressen än svarta kartonger

Har iallafall ett komplett Ice Climber i fin kartong

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur många världar finns det på SMB3? Har spelat igenom de 7 första nu (utan nån fuskflöjt)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagini
Hur många världar finns det på SMB3? Har spelat igenom de 7 första nu (utan nån fuskflöjt)

8 om jag inte minns fel?

esther: har du icq?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

8 om jag inte minns fel?

esther: har du icq?

Då är jag snart igenom då

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

akuma: det var jag som hade fel där. det är faktiskt inte ett famicom. kom på det när jag såg bilden på ett famicom som någon hade.

Nagini: Sista världen är skitsvår . Hoppas du har sparat några P vingar för det finns en bana som blir sååå mycket lättare om man har en sån. Ett skepp där bilden rör sig skitsnabbt. Många extraliv e oxå att rekomendera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnarkisteN^
akuma: det var jag som hade fel där. det är faktiskt inte ett famicom. kom på det när jag såg bilden på ett famicom som någon hade.

Nagini: Sista världen är skitsvår . Hoppas du har sparat några P vingar för det finns en bana som blir sååå mycket lättare om man har en sån. Ett skepp där bilden rör sig skitsnabbt. Många extraliv e oxå att rekomendera.

Jag har cirka 25 extraliv och alla p-vingar och moln kvar..

Visa signatur