Permalänk
Medlem

Är moderkortet paj nu eller??

Jag är helt förkrossad just nu, skulle lägga i nytt bios till mitt K8V SE deluxe,ladda ner RÄTT bios från asus och körde sedan Asus update, efter bios hade gått in felfritt så.....

Ja skiten startar inte, bilden blir svart å inget händer.
först tänkte jag, direkt efter installation kanske det tar lite tid, vänta en timma.

snälla vet nån vad jag ska göra, säg inte att mitt kort är dött för alltid!!

(har garanti och support kvar men vill veta om det finns något lättare sett?)

Visa signatur

Core I5 2500K@ 5000MHz 1,455//Corsair 8GB Vengeance //Asus MAXIMUS IV EXTREME REV B3/Asus GTX 580 DIRECTCUII//Sandisk Extreme SSD 120GB//Intel X25-M G2 80GB /WD Black Edition 750GB/Samsung Spinpoint F3 1TBJ/WD Green Edition 1TBx2//Obsidian 800D//Corsair AX 850W 80+ GOLD

Permalänk
Medlem

Gå till en databutik och be dom göra en sån där "Bios utblåsning" eller vad de nu kallas

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

är det så lätt pujh....nu blev det mycket bättre känsla i magen

Visa signatur

Core I5 2500K@ 5000MHz 1,455//Corsair 8GB Vengeance //Asus MAXIMUS IV EXTREME REV B3/Asus GTX 580 DIRECTCUII//Sandisk Extreme SSD 120GB//Intel X25-M G2 80GB /WD Black Edition 750GB/Samsung Spinpoint F3 1TBJ/WD Green Edition 1TBx2//Obsidian 800D//Corsair AX 850W 80+ GOLD

Permalänk
Medlem

lycka till jolle

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

skit... det kostar 400 spänn i timmen, nåja....ska inte uppdatera bios igen någonsin.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nja, vänta lite... Har hört att alla system har en funktion för att återställa vid ett sånt här fel, du ska stoppa i en diskett med rätt bios, exakt hur man gör kanske står i din manual eller google...

Permalänk
Medlem

Har du gjort "clear cmos", om det fungerar så går du in i BIOS & laddar default setup i BIOS

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem! Körde Update BIOS idag på mitt K8V SE Deluxe moderkort, sen vägrade datorn att starta. Eller den startar men skärmen, tangentbordet och musen får inga signaler. Jag är inte så duktig med alla dator komponenter även om jag byggt ihop min dator själv. Jolle gick allt bra för dig ? Måste kila ner till närmsta datorbutik snarast möjligast isåfall!

Permalänk
Medlem

testa att cleara cmos, detta hände mig osså, då clearade jag cmos så startade den med den nya biosen.
LYCKA TILL!

Permalänk
Medlem

Jag skulle vara tacksam om ni förklarade hur man "Clearar Cmos". Är de det som görs när man lämnar in det till en datorbutik ? Eller kan jag göra det själv här hemma ? Svar uppskattas!

Permalänk
Medlem

Det finns antagligen en jumper på moderkortet som man byter plats på i sådär 30 sekunder, å sen drar igång datorn. Kolla i manualen efter Clear CMOS. Har du tur kanske du bara kan hålla inne INS-knappen samtidigt som du drar igång burken, fortsätta att hålla den inne till att du kan komma in i bios å checka alla inställningar

Visa signatur

9900K - ROG Strix Z390-F GAMING - 32GB DDR4 - Asus RTX 3070 Dual - AX1200i - Lian Li PC-O11 Dynamic

Permalänk
Medlem

Hittar du inte jumpern kan du testa att ta bort batteriet som sitter till
höger om PCI platserna, vänta någon minut sätt sedan tillbaks batteriet så
är CMOS nollställt.

Visa signatur

Asrock 755Dual-Vsta | D930 | 1024MB DDR | LeadTek 7900GS | 3xSeagateIV80gig | Antec 1000AMG

Permalänk
Medlem

Fick tillbaka min data från pccity för en timme sen. allt gick bra för nu sitter jag ju här hehe.

Jag vet inte vad de gjorde, de kanske tog och gjorde en clear cmos.
Om det var så enkelt hade jag gjort det själv men men.

nu funkar datorn bara bra och de la in nya biosen allt kosta 200kr som min snälla farsa betala!

Jag tror också jag hitta felet, det är så att bioset på k8v se deluxe har en bugg, så första gången man flashar måste man köra med AFUDOS, väldigt irreterande!

Men om det är som de flesta säger att clear cmos hjälper då är det jätte lätt, det är bara att kolla i manualen och se hur man ska göra tror att det var sidan 2-19 i k8v se deluxe manual.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jaa! Jag resetade Cmos och nu fungerar datorn igen

Tack alla som svarat och grattis jolle007 för att datorn fungerar igen

Tur att det finns folk med erfarenhet och kunskap här, Tack!

Permalänk
Medlem

Eftersom folk kanske råkar ut för det här i framtiden och är flitiga att använda sökfunktionen kan jag skriva lite till här

Kolla i manualen efter Clear CMOS, viktigt är att du inte har strömmen på när du gör det då man skadar moderkortet..

Här finns en sida om hur du gör ifall du installerat fel bios och inget funkar:

http://www.msi.com.tw/html/support/bios/note/boot.htm

MODERKORTET ÄR INTE TRASIGT DÅ, DET GÅR ATT FIXA!

Permalänk

Hej! Jag har klantat till mig och installerat normala ASUS P4B266 BIOS istället för OEM versionens ASUS P4B266LA BIOS som jag har. Moderkortet har ingen jumper!

Läs vidare på:
http://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?t=96428 (up2date)
och
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=34917...

Visa signatur

[ Sonata III | Q6600 G0 @ 3,2GHz (Scythe Infinity) | P35-DS4 | XMS2 4GB | 8800GTS 640 (HR-03 + Nexus) | X-Fi XtremeMusic ] :: [ w2207 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ala Turca
Hej! Jag har klantat till mig och installerat normala ASUS P4B266 BIOS istället för OEM versionens ASUS P4B266LA BIOS som jag har. Moderkortet har ingen jumper!

Läs vidare på:
http://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?t=96428 (up2date)
och
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=34917...

BIOS återställs inte av att man ändrar jumper väl, det raderar bara inställningarna, du får följa länken jag postade ovan..