Gratis Ultima Online?

Permalänk
Medlem

Gratis Ultima Online?

om man kör gratis-servrar på UO, blir det då samma som om man hade kört betal-servrar?
har aldrig spelat spelet, om ni skulle undra.

Visa signatur

Var snäll och sitt ner.

Permalänk
VR-fantast

Vet inte riktigt vilket spel du menar... du menar inte UO? (Ultima Online)

Permalänk
Medlem

oj
haha UO menade jag ja!

Visa signatur

Var snäll och sitt ner.

Permalänk
VR-fantast

Samma? Nej ... oavsett server så är det oändligt mycket mer spelare på den officiella. Rent innehållsmässigt finns det vissa som speglar de officiella, äldre versioner eller helt nya saker.

Permalänk
Hedersmedlem

*topic redigerad*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Avstängd

hàr har du en bra server med gott om spelare!

www.uodreams.it

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Samma? Nej ... oavsett server så är det oändligt mycket mer spelare på den officiella. Rent innehållsmässigt finns det vissa som speglar de officiella, äldre versioner eller helt nya saker.

WTFMans server har asmånga har jag för mig, den heter typ In Por Ylem (om jag nu inte har glömt spell-mantran från UO )

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk

eller ladda ner UO gateway eller vad det heter, så ser du massa gratis sevrar .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
WTFMans server har asmånga har jag för mig, den heter typ In Por Ylem (om jag nu inte har glömt spell-mantran från UO )

Men den speglar väl OSI från tiden runt 97-98, eller hur?
Hittade en länk: http://www.wtfman.com/shard/

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Har provat den, och det är inte asmånga... går inte ens att jämföra med OSI.
Även om det är inne 500 på en gång (vilket det aldrig var, mycket mindre) så blir det väldigt lite utspritt på hela Britannia.

Permalänk
Medlem

Då måste det ha sjunkigt eller något, för först när jag hörde talats om den var det tal om att aldrig gå under 1200 spelare samtidigt, när jag själv testade var det 900 eller ngt sånt (dock var det inte dir. primetime i USA), det är självklart inte som OSI, men 1200 är asmånga jämfört med de andra gratisservrarna.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk

lite Oft, men jag tycker det är värt att köra på den riktiga servern. Det är grymt roligt, jag spela nästan där i 4år.

Permalänk
Medlem

jo, men hur betalar man och hur mycket kostar det?

Visa signatur

Var snäll och sitt ner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buzzer
jo, men hur betalar man och hur mycket kostar det?

Du kan betala varje månad med VISA kort. Kostar ca 100:-/månaden, du kan även köpa såkallat "game time" som är en kod som du köper för 300-400:- , och med den kan du spela i 90dagar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull
Du kan betala varje månad med VISA kort. Kostar ca 100:-/månaden, du kan även köpa såkallat "game time" som är en kod som du köper för 300-400:- , och med den kan du spela i 90dagar.

Ett sånt här: http://www.webhallen.com/prod.php?id=4338

Citat:

Då måste det ha sjunkigt eller något, för först när jag hörde talats om den var det tal om att aldrig gå under 1200 spelare samtidigt, när jag själv testade var det 900 eller ngt sånt (dock var det inte dir. primetime i USA), det är självklart inte som OSI, men 1200 är asmånga jämfört med de andra gratisservrarna.

1200 pers? Det är väldigt mycket för att vara en gratis-shard. När TAR (mycket mindre nu) var som störst var det 300-400 personer online samtidigt, som mest, men det var ju nästan 4-5 år sen.

Permalänk

Börja lira på ZHc istället www.zuluhotel.com

Visa signatur

Ultima Online RUle everything!! ;))

Permalänk
Medlem

Archeronne kommer upp snart förhoppningsvis. AOSserver utan aetis powerscrolls och skit. Tyvär har dom varit påväg upp sen i somras