Permalänk

CoolerMaster Hyper 6 i Silverstone???

Hejsan.

Jag funderar på att bygga en HTPC med en Silverstone LC03,
och skulle gärna ha en CoolerMaster Hyper 6 (http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=300358&view=detailed), eftersom den ska vara väldigt bra.
Är det någon som vet om den får plats i den lådan???

/Micke

Permalänk
Medlem

får man fråga varför du ska ha en sån överdriven kylare till htpc???

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Dels vill jag ha en kylare där man kan montera fläkten på sidan och på så sätt skapa ett luftflöde som jag kan skicka ut ur burken direkt mha ett luftrör. På så sätt tänkte jag försöka minimera värmen inne i burken.

Dels vill jag ha en stor kylfläns för att kunna hålla fläkten på minimalt varvtal.

Permalänk
Medlem

Har du en lite klenare processor som inte utvecklar så mycket värme så kan du ju testa att köra passivt..

Permalänk
Medlem

ska man ha htpc är det väl bara att underclocka prollen så den utvecklar mindre värme

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Multimike, det vore ju helt klart underlättande om du kunde berätta för oss vad för typ av processor som du tänkt använda samt vid vilken frekvens du tänkt köra den.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
ska man ha htpc är det väl bara att underclocka prollen så den utvecklar mindre värme

det stämmer tyvärr inte... den utvecklar lika mycket värme endå

Permalänk

Hallå!

Den utvecklar mindre värme om man underklockar den (värmeutvecklingen är linjär med frekvensen), även om det blir ännu kallare om man sänker spänningen istället, enl. SPCR.

Orsaken till att jag vill ha en kylfläns med fläkten på sidan är som sagt för att minimera värmen i burken eftersom jag vill hålla fläkten i nätagget på minimal nivå + att jag vill hålla hårddisken hyffsat kall. Därför tänkte jag skyffla ut värmen ur burken direkt från processorn med nåt slags rör (?).

Jag kommer antagligen köra min gamla Athlon XP 2200+ (Thoroughbred tror jag) i den tillsammans med mitt gamla moderkort Asus A7V600-X.
Vilken kärna är kallast Thoroughbred eller Barton?

Jag kan tänka mig att köra lite underklockat, men bara om det blir nödvändigt.

/Micke