Permalänk
Medlem

Java.IstBar Trojan

NOD32 varnade mig om att jag hade fått en trojan som heter "Java.IstBar Trojan". Jag försökte då ta bort den men det gick inte , det gick inte heller att lägga den i karantän eller att döpa om den. Jag har scannat alla mina hårddiskar nu med NOD32 och den hittar inte trojanen. Har även kollat på google och symantecs hemsida efter trojanen men jag hittar nada.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk

använd ett annat antivirus, eller titta om det finns något program för att ta bort det.

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem

i mina öron låter namnet "JAVAIstbar Trojan" som ett trojan som körs i java. Dvs du har varit inne på en sida som har haft ett java applet eller script som ditt AV-program annser är skadligt för din dator.
Du kunnde inte ta bort viruset eftersom IE-processen kör programmet och då kan man inte ta bort relaterade filer.

När du försökte scanna diskarna hittades inget virus eftersom javascript och applets lämnar inga filer i temp-internet files (utan körs bara från sidan in i minnet).

Så jag skulle inte oroa mej...

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Okej då antar jag att det är lugnt då. Tack för hjälpen!

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!