Permalänk
Medlem

Headset <300kr

Tjenare!

Är ute efter ett headset för max 300kr. Det finns några på dustinhome.se men är någon av de bra?

Hälst heltäckande över öronen.
Ska främst användas till Skype, men oxå lite spelande. Så mic måste det vara på den.

Edit: Jag är ute efter en switch så att jag kan ha både mitt 5.1 surround och mina hörlurar inkoplade. Det är så jobbit att krypa bakom datorn varje gång man ska byta.

/Phalle

Permalänk
Medlem

Jag kan rekomendera koss r/70b... men det kan bli junnigt utan volymkontroll på sladden

Visa signatur

AMD64 3500+. 1024meg Corsair Ram, Geforce 6800GT (Hellre Röd Än Död)

Permalänk
Medlem

Koss R70B är mycket bra och jag kan rekommendera dem jag med (har ett par).

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, tror det får bli ett par såna. Annars de som recenserades här på swec för några dagar sen. (den vanliga, inte USB varianten)

Till min andra fråga så hitta jag den här:

finns på datanova.se: > Produkter > Kringutrustning > Headset - Mikrofoner > Tillbehör
Audio PC Switch - Högtalare / Headset switch

Men jag vill ha så att jag kan kopla in 5.1 surround ljud. d.v.s den måste ha både grön och svart uttag. Finns det såna?

Permalänk
Medlem

det finns en media-hub på biltema för typ 50 spänn som funkar fint för mej, har ett 6.1 system + hörlurar, bara trycker på en knapp för att växla + volym.

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

Jo självklart att allt finns på biltema, som inte äns ligger nära där jag bor! Får väl kolla på Claes Ohlson istället...

Permalänk
Medlem

hehe ok, kommer inte ihåg om det var Claes Olhson eller om det var på Kjell & Company som samma media-hub, samma märke å allt kostade 129,-

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

slender. dina 6.1 har väl flera kablar som ska in i hubben? hur fixar du det? det finns ju bara en ingång för högtalare.

Permalänk
Medlem

hehe... grejen är att det inte är några datorhögtalare... det är ett vanligt hemmabiosystem, som jag annvänder en vanlig aux-kabel för att koppla till datorn.

Visa signatur

Permalänk
Sötast

http://www.webhallen.com/prod.php?id=14792

billiga å härliga.. blir lite varma efter ett par timmar dock fast bra som fan på vintern

Permalänk
Medlem

clas ohlson har ett par olika.
Köpte mina där för,,, 149:- tror jag.
Funkar fint än så länge.

Visa signatur

//