Permalänk
Medlem

Guide till memorystick jungeln!

memorystick
memorystick pro
memorystick duo
memorystick pro duo
memorystick ultra

osv osv...

Jag vet att vissa är snabbare, andra långsammare...vissa dyrare andra billigare. Tänkte köpa en Sony dsc-p100 kamera...vilket kort lämpar sig bäst och vad innebär de olika ändelserna pro, duo och ultra?

Permalänk
Medlem

Vad som är snabbast vet jag inte, men du måste köpa rätt minne till din kamera.

Ett memory stock pro duo är ett litet kort, som med en adapter kan få samma storlek som ett memory stick pro, och fungerar som ett också.

Visa signatur

This is a UNIX virus. Please remove all your files and copy this message to friends.
(Citera mig om du förväntar dig svar)

Permalänk
Medlem

detta är verkligen förvirrande....kan någon som kan ALLT (typ gud) skriva en lista över alla typer av memorystick och vad som är speciellt med dom?

Permalänk
Permalänk
Medlem

tack för tipset det var en bra sida

Sen har jag en annan fråga: jag ska köpa en engelsk dsc-p100 alltså med engelsk manual....finns den svenska att ladda ner någonstans eller får man klara sig utan den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oloff
tack för tipset det var en bra sida

Sen har jag en annan fråga: jag ska köpa en engelsk dsc-p100 alltså med engelsk manual....finns den svenska att ladda ner någonstans eller får man klara sig utan den?

Jag köpte den engelska från dustin. Engelsk manual. Svensk går att hitta på internet.
Det enda som skiljer är väggkontakten till laddaren. Den är av amerikansk typ. Men en adapter medföljer. Så det var inga problem. Beställde på fredagen, hämtade den på måndag. Hade säkert kommit dagen därpå om jag hade beställt tidigare i veckan.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

ok...är adaptern smidig och så?

Jag vill ju gärna kunna ta med den lätt på resa mm.

Permalänk
Medlem

Kör ett 256mb Pro kort i min, funkar finfint.. Går bra o spela in film till det osv..
Dock kan större behövas om man gillar att spela in film... 3:18min tror jag man får in på 256mb i högsta upplösning...

Permalänk
Medlem

Jag hade siktat in mig på ett Memorystick PRO Duo eftersom det öppnar fler möjligheter om du någon gång i framtiden kanske får för dig att införskaffa något som kör på PRO Duo-standarden.

Givetvis ska du då se till att du har en adapter med i paketet PRO Duo --> PRO.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Nu har jag köpt kameran och undrar om någon vet var man kan ladda ner en svensk manual till Sony cybershot dsc-p100!

Permalänk
Medlem

Här finns det instruktionsböcker att hämta, bara att välja språk!

http://www.sonydigital-link.com/manuals/manuals.asp?l=en&c=PV...

Permalänk
Medlem

Finns det olika hastigheter på Memorystick PRO Duo? T.ex. som på SD kort där man måste ha ett Sandisk Ultra II eller motsvarande för att kunna spela in film med 30 b/s ?? (Ixus 30, 40, 50, 700)

Visa signatur

AMD Athlon 3500+, 1024MB PC3200, 7800GT, 490GB HDD