Permalänk
Avstängd

P4 3,7@5,4Ghz på Cebit

Nu kan du köpa P4 3,7@5,4Ghz.
Den klarar SuperPI på 24 sek.

"20 March 2005
ECT overclocks competition at CeBIT 2005!

ECT continues the trend of the Mach 2 GT being at the heart of CeBIT's fastest systems. This year was no exception with the ultimate system for gaming, video editing, 3D-rendering, image processing and much more.

The ECT Prometeia Mach 2 GT takes the system's Intel Pentium 4 3.73EE processor to an amazing stable 5.4Ghz where the CPU really shows it's full potential. Built around an ABIT AA8XE Fatal1ty motherboard featuring the Intel i925XE chipset the system bus is pumped to 386MHz which is more than a 1500MHz quad-pumped bus! These amazing speeds were possible due to TwinMOS DDR2 memory. ATI's Radeon X850XT Platinum Edition is in control of graphics and pushes the frame-rate to a yet another unseen level.

ECT would like to thank MIPS Computer, Hardwareluxx and TwinMOS for contributing to CeBIT's fastest system."
http://www.extremecoolingtechnologies.com/

http://www.hexus.net/content/reviews/review.php?dXJsX3Jldmlld...

Visa signatur

MrTT
Intel tjänar hutlöst mycket pengar, dela bolaget i två delar, så att det blir bättre konkurrens på CPU marknaden."

Permalänk
Medlem

Re: Nu kan du köpa P4 3,7@5,4Ghz

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrTT
Nu kan du köpa P4 3,7@5,4Ghz.
Den klarar SuperPI på 24 sek.

"20 March 2005
ECT overclocks competition at CeBIT 2005!

ECT continues the trend of the Mach 2 GT being at the heart of CeBIT's fastest systems. This year was no exception with the ultimate system for gaming, video editing, 3D-rendering, image processing and much more.

The ECT Prometeia Mach 2 GT takes the system's Intel Pentium 4 3.73EE processor to an amazing stable 5.4Ghz where the CPU really shows it's full potential. Built around an ABIT AA8XE Fatal1ty motherboard featuring the Intel i925XE chipset the system bus is pumped to 386MHz which is more than a 1500MHz quad-pumped bus! These amazing speeds were possible due to TwinMOS DDR2 memory. ATI's Radeon X850XT Platinum Edition is in control of graphics and pushes the frame-rate to a yet another unseen level.

ECT would like to thank MIPS Computer, Hardwareluxx and TwinMOS for contributing to CeBIT's fastest system."
http://www.extremecoolingtechnologies.com/

http://www.hexus.net/content/reviews/review.php?dXJsX3Jldmlld...

Skulle vara kul med en länk till ett ställe där man verkligen kan köpa den. SEN så glömde du AMD versionen http://www.hardwareluxx.de/story.php?id=2213

Dessa produkter verkar inte finnas att köpa, varför sätter du då den topicen?
Dock så var det trevligt att man lyckas få upp nya EE högt, något som ger en hel del prestanda verkar det som. Sen så är inte SuperPI tiden den bästa som finns.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

Damn it. Amd skulle jag köpt utan att blinka.
Ifs kommer snart Venice 4200+ som kommer att hamna på mitt skrivbord.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nu kan du köpa P4 3,7@5,4Ghz

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
SEN så glömde du AMD versionen http://www.hardwareluxx.de/story.php?id=2213

Kanske inte tyckte att det passade så bra i INTEL delen?

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Avstängd

Men när det finns både en AMD och Intel variant. Varför postar han bara om Intel då?
Han kunde ju postat om båda i den allmännare delen. Eller om AMDn i AMD delen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Men när det finns både en AMD och Intel variant. Varför postar han bara om Intel då?
Han kunde ju postat om båda i den allmännare delen. Eller om AMDn i AMD delen.

Hade väl Sledgehammer eller någon annan AMD fanboy kunnat skriva om i AMD delen isf juh. Istället för att sitta och hänga i INTEL delen

Börjar bli trött på all pajkastning som pågår i Intel delen...

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkStormZ

Håller med, förstår inte vad folk får ut av att hela tiden skriva skit om Intel på INTEL-delen. Så fort nån postar nåt bra om en Intel processor så kommer en del och kontrar med "Ja men AMD,bla bla bla" Varför skulle någon posta en bra klock på en AMD processor på den här delen av forumet? Sånt kan man göra på AMD delen, precis som redan har framkommit här. Personligen tycker jag att det är sjukt och otroligt barnsligt att en del gå så långt att man börjar förolämpa andra p.g.a företag som tillverkar processorer. Mycket konstigt beteende faktist och jag säger inte att det har hänt i den här tråden men i många andra. Personligen har jag aldrig förstått mig på "fanboys" och äger själv både ett AMD system och Intel system och är mer än nöjd med båda. Något annat som jag tycker är mycket märkligt är att det oftast är folk som förespråkar AMD som hänger i Intel delen och inte tvärtom på de flesta trådarna som spårar ut.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Restless
Håller med, förstår inte vad folk får ut av att hela tiden skriva skit om Intel på INTEL-delen. Så fort nån postar nåt bra om en Intel processor så kommer en del och kontrar med "Ja men AMD,bla bla bla" Varför skulle någon posta en bra klock på en AMD processor på den här delen av forumet? Sånt kan man göra på AMD delen, precis som redan har framkommit här. Personligen tycker jag att det är sjukt och otroligt barnsligt att en del gå så långt att man börjar förolämpa andra p.g.a företag som tillverkar processorer. Mycket konstigt beteende faktist och jag säger inte att det har hänt i den här tråden men i många andra. Personligen har jag aldrig förstått mig på "fanboys" och äger själv både ett AMD system och Intel system och är mer än nöjd med båda. Något annat som jag tycker är mycket märkligt är att det oftast är folk som förespråkar AMD som hänger i Intel delen och inte tvärtom på de flesta trådarna som spårar ut.

men herregud människa har du bott under en sten eller ? MrTT:s trådar är ju oftast bara förvrängd fakta så att folk ska tro att Intel är bättre än vad dom egentligen är. och att amd är så dåliga.
inte så konstigt att vissa personer vill klargöra fakta, eller ?
ibland blir man förvånad av vad folk kläcker ur sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triggah
men herregud människa har du bott under en sten eller ?

Precis sånt här jag snackar om, varför kan du inte föra en diskussion på en högre nivå än sandlåda? Jag vet mycket väl om att allt mrTT skriver inte är rätt och har även argumenterat emot honom på vissa av hans trådar.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Restless

Håller med fullständigt, men varför har han då inte skrivit om AMDn i AMDdelen? Där skriver han bara negativa saker om AMD.

Personligen har jag aldrig förstått mig på "fanboys" och äger själv både ett AMD system och Intel system och är mer än nöjd med båda.

Iofs så är jag mer nöjd med AMDn MEN det beror INTEpå AMD vs Intel utan på företaget som byggde ihop Inteln, de är okunniga men ändå så anlitar piteå kommun dem som hempc tillverkare.

Jag tycker det postas mindre negativa saker om intel i intelforumet än amd i amdforumet. Där drar MRTT sitt strå till stacken.

Angående att AMDn inte passar i inteldelen så håller jag med fullständigt. Varför kunde han då inte postat bägge i allmänna delen ELLER en tråd om bägge i respektive forum. Enda trådarna som jag sett i AMD delen av MRTT är som sagt dem som framställer AMD som väldigt dåliga, trots att fallet inte är så.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Avstängd

Jag byggde så sent som igår en intelmaskin till morsan. Och så sent som för två veckor sedan en A64 till en kompis. Så jag är väl inte så partisk egentligen.

Men MrTT är en propagandamaskin. Och får han säga vad han vill utan att folk lägger fram fakta och agerar som motpol. Så kan han locka många nybörjare till dåliga köp. Och jag tycker det är förjävligt när folk blir missnöjda, eller kanske slänger ut 2000:- mer än dom behöver av sitt ynkliga barnbidrag. Bara för att en man sitter och slänger ur sig lögner på ett forum.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkStormZ
Hade väl Sledgehammer eller någon annan AMD fanboy kunnat skriva om i AMD delen isf juh. Istället för att sitta och hänga i INTEL delen

Jo, man blir tydligen en "fanboy" bara för att man håller sig till verkligeten och försöker visa vilken processor det är som gäller då en av dom är bäst. Sättet som jag och dom flesta ser det på är "överlag", dvs hur processorn eller produkten står sig när det gäller prestanda, pris och värmeutveckling.

Jag är fortfarande ingen fanboy, däremot så gillar jag inte Intel som företag då dom använder sig av mycket fula sätt att marknadsföra sig:

http://mikrodatorn.idg.se/ArticlePages/200503/09/200503091121...
http://www.idg.se/ArticlePages/200503/09/20050309145738_MD/20...

Sen gillar jag tillsammans med dom flesta andra inte företagsmonopol vilket bidrar till högre priser, mindre företag som gör bra produkter kan gå i konkurs eller kan köpas upp vilket i sin tur leder till högre priser på produkter tack vare mindre konkurrens och mindre arbeten. Det är inte bara AMD som far illa vid utan även företag som Transmeta, men dom är väl också bara skräp?

Den dagen som Intel gör en produkt som faktiskt slår AMD, då kan man börja fundera på att köpa Intel's produkt/er, men inte kommer jag att gilla företaget mer för det sålänge som dom håller på som dom gör nu.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Nu kan du köpa P4 3,7@5,4Ghz

Citat:

Skulle vara kul med en länk till ett ställe där man verkligen kan köpa den. SEN så glömde du AMD versionen http://www.hardwareluxx.de/story.php?id=2213

Dessa produkter verkar inte finnas att köpa, varför sätter du då den topicen?
Dock så var det trevligt att man lyckas få upp nya EE högt, något som ger en hel del prestanda verkar det som. Sen så är inte SuperPI tiden den bästa som finns.

Tyvärr var AMD burken inte speciellt stabil... Moderkortet fick bytas 3gr.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa den och för hur mycket??

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freden90
Vart kan man köpa den och för hur mycket??

Kylningen kostar:

Prometia Mach II GT Intel 775 Lian-Li Bundle
Details

Weight 42.00 lbs
Price: $ 999.00
http://www.jab-tech.com/customer/product.php?productid=2749&c...

Visa signatur

MrTT
Intel tjänar hutlöst mycket pengar, dela bolaget i två delar, så att det blir bättre konkurrens på CPU marknaden."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrTT
Kylningen kostar:

Prometia Mach II GT Intel 775 Lian-Li Bundle
Details

Weight 42.00 lbs
Price: $ 999.00
http://www.jab-tech.com/customer/product.php?productid=2749&c...

Om vi nu skall vara logiska så skrev du att det gick att köpa ett överklockat system...eller garanterar du att man klarar överklocka exakt lika mycket som dem???

"Den klarar SuperPi på 24 sek"

Så köper jag en Prometia Mach II utan processor så har jag ett system som klarar 24 sek? Detta var spännande

I min värld så finns det inte några garantier att man når exakt samma resultat när det gäller överklockning. Att det går att köpa kompressorkylning och överklocka processorer är knappast någon nyhet.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Nu kan du köpa P4 3,7@5,4Ghz

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl

Källa?

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Re: Re: Nu kan du köpa P4 3,7@5,4Ghz

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Källa?

Källa?

eh jag var där?

Bara lite trisst att AMD burken inte kom till sitt rätta...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Re: Re: Nu kan du köpa P4 3,7@5,4Ghz

Citat:

Källa?

eh jag var där?

Bara lite trisst att AMD burken inte kom till sitt rätta...

Med tanke på ditt tidigare uppförande i andra trådar så har jag tappat förtroendet för dig helt och kan inte lita på dig alls. Ett AMD system är minst lika stabilt som ett Intel system. Tomshardware riggade ju i ett test upp en AMD maskin och en Intel maskin och Intel maskinen var den som hade flest omstarter. Dock så tycker jag personligen att det är dumt att jämföra så då inget av systemen skall göra så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nu kan du köpa P4 3,7@5,4Ghz

Citat:

Med tanke på ditt tidigare uppförande i andra trådar så har jag tappat förtroendet för dig helt och kan inte lita på dig alls. Ett AMD system är minst lika stabilt som ett Intel system. Tomshardware riggade ju i ett test upp en AMD maskin och en Intel maskin och Intel maskinen var den som hade flest omstarter. Dock så tycker jag personligen att det är dumt att jämföra så då inget av systemen skall göra så.

Helt offtopic, men varför är det så att när THW säger nånting pro Intel, är hela siten en lögn och propaganda maskin, och när de säger nånting anti Intel är de en objektiv källa?

Antagligen skulle jag dra igång en tråd nån annan stans, men den kommer garanterat bli en Intel VS AMD krigs tråd, och det är inte poängen.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nu kan du köpa P4 3,7@5,4Ghz

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Helt offtopic, men varför är det så att när THW säger nånting pro Intel, är hela siten en lögn och propaganda maskin, och när de säger nånting anti Intel är de en objektiv källa?

Antagligen skulle jag dra igång en tråd nån annan stans, men den kommer garanterat bli en Intel VS AMD krigs tråd, och det är inte poängen.

B!

Nja, det har inte jag skrivit. Jag skrev:

Citat:

Dock så tycker jag personligen att det är dumt att jämföra så då inget av systemen skall göra så.

THG tycker jag för övrigt gör dåliga tester då hälften är syntetiskt, sen kör dom VIA chipset till Athlon64 och har medvetet ökat upplösningarna på sista tiden för att skillnaden inte skall vara stor i spel mellan Athlon64 och Pentium4. Man låter alltså grafikkortet som blir en flaskhals att strypa försprånget som AMD har.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nu kan du köpa P4 3,7@5,4Ghz

Citat:

Men lilla vännen... varför skulle jag bry mig om vad du tycker om mig? jag tyckte det bara var synd att de var tvungen att jaga moderkort 3gr för att skiten inte funkade. men men sen vore det kul om du kunde släppa den där försvars attityden... börjar bli patetiskt... jag skrev att jag tyckte det var synd att AMD maskinen inte kom till sin fulla rätt efterssom det var så mycket problem med moderkort... sen skiter jag helt i vad du anser är en källa? har du aldrig haft problem med moderkort? suck

Vill du ha det på mail?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Avstängd

Vi kan ju försöka ta det här objektivt iallafall.

THG är en sajt som inte kan sägas objektivt undersöka olika komponenters prestanda.
THG körs inte längre av personen som en gång gjorde sajten populär (Dr Pabst) utan har köpts av någon för dyra pengar.

Givetvis har Sledge helt rätt när han påpekar att THG manipulerar testen efter beställarens önskan.
THG har alltid manipulerat testen efter kundens önskan vilket är THG:s nuvarande affärsidé.

Mvh

Visa signatur

frihetskämpen

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nu kan du köpa P4 3,7@5,4Ghz

Citat:

Men lilla vännen... varför skulle jag bry mig om vad du tycker om mig? jag tyckte det bara var synd att de var tvungen att jaga moderkort 3gr för att skiten inte funkade. men men sen vore det kul om du kunde släppa den där försvars attityden... börjar bli patetiskt... jag skrev att jag tyckte det var synd att AMD maskinen inte kom till sin fulla rätt efterssom det var så mycket problem med moderkort... sen skiter jag helt i vad du anser är en källa? har du aldrig haft problem med moderkort? suck

Vill du ha det på mail?

"....." <- ?

1. Jag är inte din vän

2. Du kanske vill ha lite bilder på mig så skall du se att jag inte är speciellt liten som du verkar tro. Tyckte att du var betydligt mindre när jag såg dig fjompa runt i Intel montern på Optihack.

3. Jag har inte bett dig att du skall bry dig, men jag säger vad jag tycker om dig, sen struntar jag högaktningsfullt i vad du tycker för det är ointressant och det tycker nog dom flesta andra som har sett hur du har betett dig i andra trådar som jag skrev.

4. Jo, det kan tyckas vara jättesynd att dom fick byta moderkort 3 gånger för att få det att fungera, men jag tror inte på dig för det. Däremot så vet jag att samtliga moderkort genomgår rätt tuffa tester innan som packas och körs ut.

5. Visst har jag haft problem med moderkort, flera gånger både till AMD och Intel maskiner. Dock så brukar det inte vara mycket problem då jag är försiktig när jag monterar allt och vet hur det skall monteras och slutligen ställas in i bios.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Nu kan du köpa P4 3,7@5,4Ghz

Citat:

Kul, hur många moderkort till intel fick man gå igenom innan man hittade ett som var stabilt?

Eller det vet du kanske inte lilla vän.

Lilla vän, var är ditt test av FX55 vs EE3,74 där EE skulle KROSSA FX???? Från dig Dahl verkar det vara mycket snack men lite verkstad. Stora ord men inga resultat att tala om.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Re: Nu kan du köpa P4 3,7@5,4Ghz

Citat:

Kul, hur många moderkort till intel fick man gå igenom innan man hittade ett som var stabilt?

Eller det vet du kanske inte lilla vän.

Lilla vän, var är ditt test av FX55 vs EE3,74 där EE skulle KROSSA FX???? Från dig Dahl verkar det vara mycket snack men lite verkstad. Stora ord men inga resultat att tala om.

Det hemska är ju att någon gått in och raderat alla inlägg från bl.a dahl och MrTT i den tråden.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=41157...

Så har vi även denna:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=403858

Trådarna är sanna nöjen att läsa igenom, vissa rentav FET-ägda på den svenska.

Visa signatur

Permalänk

Gå med i min klan, se sign. (Andra raden)

Visa signatur

Second place is the first loser.
| MSI KN8 NEO4 | A64 3000+ @ 9x235 | x800xl | 2x512 mb Corsiar Value | 80GB |

Permalänk
Hedersmedlem

Att du pallar sledge... "ditt heliga krig leder ingen vart" korstågen är passè försök att inse det.

Finns en bra liknelse med ditt beteende = Fundamentalism.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Avstängd

Du Dahl. Om det är fundamentalism när Sledge hävdar att AMD är ett bättre val.
Vad är det då när du hävdar att en uppenbart långsammare processor krossar allt motstånd rent prestandamässigt?

Permalänk
Hedersmedlem

Bättre val till?

Varför använder över 60% intel "där ute" ?

Obs INGEN har sagt att AMD är ett dåligt val. MEN det är så synd att man måste välja sida enl er.

Visa signatur

Gammal är gubbe