Permalänk
Medlem

Simpla animationer?

Jag tänkte göra en bild där vissa saker ska ändra färg på sig. Vilka program kan jag använda? Vlka är lätta att komma igen med?
Behöver inte vara något advancerad alls. Bara simpla färgskiftningar.
Tackar!

Permalänk

Det enda program jag kommer på är Flash.
Här kan du ladda ned en trial.

Permalänk
Medlem

imageready

Permalänk
Medlem

Nja, skall det bara vara riktigt enkla färgskiftningar så är väl det lättaste att göra en GIF i något simpelt program. Det finns en massa gratisprogram för såna ändamål vet jag.

Visa signatur

5.times {print "Lär dig ruby!"} http://poignantguide.net/ruby/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foolo
Nja, skall det bara vara riktigt enkla färgskiftningar så är väl det lättaste att göra en GIF i något simpelt program. Det finns en massa gratisprogram för såna ändamål vet jag.

Och vilka skulle dem vara?
Imageready får jag nog prova. Flash sa min kompis att det inte blev så bra resulatt om man inte vet man gör.
Det ska endast vrar simpla färgskiftnngar på vissa objekt. Jag kan göra alla bilde remd färgskiftnigar seperata i photoshop. Det jag behöver är nåt program som sätter ihop och spelar upp et.

Permalänk
Medlem

med adobe photoshop följer det ju med image-ready där du kan skapa gif-animationer.. så kör igång image ready

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

jag skulle vilja tipsa om Flash mx 2004 som är ett grymt skönt program! inte speciellt svårt att få saker att skifta färg heller, kan förklara för dig hur du ska göra om du bestämmer dig för det programmet

Visa signatur

//Toombass

Permalänk
Medlem