Vänster-ljud-i-högra-högtalaren-program?

Permalänk

Vänster-ljud-i-högra-högtalaren-program?

Tja!
Jag är ute efter nått program som gör att man kan skifta ljudet i högtalarna. Så att den vänstra högtalaren spelar det "högra ljudet" och tvärtom. Någon som vet?

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk

ja, du kan ju bara byta plats på sladdarna om det är de vill!

Permalänk

Hmm... Nej det går inte, eftersom sladdarna sitter fast i högtalarna

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk

nokia6230: läs dig de/dem/dom själv innan du klagar på andra

seb vicious: såg ett sådant program förut på download.com, ska kolla om jag kan hitta det igen.
kanske är jag som är trög, men varför inte bara byta plats på högtalarna?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
nokia6230: läs dig de/dem/dom själv innan du klagar på andra

seb vicious: såg ett sådant program förut på download.com, ska kolla om jag kan hitta det igen.
kanske är jag som är trög, men varför inte bara byta plats på högtalarna?

Hehe, det är ju det jag har gjort. Men jag vill ju inte gärna ha vänster ljud i högra högtalaren
Blir lite jobbigt i spel t.ex.

Edit: Ni kanske undrar varför jag har bytt plats på dom nu och det är för att kabeln från stereon (använder stereohögtalarna) ska räcka till ena datorhögtalaren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb Vicious
Hehe, det är ju det jag har gjort. Men jag vill ju inte gärna ha vänster ljud i högra högtalaren
Blir lite jobbigt i spel t.ex.

Edit: Ni kanske undrar varför jag har bytt plats på dom nu och det är för att kabeln från stereon (använder stereohögtalarna) ska räcka till ena datorhögtalaren.

Vet du vad en sk skarvsladd är?? Vet du dess syfte?? Vet du hur man använder en skarvsladd??

Jag hoppas du kan svara "ja" på dessa tre mycket enkla frågor...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thiesen
Vet du vad en sk skarvsladd är?? Vet du dess syfte?? Vet du hur man använder en skarvsladd??

Haha, du var inte lite dryg du...
Ja jo, jag vet vad en skarvsladd är men nu var det ju inte det jag var ute efter. Eller hur?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha, du var inte lite dryg du...
Ja jo, jag vet vad en skarvsladd är men nu var det ju inte det jag var ute efter. Eller hur?

"Edit: Ni kanske undrar varför jag har bytt plats på dom nu och det är för att kabeln från stereon (använder stereohögtalarna) ska räcka till ena datorhögtalaren."

Och då tänkte jag att sånt brukar man fixa med förlägningskablar/skarvsladdar...

Permalänk
Medlem

Re: Vänster-ljud-i-högra-högtalaren-program?

Citat:

Tja!
Jag är ute efter nått program som gör att man kan skifta ljudet i högtalarna. Så att den vänstra högtalaren spelar det "högra ljudet" och tvärtom. Någon som vet?

När jag var ute och letade hittade jag denna: http://www.seeingwithsound.com/javoice.htm
den har ingenting med din fråga att göra, men det är ganska häftigt (kräver java)
Lite ruskigt med denna

som ger ifrån sig en talande röst "research philips" (?).

Hittade tyvärr inget som verkade passa för ändamålet, vad är det för ljudkort du har?
Kanske kan lirka med någon inställning för dess inställningsprogram?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Det där skulle ju vara rätt ballt, om det fanns ett program som vände ljudet... Själv har jag upptäckt att mina hörlurar sitter mycket skönare "felvänt"... så när jag bara lyssnar på musik så spelar det ju ingen roll att dom är felvända, men när jag lirar CS tex så vill man ju att ljudet ska komma rätt, annars går det åt helvete.

Visa signatur

[ Intel Core i7 4790K @ 4.6GHz ] [ Asus Z97-A ] [ 2 x MSI GTX680 SLI ] [ Kingston 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP Beast ] [ 1 x Samsung 840 EVO 250GB / 1 x Samsung 830 256 GB ] [ Seagate 2TB / Seagate 3TB / 5 x WD RED 3TB ] [ Corsair H100 ] [ Cooler Master HAF X ] [ Corsair AX 850W ] [ 1 x Asus VG278H + 2 x Asus VE278Q ]

Permalänk
Medlem

om det hade varit vanliga högtlare så räcker det väll med att ställa sej på huvudet

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thiesen

Skarvsladdar brukar jag själv bara använda till nätsladdar (strömsladdar) och telefonlinor.

Vilket troligen inte är det han behöver. Visserligen kan han nog köpa en passande förlängningssladd någonstans (förmodligen dyrt om det är en lite konstig anslutning på sladden han behöver), men eftersom han nu frågar efter andra alternativ så kanske du skall fokusera på dem först.

Ontopic så har jag inga idéer tyvärr. I Winamp kan man swappa stereo-fältet med hjälp av DSP Processorn i version 5, men det är allt jag kan erbjuda. Inget för datorljudet i allmänhet dvs. :/

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

jag skulle klippt av kabeln ca 40cm ut och bara bytt sida på kablarna så skulle det ha lös problemet

Visa signatur

[Pc-laptopP4 2,2 512mb 2.2TiB Extern 15"+19"]--[Ibook 12" 1,3Ghz g4 60GB 512MB]--[Mac Mini 1.83 Intel Core duo, Superdrive, 1Gb 80gb]