MP3 to MP3 "reencoder"? (program)

Permalänk
Medlem

MP3 to MP3 "reencoder"? (program)

Nån som har ett tips på ett program som kan automatisk ändra om bit hastigheten på MP3 som man valt? Har kanske MP3 i 128kbit/s 44kHz men vill tex ändra om till 64kbit/s och 22kHz eller liknande. Gärna då att man kan lägga många filer i kö och sedan sköter programmet om kodningen.

Visa signatur

Apple Mackbook Pro 15" Retina 2013

Permalänk
Medlem

Vet inte om det kan vara till hjälp:

http://www.google.se/search?hl=sv&q=MP3+to+MP3+encoder&meta=

Första träffen verkar vara lite intressant

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk
Medlem

dbpoweramp

Permalänk
Medlem

Bränn annars låten på en CD-RW och rippa sedan låten till 128.

Permalänk

SmartAudioConverter, finns på www.download.com

Visa signatur

Amd 64 Powwa!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viek
Bränn annars låten på en CD-RW och rippa sedan låten till 128.

Känns extremt onödigt. Jag skulle nog decoda och sen encoda i RazorLame, men de andra förslagen kan säkert göra det i en enda operation.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Medlem

Så här lätt kan man konvertera till olika format i foobar2000..
http://w1.827.telia.com/~u82704258/convert_foobar2000.avi

Man kan t.om konvertera samtidigt som man lyssnar på musik. Hur slutresultatet ska namnges kan man ställa in, kan få det precis som man vill. Vill man ha nån speciell codec och speciella parametrar kan man fixa det. Vill man att ID3 taggarna ska följa med går det också att ställa in...

Att själva konverteringen går segt i filmen beror på att programmet som man gör filmen i tar all CPU kraft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Känns extremt onödigt. Jag skulle nog decoda och sen encoda i RazorLame, men de andra förslagen kan säkert göra det i en enda operation.

Jo, visst är det lite omständigt, men man behöver ju knappast inte göra det längre, då nerladdning av upphovsrättsskyddad musik är olaglig. Eller det kanske är egna låtar som han ville få större?

Permalänk
Medlem

mhe: Nice film :D. Jo, foobar fungerar mycket bra för konvertering också (+typ allt annat som har med audio att göra )
Kan också rekommendera den inbyggda replaygain-scannern. Scanna i album-mode bara, annars får alla låtar samma volym.

Permalänk
Medlem

Razorlame kan reencoda utan att decoda ...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bruticus
Razorlame kan reencoda utan att decoda ...

Men hur ställer man in så att destination inte blir lika som källan (filmnamnen alltså)? Hittade inga inställningar för det, men iofs så letade jag inte så länge.

Citat:

Jo, visst är det lite omständigt, men man behöver ju knappast inte göra det längre, då nerladdning av upphovsrättsskyddad musik är olaglig.

Det är onödigt att bränna ut musiken menade jag. Det räcker att decoda och sen re-encoda igen (möjligen i ett enda moment), varför skulle man vilja bränna ut musiken på en skiva?

Citat:

Eller det kanske är egna låtar som han ville få större?

Snarare mindre, det är den enda vettiga användningen som jag ser det; mindre filer för att få in fler filer på t.ex. mp3-spelaren.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Men hur ställer man in så att destination inte blir lika som källan (filmnamnen alltså)? Hittade inga inställningar för det, men iofs så letade jag inte så länge.

Det är onödigt att bränna ut musiken menade jag. Det räcker att decoda och sen re-encoda igen (möjligen i ett enda moment), varför skulle man vilja bränna ut musiken på en skiva?

Snarare mindre, det är den enda vettiga användningen som jag ser det; mindre filer för att få in fler filer på t.ex. mp3-spelaren.

Jag förstod också att du menade att det var onödigt. Men de filerna han har på sin dator är antagligen olagligt nerladdad MP3:or med 96 kbit/s och han vill då ha upp dem till 128 för att det ska se snyggare ut? Filerna kommer väl då att bli större, men inte låta bättre. Det var så jag fattade det. Jaja, bränna ut på CD var bara ett förslag - jag har inte orkat leta upp något program för detta ändamål.

Permalänk
Medlem

Lånar denna tråd lite om det är ok?

På tal om lame. Jag undrar om det finns någon inställning i lame som lägger ihop flera mp3 filer till en enda?

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |