Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

Kan du redan allt, är det väl bara att tenta av det...och gå vidare.

Finns dock många labbar inom Fy/Ke etc, som man måste visa att man klarar av...går inte att sova genom.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Samsung 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

På min min tid gick det att spela Quake oxh Cs 1.4 lr 1.5 iaf

Visa signatur

HP 500B MT E3400 @ 2.60Ghz 2.60Ghz 1Gb RAM 200GB HDD

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om ett spel som tar lite bandbredd godkänns så måste ju även andra spel också godkännas, och varför ska håltimmarnas nöjen ta bandbredd från de som har lektioner och kanske behöver den för att studera.
Ta med dig en switch till skolan och spela lokalt med klasskamraterna.

Visa signatur

Watt is power.

Permalänk
Medlem

Här på skolan har dom blockerat lunarstorm och säkert andra communitys.

(dock inte helgon, som är precis som lunarstorm fast med mörkare bakgrund).

Permalänk
Medlem

Lösningen är ju självklart att du tunnlar över SSH till en SOCKS-proxy. SSH-servern sätter du lämpligtvis på port 80, för att kunna komma åt den genom brandväggen som finns, eller om skolan kör med proxy så får du helt enkelt köra trafiken igenom den proxyn.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Tackar för alla era svar, dock så ska det fan alltid finnas folk som inte håller sig till topic, gillar ni inte vad jag skriver behöver ni inte svara.

Permalänk
Medlem

Oj jag vet att jag kommer att bli hatad för detta, men jag är admin/tekniker och lärare i kursen pcdatorer, vi har samma "problem" i vår skola som alla andra skolor i detta land med omnejd verkar det som.

vi har datorer i skolan för utbildning primärt, tyvärr så finns det för mycket problem schemamässigt vilket ger en del elever väldigt långa håltimmar som de skall slå ihjäl, detta ger ju problem för de som vill lira i skolan, och i vår skola så har vi som andra kommuner också stängt portar i fw, MEN inte för att jävlas med elever som har håltimmar UTAN för att de som har lektioner ska försöka hålla sig till ämnet och utföra skolarbeten på sin lektions tid.

När vi stängde till vårat nät förra hösten blev vi av med 80% av trafiken, det säger en del om vad som hände under lektionstid, typ lunar msn m.m you name it, lärarna var i upplösningstillstånd och vi var tvugna att lösa problemet på detta brutala sätt bara för att eleverna glömde att ta ett EGET ANSVAR och helt enkelt glömde bort varför de var där.

Vi fick anmälningar mot en del lärare att de var rasister för att de inte tillät eleverna sitta med lunar på lektionstid, ursäkta mig men va f*n är detta, skattemedlen som finansierar dataparker i skolor bör nog utnyttjas på ett bättre sätt.

Vi har numera öppnat ett "infotek" där elever får chatta, lunar m.m och spela det som går, vi har ju kvar regler i fw trots allt men det är friare där än i salarana och det används flitigt, vilket är både bra och dåligt, bra för elever, dåligt för utnyttjandegraden av skolarbeten men men det har blivit en hyffsat bra grej för de flesta är nöjda och fler studerar på lektionstid.

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Medlem

Skolan är väl inget lekis eller ungdomsgård.

Vill man leka och spela får man väl åka hem.

Det gör man inte på jobbet.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem

Själv hade vi varsin egen dator och plats. Min innehöll ett eget geforce2 gts, en blyertsupplåst överklockad duron. Körde med en logitechmus och vi lirade WC3, Q3, QW, CS, Mud, Bomberman osv. 6 månaders kursplan för att konfigurera 1 windows 2000 server, en replikeringsserver samt en fil/skrivarserver kändes lite väl tilltaget så vi spenderade tiden på ett mycket mer tillfredsställande sätt. Långfilm eller musikvideos på projektorn var också daglig basis

Som jag alltid bråkat om. Betyg skall ges för kvalitet i arbetet och inte kvantitet. Kan man redan konfigurera allt som krävs i slutuppgiften och blir nekad att tenta kursen så ser jag ingen anledning att sitta och försöka se ut som om att man gör saker och ting eller sitta och fylla i 50 poster i active directory när det räcker med ett par stycken för att bevisa funktionen. Vem anställer en arbetsgivare, en som kan saker och gör dessa snabbt eller någon som verkligen anstränger sig men är osäker och tar dubbelt så lång tid för att slutföra en uppgift?

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Räcker med att läsa den här tråden så har man bevis över hur bra vårt svenska skolsystem fungerar. Fyfan.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zixl
Vi fick anmälningar mot en del lärare att de var rasister för att de inte tillät eleverna sitta med lunar på lektionstid

Hm, har eleverna datorer vid sina bänkar, eller hur kan dom surfa på lektionstid? Kanske är det under lektioner i "datakunskap" eller motsvarande som detta inträffar? Lösningen med ett "infotek" tycker jag låter vettig så länge inte eleverna sitter och häckar där istället för att gå på lektionerna. Dock tycker jag att spelande fortfarande bör minimeras på skolor. Jag har märkt en ökande trend med "gamers" bland de yngre årskullarna även på universitetet. När jag började plugga på Chalmers 1998 så var det knappt någon som satt och spelade eller liknande i de gemensamma datasalarna. Numera (läser nu i Linköping) ser man dock förvånansvärt många som spelar allt från Quake till WoW i PC-salarna, samt en skrämmande mängd personer som spelar nätpoker.

Permalänk
Medlem

Testa programmet "Your Freedom" eller "hopster" sen kanske "FreeCap" för att tvinga programen att använda Socket4/5 och Proxy om det inte har stöd för de.

Inte för att jag tror att CS kommer funka nå vidare då datan studsar via frankrike, tyskland osv.
WoW kanske inte är lika ping tjinkigt.

Funkar med Bittorrent/FTP osv.
Men gratis accounten har en gräns på typ 4-6kb/s.
Men det ska räcka för WoW då det ska klara sig på 56k som ni sagt.

--
Orka med alla moralkakor som frodas som parasiter i alla trådar.
--
Håll er till ämnet!
Ni klagar alltid om det kommer en opassande tråd och då ger ni responsen att ÖÄ är bortaget och ni hänvisar till reglerna.
Tänk nästa gång ni hänvisar någon till reglerna att ni inte är kan följa dom själv.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

ÄRLIGT talat, kan ingen moderator ta och plocka bort 90% av svaren i denna tråd? Det var ett tekniskt problem, då ska det väl inte behövas någon diskussion om studietekniker och/eller rätt och fel.

Det är för slappt modererat (?) här nuförtiden

Jag röstar också för SSH tunnel såsom DrRotmos skrev. Det skulle kunna fungera, lite stök om något av spelen använder DirectPlay dock.

Permalänk
Medlem

Ladda ner "STL Port Forward.exe". Dra igång, kör en porttunnel. Åk på skolan och anslut till dinhost:port och du hamnar på qw.spelserver.nu:27500

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H