Hur ta bort program som skräpar ner datorn efter avinstallation?

Permalänk

Hur ta bort program som skräpar ner datorn efter avinstallation?

hur tar man bort program som fortfarande lämnar spår efter sig efter avinstallation:

- t ex program som fortfarande lämnar sitt namn kvar i kontextmenyer fastän de är borta?

- program som fortfarande associeras med somliga typer av filer fast de är avinstallerade?

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Gäst

Kanske med CCleaner.
Har själv inte råkat ut för detta,men det kan vara värt att prova.
CCleaner rekommenderas för övrigt.

Permalänk

ska testa det men det känns som man måste få händerna lite smutsigare för att kunna bli av med allt skräp på datorn...

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Medlem

Om du är van datoranvändare, in i registret och ta bort allt som berör ditt program.

Visa signatur

must!

Permalänk

haha, jag får nog kalla mig för glad amatör trots att jag är en ganska van datoranvändare.

testade ccleaner som hittade en del skräp. ska starta om och se om det hade önskad effekt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag använder Registry Crawler.
Man skriver in programmets namn och den söker upp alla regfiler.
http://www.4developers.com/regc/
Bra vid ominstallation.

Permalänk
Medlem

Av personlig erfarenhet så hittar Registry Mechanic mer saker i registret än CCleaner. Testa det också

Permalänk

Har ni testat Your Uninstaller 2005. Har haft det en tid, grymt prog.

Permalänk
Medlem

Testade själv det där Registry Mechanic nu. Helt värdelöst i gratisversionen. Av 217 errors så fick jag laga 37 stycken. Överväger att köpa.

Permalänk
Medlem

Finns det något som typ your uninstaller 2006 som är freeware?