Permalänk
Medlem

Vad är en "Divider"

Som sagt så underar jag vad en Divider är, hur ställer man in det, när behöver man ställa in det? varför?

Permalänk
Medlem

läs FAQen

Permalänk
Medlem

i överklockningssyfte är det ofta förhållandet mellan datorns FSB och minnets hastighet typ 1:1 eller 5:6 osv..

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Divider är det Engelska ordet för att dividera.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

folk är lata dom skriver hellre en ny tråd istället för att leta och på grund av att folk alltid alltid skriver och hjälper dom och inte hänvisar till FAQ!. så kommer det alltid finnas folk som hellre skriver en ny tråd istället för att söka..!!!!!!

Permalänk
Medlem

iom att folk är lata och inte läser forumen och inte söker, så får de ändå inte reda på att man ska läsa FAQen.. så då kan man lika gärna svara samtidigt som man hänvisar till FAQen.. tycker jag är betydligt trevligare

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Japp..men trodde bara att han inte fattade engelska...för då fattar man vad det handlar om:)

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Avstängd

§2 Innan du postar
För att undvika att samma frågor och diskussioner upprepas om och om igen:
§2.1 Läs den F.A.Q. som finns i varje forum innan du ställer frågor.
§2.2 Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad av någon annan.

Permalänk
Medlem

Nytt rekord för Kaffebrygaren (tror jag) .... 2st gnällningar i samma tråd med mindre än ett dygns mellanrum...
Hur hade det varit om Kaffebryggaren följde sina egna anvisningar ?
"För att undvika att samma frågor och diskussioner upprepas om och om igen"
Ta dig en titt så ser du att du själv har varit här inne i denna tråden och skrivit .
Finns ju tom på samma skärm att beskåda .. Du som säger till folk att söka
Patetitiskt.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Vet att detta är fel tråd. men ursäkta! MEn vart lägger man in en egen bild på sig själv?!!
hittar det inte under inställningar! sry för jag lånade tråden!! snabbt svar!

Visa signatur

Dator: AMD Athlon X2 4400+ | MSI K8N Diamond | Point Of View Geforce 7800GT | Adata 2x1024Mb | Samsung 250GB Sata2 | Tagan easy connect 480W | Thermaltake Tsunami Dream|: Övrigt: Saitek Eclipse | Mx510 | Qpad XXXL | Icemat Siberia |:±±²²²²ÿÿÿÿ²²²²±±Stolt Samsung 970P ägare±±²²²²ÿÿÿÿ²²²²±±

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whisky1988
Vet att detta är fel tråd. men ursäkta! MEn vart lägger man in en egen bild på sig själv?!!
hittar det inte under inställningar! sry för jag lånade tråden!! snabbt svar!

vad menar du med lägga in egen bild på sig själv? Om du snackar om avatar gör du det under menyn "redigera val"

Permalänk
Medlem

Till vb admin/moderator:
Är det inte dags att börja dela ut rejäla varningar eller rentav tempbans till folk som inte har vett/förstånd/hyfs att lära sig söka efter ett ämne innan de postar en ny tråd om det?

Det känns inte särskilt hållbart att hålla uppe forumet om varannan tråd behandlar frågan om vad FSB/divider/LDT o dyl betyder. Det är givetvis inte min sak att avgöra hur ni moderatorer styr forumet, men som registrerad användare känner jag att jag bör ha möjlighet att komma med konstruktiv kritik för att i möjligaste mån förbättra det.

Tack för att du tog dig tid att läsa. Jag hoppas på (och ser fram emot) någon slags förändring beträffande ovanstående från högre instans.

/Marcus

Permalänk
Medlem

"Divider är det Engelska ordet för att dividera."
sluta missinformera. divider är ett substantiv och dividera är ett verb.
divider är det man dividerar med (på engelska) och dividera är det svenska verbet för att utföra division.
divider använder man vid överklockning så att minnena inte ska behöva jobba "lika snabbt" som processorn. med resultat att minnena kan köras i de hastighter de trivs bäst i och prollen kan köras i de hastigheter den gillar (de högre).

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD