hack i brända filmer

Permalänk
Inaktiv

hack i brända filmer

När jag bränner ut filmer på dvd så hackar det ca 2-3 ggr vad kan vara fel?

brännaren är gwa-4164b, vet ej vilket märke det är.
skivorna är av märket princo 4x.
eller kan det vara något annat?

Permalänk

Gissar på att du kör skivorna i din stationära dvdspelare efter bränning. Troligen är det där ditt problem är. Testa att köra filmen hemma hos någon annan. Skulle det visa sig att allt funkar så är det bara att bita i sura äpplet o byta eller låta bli att bränna filmerna.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vi förutsätter att filmerna du bränner ut är fullt lagliga.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Kan vara dålig kvalitet på skivorna. Princo är kända för mindre bra (eller åtminstone varierande) kvalitet. Testa köpa annan sorts skivor t.ex. Verbatim så ska det nog funka bättre.

Permalänk
Medlem

Jag har samma sak, fastän där är det att en del av slutet av filmen bara hackar isönder, går inte å se på skiten.. själv kör jag en NEC3500AG och både testat med mitt 100pack av budget skivor och Verbatim.. Vad är felet? händer samma sak i min externa dvd och interna i datorn..

Permalänk
Inaktiv

jag har kört mina brända (helt lagliga) filmer från min gamla dator i min dvd spelare och då hackade det inte, det var nu i veckan när min nya dattor kom som problemet började, men jag ska testa att spela upp dom på en annan dvd spelare.

Permalänk
Medlem

§7: "/.../ Trots att det kan vara lagligt att göra kopior på t.ex. DVD-filmer är diskussioner kring detta förbjudna. Den svenska och internationella lagstiftningen kring "säkerhetskopiering" av film och musik är väldigt ospecificerad och föränderlig. Vi är inte jurister som kan se till varje enskilt fall och bestämma om det är tillåtet eller inte. Av denna orsak är dessa diskussioner förbjudna."

xphaze, vad i hela friden? ;P

i alla fall jag har samma problem när jag ska göra och kolla på backups. på stationära dvd-spelaren börjar alla filmer jag ser från backupskiva hacka och låsas ungefär var tredje sekund eller så. detta problemet finns dock inte när jag kollar på kopierade filmer på ps2:an.

jag har lite-on-brännare och bränner på onetech-skivor.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
§7: "/.../ Trots att det kan vara lagligt att göra kopior på t.ex. DVD-filmer är diskussioner kring detta förbjudna. Den svenska och internationella lagstiftningen kring "säkerhetskopiering" av film och musik är väldigt ospecificerad och föränderlig. Vi är inte jurister som kan se till varje enskilt fall och bestämma om det är tillåtet eller inte. Av denna orsak är dessa diskussioner förbjudna."

xphaze, vad i hela friden? ;P

i alla fall jag har samma problem när jag ska göra och kolla på backups. på stationära dvd-spelaren börjar alla filmer jag ser från backupskiva hacka och låsas ungefär var tredje sekund eller så. detta problemet finns dock inte när jag kollar på kopierade filmer på ps2:an.

jag har lite-on-brännare och bränner på onetech-skivor.

Vem har sagt att det handlar om att KOPIERA filmer? Han bränner helt enkelt ut typ Q3-filmer och Freeware och Semesterfilm från sin DV-kamera på formatet DVD och vill sedan se i sin spelare.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberking
Vem har sagt att det handlar om att KOPIERA filmer? Han bränner helt enkelt ut typ Q3-filmer och Freeware och "Semesterfilm" från sin DV-kamera på formatet DVD och vill sedan se i sin spelare.

rättat^^

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Ja har samma problem när jag skulle bränna en film från image. När jag sedan verifierade filerna så var skivan korrupt, trots att det enl nero och imgburn var en success.

Har en Liteon Sosw 852sx och skivor imation 8x (brände i 4x) (MBIPG101-R04)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wilco
Jag har samma sak, fastän där är det att en del av slutet av filmen bara hackar isönder, går inte å se på skiten.. själv kör jag en NEC3500AG och både testat med mitt 100pack av budget skivor och Verbatim.. Vad är felet? händer samma sak i min externa dvd och interna i datorn..

Det där är vanligt och kan bero på olika saker.
Det vanligaste är.
1. Dåliga skivor.
2. DVD läsaren är dålig, dvs. har problem med brännda skivor (främst äldre DVD läsare - om man använder kvalitetsskivor).
3. Brännaren gillar inte jusst de skivorna.
4. Brännaren är dålig.

Lösning på alla problem ovan kan vara att helt enkelt bränna i en långsammare hastighet.

Då blir kvaliten på bränningen bättre och det gör inte lika mycket (men jag rekommenderar i alla fall bra skivor, ex. verbatim) med dåliga skivor, DVD läsaren får lättare att läsa och brännaren får lättare att bränna.

Sen kan vissa DVD spelare (främst äldre) även ha problem med jusst vissa märken av DVD skivor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Vi förutsätter att filmerna du bränner ut är fullt lagliga.

Du menar att det hackar mera om man bränner filmer man kopierat av en kompis?

Eller menar du att du har druckit för mycket glögg?

Du är moderator så stäng tråden eller sluta med "flame"-liknande kommentarer.

OnT: Jag tycker också att ett annat skivmärke skulle vara värt att testa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
rättat^^

Jag var faktiskt fullt seriös med semesterfilmer....

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Det där är vanligt och kan bero på olika saker.
Det vanligaste är.
1. Dåliga skivor.
2. DVD läsaren är dålig, dvs. har problem med brännda skivor (främst äldre DVD läsare - om man använder kvalitetsskivor).
3. Brännaren gillar inte jusst de skivorna.
4. Brännaren är dålig.

Lösning på alla problem ovan kan vara att helt enkelt bränna i en långsammare hastighet.

Då blir kvaliten på bränningen bättre och det gör inte lika mycket (men jag rekommenderar i alla fall bra skivor, ex. verbatim) med dåliga skivor, DVD läsaren får lättare att läsa och brännaren får lättare att bränna.

Sen kan vissa DVD spelare (främst äldre) även ha problem med jusst vissa märken av DVD skivor.

Nu börjar jag bli jävligt förbannad på skiten.
1. Testat verbartimin, samma sak
2. Testat på min egen dvdbrännare och andra läsare
3.
4. borde det inte vara, händer med vissa filmer..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wilco
Nu börjar jag bli jävligt förbannad på skiten.
1. Testat verbartimin, samma sak
2. Testat på min egen dvdbrännare och andra läsare
3.
4. borde det inte vara, händer med vissa filmer..

samma här. bara problem med vissa filmer :/ jaja, det är sånt man får stå ut med om du har xbox eller ps2 kan du ju testa att spela filmen där.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyphex
Ja har samma problem när jag skulle bränna en film från image. När jag sedan verifierade filerna så var skivan korrupt, trots att det enl nero och imgburn var en success.

Har en Liteon Sosw 852sx och skivor imation 8x (brände i 4x) (MBIPG101-R04)

Nsoyö mcyy öiöy lprxnöm

Ovan: Glömmer bort svorak..

Löste mitt eget problem, insåg att det var något fel med imagen som jag flyttat till en annan hårddisk. Kopierade om den och voila så funkade det!

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara så att du typ sitter och gör en massa andra saker med datorn när du bränner så att bufferten går i botten??

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Inaktiv

nej jag stänger alla andra program och har bara uppe brännarprogrammet.