Fläkten på grafikkortet stannar ibland.

Permalänk
Medlem

Fläkten på grafikkortet stannar ibland.

Hejsan alla.

Har fått lite problem på sistone med min dator, det är så att grafikkortsfläkten stannar lite titt som tätt. Har dock försökt att se när detta händer och det verkar som när jag drar på lite tyngre grafiska applicationer så som Call of duty 2 och Quake 4 som det inträffar. Tänkte först att det va när jag drog på något 3D spel som det hände men jag kan sitta och lira WarCraft 3 och World of WarCraft utan problem. Vad jag själv tror att felet är är att nätagget inte fixar stabila spänningar när datorn måste prestera lite mera. Vad tror ni att detta fel kan bero på?
(Har dom senaste drivrutinerna till mitt HIS kort från HIS egen hemsida)

Hoppas jag gav tillräcklig information, om annat så är det bara att fråga om jag glömde av något viktigt!

Min dator innehåller:
Amd 64 3200+ Winchester (Den som inte är Venice iaf)
Asus A8N-E
His Radeon X800XL IceQ Turbo-2
2x512 mb Corsair Value Select minnen
Soundblaster Audigy Live!
Seagate Barracuda 160gb
BenQ DVD-rom
FSP 400W nätagg

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5600X | Palit GameRock 2080 | 32GB ram | CoolerMaster NR200P | Sabrent M.2 NVME SSD Gen4 | Windows 11 Pro 64-bit | Dell S2721DGFA 27" 165Hz

Permalänk
Medlem

Hm ..vet inte varför.... men det där är INTE bra.
Speciellt när du säger de tyngre proggen, det betyder att ditt kort
blir rejält varmt.
Fläkten har väl inte "dammat igen" ? antar du kollat den saken ?
Du kanske har rätt med stabiliteten och strömmen eftersom ditt
gkort drar mera när det måste jobba hårt.
Försök att lösa detta innan du kör mera Q4 och CoD2, så att inget
tråkigt händer...

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Har testat lite mer nu, drog på allt på hösta på CoD2 och fungerade ändå, mycket skumt det här. Trodde först att fläkten va för dammig, rensade den men det är inte det som är felet då den fungerar fint. (sitter med den öppen på skrivbordet för att hålla kolla)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5600X | Palit GameRock 2080 | 32GB ram | CoolerMaster NR200P | Sabrent M.2 NVME SSD Gen4 | Windows 11 Pro 64-bit | Dell S2721DGFA 27" 165Hz