Permalänk
Medlem

Två nätagg till ett moderkort

Det är så att när man inte har någon inkomst och ligger lite back så får man göra det bästa av situationen !
Jag behöver ett nytt nätagg då det jag har är för klent för min nuvarande burk och då kom jag på det två nätagg borde ju fixa biffen !
Själva idén är att löda ihop strömkontakterna till moderkortet från båda aggen och på så sätt få stabilare dator och inga mer omstarter!

Går det göra så eller MÅSTE jag köpa ett nytt agg?

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk

sök? är snäll nu och säger bara att du behöver dra en kabel mellan de 2 gröna kabarna på aggen och en svart på valfri kabel.. dock så kan du behöva ha någon disk på bägge aggen för att de ska funka

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

tjuvkoppla ett agg vet jag hur man gör ! jag tänkte mer på stabilisera volten till prollen !

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk
Medlem

men plockar du bort diskarna får du mer volt till prollen

Permalänk
Medlem

Som tidigare antytts, nyttja ett nätaggretat till diskar och grafikkort, så lär väl vcore bli mer stabil på ett nätaggregat med bara cpu, minnen och en disk att strömförsörja.

M.v.h Skogstômten

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

sant ! Men hur får man två nätagg att starta samtidigt när jag trycker på startknappen?

Visa signatur

Permalänk

som ja förklarat

Visa signatur

I am Extrazz.