Permalänk
Medlem

Desperat med formulär...

Okej, nu ger jag upp...

Den som kan fixa mig ett fungerande .asp skript för formulär får en stor våt puss av mig.

Jag vill att formulär-innehållet skickas till info@enrico.se, mailservern är = "mailhosting.pi.se".

Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde dela med sig ett exempelformulär i .asp

Puss puss till den som kan göra detta!

M v h
//
PriMo

Permalänk
Medlem

Du behöver en mail-komponent för att kunna skicka mail med asp. Har du något webbhotell så ta reda på vad de har, har du egen server, installera en komponent.

Edit: Förresten är det här din tredje tråd i ämnet...

Prova på www.aspsidan.se, betydligt många fler som kan asp där än här.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

vad är en mail-komponent då? webhotellet ligger på www.pi.se och stöder .asp.
mailservern så att säga är "mailhosting.pi.se". Det är allt jag vet.

Permalänk
Medlem

En mail-komponent är ett litet program som gör att man kan skicka mail med ASP, så ASP inte har någon sådan funktion inbyggd.

Kikade snabbt på pi.se, men kunde inte hitta någon om vilken komponent de använder. Maila dem och fråga, när du vet det kan någon säkert hitta information om hur du använder den.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.