Permalänk
Medlem

fifa2006 + holland

Varför finns inte Holland med i fifa 2006? Eller har jag missat något?

Permalänk

Holland brukar aldrig vara med. Det beror på någon licensfråga som jag varken orkar eller vill sätta mig in i.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

Det är precis som Barnstormer säger. I de tidigare spelen har holland varit med men inga spelar namn, utan kommentatorn sa bara spelarens nummer. Ganska drygt faktiskt.

Visa signatur

Lian-Li PC7 Miditower Scandinavian Edition SILVER ATX | Cooltek 600W Modular ATX 2.2 | MSI K8N NEO4-FI nForce4 Ultra | AMD Athlon64 X2 Dual-Core "Manchester" 90nm 3800+ 2.0GHz | Corsair TWINX2048-3200C2 2x1024Mb 400Mhz CL2 | Western Digital Caviar 250Gb 7200rpm 16Mb SATA2 | NEC ND-3550 Dual-Layer DVD | PowerColor Radeon X1900XT 512Mb DR3 TV-out DUAL DVI VIVO RETAIL PCI Express |

Permalänk

vad pratar ni om=/?i dom tidigare spelen(typ fifa 96-97) så är ju både namnen på spelarna i lag uppstälningarna med samt att kommentarerna säger deras namn.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

"FIFA 2001 was the last football game which contained a fully licensed Dutch National Team, which included correct player names. In the games that followed it has not been possible to play with the Dutch National Team."

Fem år då, om du ska vara petig.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

är det det nya fifa? isf, hur är spelet?=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
är det det nya fifa? isf, hur är spelet?=)

Rätt ok, men för likt Fifa 2005 tycker jag

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Fifa 2003 och 2004 är helt klart dom bästa. Frisparkarna var gudomligt bra gjorda, verkligen skitkul att spela.

Och på Fifa 2003 så kunde man köra säsong med 2 player mode, ett lag var:D

Permalänk
Medlem

Fifa är ingenting mot Pro Evolution Soccer med patch för rätt lagnamn,loggor,arenor och spelarnamn, synd bara att de inte har några rättigheter att släppa en World Cup version, någon som vet när PES 6 kommer till PC? Winning Eleven 10 kom ut i asien för bara några dagar sedan!

Visa signatur

Lian-Li PC7 Miditower Scandinavian Edition SILVER ATX | Cooltek 600W Modular ATX 2.2 | MSI K8N NEO4-FI nForce4 Ultra | AMD Athlon64 X2 Dual-Core "Manchester" 90nm 3800+ 2.0GHz | Corsair TWINX2048-3200C2 2x1024Mb 400Mhz CL2 | Western Digital Caviar 250Gb 7200rpm 16Mb SATA2 | NEC ND-3550 Dual-Layer DVD | PowerColor Radeon X1900XT 512Mb DR3 TV-out DUAL DVI VIVO RETAIL PCI Express |

Permalänk

nu kommer jag inte ihåg vilket fifa det var,men jag tror det var 96-97,iaf,man kunde spela innomhus,man kunde välja spelare ,att tex he in i landslaget,från en låååång lista när man spelade nån liga,man kunde bla välja gammla spelare som david platt och placera in honom i englands landslag.
sen fanns det en mycket rolig grej som jag tycker det är synd att dom tog bort i alla andra nya fifa spel,den där mycket hårda och brutala tacklingen(den då man glidtacklar med dobbarna mot spelaren),spelarna blev skadade nästan direkt utav den tacklingen,dock så fick man rött kort rätt så ofta.
men iaf,det är nog det bästa fifa spelet jag spelat,det var spelglädje det.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
nu kommer jag inte ihåg vilket fifa det var,men jag tror det var 96-97,iaf,man kunde spela innomhus,man kunde välja spelare ,att tex he in i landslaget,från en låååång lista när man spelade nån liga,man kunde bla välja gammla spelare som david platt och placera in honom i englands landslag.
sen fanns det en mycket rolig grej som jag tycker det är synd att dom tog bort i alla andra nya fifa spel,den där mycket hårda och brutala tacklingen(den då man glidtacklar med dobbarna mot spelaren),spelarna blev skadade nästan direkt utav den tacklingen,dock så fick man rött kort rätt så ofta.
men iaf,det är nog det bästa fifa spelet jag spelat,det var spelglädje det.

Det var fifa 98. Typ det bästa fifa hittils

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
Det var fifa 98. Typ det bästa fifa hittils

Hehe, har spelet på PSX, det är nog det sista Fifaspelet jag tog intresse av, så himla grymt bra
Sen någonstans därefter tappa de tråden på EA spel.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Hedersmedlem

World Cup '98 är min favvo-FIFA-version hittills. Känns som om de var på rätt väg då. Sedan dess har det gått utför med mindre och mindre fotbollstänkande i varje spel och mer och mer arkad och "många mål"-tänkande. Bara ta som exempel frisparkarna i de senare versionerna: det är ju nästan givet mål bara man får frispark i närheten av målet. Hur lätt som helst att skruva in den i krysset. I verklig fotboll är det inte så: det är fruktansvärt få frisparkar som går direkt in, och då är det ändå oftast bara när de absolut skickligaste spelarna i världen försöker.

Nä, Pro Evolution Soccer har hållit i taktpinnen vad gäller fotbollsunderhållning de senaste åren och det verkar inte som om makten håller på att skiftas. Japanerna kunde tydligen göra ett fotbollspel när allt kom till kritan ändå.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trosso
Fifa är ingenting mot Pro Evolution Soccer med patch för rätt lagnamn,loggor,arenor och spelarnamn, synd bara att de inte har några rättigheter att släppa en World Cup version, någon som vet när PES 6 kommer till PC? Winning Eleven 10 kom ut i asien för bara några dagar sedan!

Det finns ju en World Cup-patch ute för PES5 (iaf till PC) och 6an kommer nån gång i höst.

Permalänk

Det enda jag ogillar med PES5 är att det är så ÖVERDRIVET mycket dribblingar som man aktiverar genom kombos, alltid japaner och deras combos, :P.

Så ska man spela PES5 på PC är nästan en handkontroll ett måste, då spelet verkar vara 110% designat för PS2.
Jag hoppas bara PES6 blir med tangentbord och PC vänligt, 10/10 poäng då.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡