Vad ska jag ersätta wow med? :S

Permalänk

Vad ska jag ersätta wow med? :S

Sen jag slutade med WoW så har jag inte kunnat spela något annat spel och haft kul, jag tycker allt är skit och jag är allmänt rastlös när jag sitter vid datorn och bara velar runt.
Jag gick tillbaka will wc3 som jag lirade mycket innan jag började med wow, men det är helt enkelt inte kul längre, jag har installerat en rad med singelplayer spel som tex F.e.a.r. Jag blev aldrig direkt underhållen trots att det är ett välgjort spel. Så fort jag körde fast på minsta grej så stängde jag snabbt av, och samma sak gäller nästan alla singelplayer spel, även Oblivion. Jag spelar det i 10min, sen blir jag uttråkad, och _det_ är konstigt eftersom jag lirade gamla Morrowind nått extremt, dagarna i ända.

Jag tänker inte gå tillbaka till wow av många skäl. Jag vill heller inte sluta med gaming.
Jag antar att jag behöver ett välgjort mmorpg för att tillfredställa mitt spelbehov, eller kanske något som wc3. CS etc är out of the question, de enda fps-online spel som jag gillat är Call of Duty och DoD.

Vad vill jag med denna tråden då, jag undrar lite om nån kan känna igen detta; tomrummet efter att ha slutat med ett mmorpg under lång tid, och vad ni ersatte det med? fast främst vill jag ha speltips, anything goes

Visa signatur
Permalänk

Testa Fable: The lost chapters

Permalänk
Sötast

Åh jo, det verkar som man aldrig kommer tillbaka till sitt gamla "normala" tillstånd efter det att man en gång spelat ett mmorpg...

Att försöka förstå vad man gjort innan man började lira dom är helt omöjligt att tänka ut

Finns många mmorpgs som har "free trials" så att man kan prova på en hel del spel, bara att googla.

www.onrpg.com listar gratis/beta/hemmagjorda mmo's som man kan prova om man vill, dom brukar dock inte ha så mycket "bra" material, iafl inte enligt mig

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera MMORPG.com också som är en bra MMORPG sida.

Det finns en massa MMORPG spel, prova RuneScape, Tibia eller något annat spel. Det gäller bara att ge spelet en chans.

Permalänk
Medlem

Guild Wars!

Permalänk
Medlem

Testa att lägga ner MMO-spelandet och ta dig tid med riktiga spel, med story.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Jag sitter litegran i samma sits har precis lagt ner wow efter min guild dog av inactivitret, joinade en ny men tappade lusten att nöta mc :/

Å nu så sitter man bara å gör egentligen ingenting, läser väll mest böcker

Visa signatur

[Asus A8N Sli-Delux, Amd64 Winchester 3500+, 2x Leadtek 6600gt Tdh Extreme(SLI), 2x Corsair CMX1024-3200C2 DIMMs] 6948 I 3Dmark05(oclockad)

Permalänk

mjo jag har funderat på Guild Wars, jag har spelat det innan jag började med wow. Det var inget spel som jag blev helt tagen av direkt, men jag kanske borde ge det en andra chans.

Ett annat spel jag funderar på är rymd mmorpget Eve, fast jag hittade ingen free-trial på deras hemsida, inte sugen på att pröjsa för att testa det :S

Och så beställde jag precis COD2, för om det är hälften så bra som ettan så borde jag kunna spela det ett tag.

Får se hur det blir, jag vet bara att jag vill ha ett spel som jag verkligen fastnar för och kan spela som fan, gärna multiplayer/mmorpg men inget krav. Helst nån form av evighets spel, vill inte spela något som jag kan varva på nån vecka.

Mer tips!

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

Eve online, Everquest 2, Final fantasy XI, Starcraft är mina bästa tips iallafall
WoW är dock ungefär knatteligan i jämförelse med Eve och FF:XI så det krävs ju ett visst sinne för att njuta av dem

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
WoW är dock ungefär knatteligan i jämförelse med Eve och FF:XI så det krävs ju ett visst sinne för att njuta av dem

hehe jo, lite därför jag slutade, jag älskade verkligen pvp i spelet. Men detta konstant meningslösa raidande, grindande och jakt efter epixx!11! är verkligen tragiskt och meningslöst. Den delen av spelet kan jämnföras med Pokemon. Men alla former av pvp i spelet är grymmt imho

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dark Age of Camelot borde du testa. Underbart spel.

Permalänk
Medlem

EVE-online kan vara värt att testa faktiskt. Tror till och med det finns en 14-dagarstrial.

Visa signatur

[b](..O'-')...O * \(x_X)/[/b]

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera EVE, det finns 14-dagars trials, googla så hittar du. En varning dock, EVE är oerhört komplext, men väl värt det om man orkar sätta sig in i det.

Visa signatur

Skylt i fönstret hos en japansk kemtvätt:
Ladies, leave your clothes here and spend the rest of the day having a good time!

Permalänk
Medlem

Ett vettigt liv! Flickor, ute och grilla, bada...

Jaha du ville inte sluta sitta vid datorn heller, annars så verkar du ju ha goda förutsettningar för att göra det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan

Jaha du ville inte sluta sitta vid datorn heller, annars så verkar du ju ha goda förutsettningar för att göra det.

Tror du skriver i lite fel forum...

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk

hehe jag har ett liv, men eftersom jag jobbar konstiga tider så kan jag inte umgås med kompisar eftersom de jobbar när jag är ledig. Men helger är en annan sak, dock behöver jag något att göra på vardagarna när jag inte arbetar.

Edit: Ascender; tack som fan, nu är det bara att vänta på att klienten ska DLas.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Med vettigt liv alltså nått annat än att sitta vid datorn

Snart är det sommar, spela kubb med grannen?

Permalänk
Medlem

Varför itne lira "GTA: san andreas" , skitkul i singleplayer och oändligt spelande efter du klarat huvudstoryn, plus massa sidmissions etc.

kommit en del multiplayer mods nu oxå, skitkul

multiplayer-siterna:

http://gtat.org/
http://www.mtasa.com/

/MB

Permalänk

GTA äger! Försökte få igång multiplayer till SA, men varje server jag connectar till timeoutar. Och i FAQ/Troubleshootingen så står det att man inte ska vara bakom brandvägg, jag disablede den, funkade fortf inte :S
Det har säkert nått med min router/modem att göra, men jag kan inte ett skit om sånt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Det ena behöver inte utesluta det andra eller hur?

Permalänk

Wurm Online. Eller nått.
www.wurmonline.com
Kräver en hel del tålamod dock. Jävligt roligt när det går bra dock.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

om du har äkta wc3 + tft:
DOTA, det är betydligt mer kul än wow tycker jag.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Maplestory är ett bra spel..Finns på www.mapleglobal.com sidan fungerar dock bara med explorer men ge spelet ett försök..Gratis!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Med vettigt liv alltså nått annat än att sitta vid datorn

Snart är det sommar, spela kubb med grannen?

Börja inte med den atityden nu, han ville ha tips på spel inte på vad han kan göra ute. Så du kan ta dina brudar, grillen och kubben och skriva i en tråd där det frågas om det. Han ville ha tips om spel.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Okej att det var framförallt mmo-spel men ingen har nämnt oblion tror jag, det kan man näta ganska många timmer

Permalänk
Medlem

Gå ut och umgås med vänner... Folk verkar ha för mkt fritid att ödsla sina liv, (som de bara lever en gång)

Permalänk
Medlem

I kill, vi är tydligen inte välkomman här...

Men jag säger då det, nu när du verkar ha svårt för att fastna, SLÄPP TAGET!

sweman2k: Topic, "Vad ska jag ersätta Wow med", inte "Vad för spel ska jag ersätta Wow med?"

Förlåt om jag läst fel!

Hoppa i shortsen och klipp gräsmattan eller drick saft vid utemöblerna!

Permalänk
Medlem
Citat:

I kill, vi är tydligen inte välkomman här...

Men jag säger då det, nu när du verkar ha svårt för att fastna, SLÄPP TAGET!

sweman2k: Topic, "Vad ska jag ersätta Wow med", inte "Vad för spel ska jag ersätta Wow med?"

Förlåt om jag läst fel!

Hoppa i shortsen och klipp gräsmattan eller drick saft vid utemöblerna!

Jasså e vi inte välkomna här? hepp. Var ju synd...
Men som jag sett hur en viss kompis höll på med WoW, så ere jävligt sjukt. Han var nu en smart grabb och säga, "näh, nu får jag nog sälja min karaktär, så jag kan göra annat i sommar.." hehe.

Sådana spel är en ren jävla föbannelse. Men visst, vill man bara sitta och berätta för sina åkommor att man satt och betalade för ett spel, och satt dag och natt med det, så visst. Jag bryr mig inte så mkt om det. Men att jag blir förundrad, över hur fan världen kommer se ut om 10-20 år.

Näh, jag säger, ut den lediga tid ni har, och lek.

Permalänk
Medlem

OffT:
Moral snack? lol...

Jaja, vissa kanske inte har så mycket att göra på kvällarna, alla har sina orsaker. Själv tycker jag sommaren är en tillräcklig orsak att inte sitta vid datorn men när solen går ner och det forfarande är kallt i luften vill man kanske inte sitta i utemöblerna och dricka saft.

Man HAR tid att göra lite av varje... jag skulle bli tokig själv om det är fint väder ute och jag satt inte och grindade i lineage2.

Beach Volleyboll FTW!

Glad Sommar!
/OffT

Jag spelar lineage2 (mmorpg) det är några år och har en gammal spelmotor men ändå bland dom snyggaste mmorpg spelen som finns just nu. Riktigt kul pvp spel. Dock väldigt mycket gnäll och botting i det men men... Så länge man skiter i alla forum (det är där alla i L2 gnäller ) så är det lugnt.

Värt att testa...