Decoder Error i Media Center

Permalänk

Decoder Error i Media Center

Hej!
Håller på att bygga ihop mig en liten test-htpc.

Har installerat MCE och ett TV-kort (Hauppauge HVR-1300).

När jag ska dra igång MY TV så får jag upp ett felmeddelande där det står följande.

Decoder Error
The video decoder has either malfunctioned or is not installed. Please restart Media Center and/or computer.

Det är allt som står. Det jag har provat är att installera om TV-kortet och självklart startat om datorn.
Den decoder som det pratas om, är det något som måste installeras separat? Hittade inget om det i manualen.

Permalänk
Medlem

....

Står klart o tydligt i infon från MS att du behöver en mpeg2-decoder. Dessa köps oftast för pengar.

Ex: Purevideo, PowerDVD, WinDVD.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
....

Står klart o tydligt i infon från MS att du behöver en mpeg2-decoder. Dessa köps oftast för pengar.

Ex: Purevideo, PowerDVD, WinDVD.

Man tackar. Läste bara manualen för TV-kortet, trodde det var där decodern fanns.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det var jag som hade fuckat upp mitt system när jag testade decoders förut, fick osync o grejer, men bäst resultat har jag iaf fått med Purevideo-dekodern.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Vet inte om det var jag som hade fuckat upp mitt system när jag testade decoders förut, fick osync o grejer, men bäst resultat har jag iaf fått med Purevideo-dekodern.

Tackar för tipset. Provade PowerDVD eftersom jag hade den hemma. Verkar funka i det avseendet. Däremot har jag stött på ett nytt problem.
Får loss of signal nu när jag testar. Riktigt mysko, den hittar alla kanaler när jag söker men verkar inte tycka signalen är tillräckligt stark för att visa något.