Nvidia Driver installation problem. Hjälp sökes.

Permalänk
Medlem

Nvidia Driver installation problem. Hjälp sökes.

Jag har laddat ner version 84.21 till Nvidia GeForce TI 4400 WinXP och innan man ska installera den ska man ju ta bort dom gamla, så jag har gjort det i Lägg till/ Ta bort program. Men den mappen har ändå inte försvunnit ur Nvidia mappen där drivers ligger.

Gör det nåt om den ligger kvar där eller kan man ta bort den manuellt utan att sabba nåt?

Sen har jag ett till litet problem. När jag minimerar ett fönster så flyttar sig hela bildytan neråt, sen om jag maximerar så återställs den, kan man inte ställa in nånstans så det är samma inställningar hela tiden?

Tacksam för all hjälp.

Mvh

Linus

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Medlem

Den mappen innehåller inte drivrutinsfilerna. Det är bara en mapp som filer extraheras till för vidare installation. Drivrutinsfilerna ligger i system32 mappen. Du kan m.a.o låta den ligga kvar eller radera den.

Jag förstår inte riktigt vad du menar med minimeringen. Min gör likadant nämligen?

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

När jag minimerar ett fönster så flyttar sig hela bildytan, jag skulle vilja ställa in på nåt sätt så den är centrarad och likadan hela tiden, svårt att förklara :/

EDIT: Skulle vilja att den automatiskt ska anpassa sig till hela bildytan som finns.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok. Du får testa nåt program där man kan ställa in saker som XP saknar. En del av dom har såna justeringar.
Testa Tune up utilities eller System mechanic. Båda har gratisversioner man kan ladda ner.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Ok. Du får testa nåt program där man kan ställa in saker som XP saknar. En del av dom har såna justeringar.
Testa Tune up utilities eller System mechanic. Båda har gratisversioner man kan ladda ner.

Okej tackar.

Visa signatur