Permalänk

Ni med Telia DigitalTV via ADSL

Har sökt men inte funnit några bra svar.

Jag söker er som har Telias DigitalTV via ADSL.
Hur är bilden jämfört med marksänd eller satellit ?
Hur är ljudet, då med tanke på 5.1 ljud, ?

Är helt införstådd att bandbredd blir begränsad till c:a 14 Mb så det behöver ingen påpeka. Ja jag vet också att Telia är dyra, men man får vad man betalar för :).

Tacksam för svar.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem

Kvaliten kan jag tyvärr inte säga något om, tvn har lite låg upplösning så det blir samma som marksänd men ljudet är bra

Dessutom är telia inte så dyra, 149 kr i månaden är inte dyrare än boxer iallafall.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Beställde det hela och idag fick jag hem prylarna. Lätt att installera och lättbegripliga manualer. Bild och ljud anser jag vara lika bra som från Boxer eller CanalDigital, självklart kan man säkerligen mäta upp skillnader men jag är ingen sån "bild-ljud nörd" ;).

Får väl återkomma när man provkört några veckor.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem

finns snarare mer kapacitet om man köp ip tv, terrestiella varianten klämmer man ju in så många kanaler som möjligt i en mux på 22 Mbps.