Installera kontrollerkort

Permalänk

Installera kontrollerkort

Jag har precis köpt en ny SATA hårddisk med ett kontrollerkort till.
Problemet är att när jag startar datorn med Windowsskivan i så kan man trycka på F6 för att installera kontrollerkortet, men den hittar inga drivrutiner eftersom de finns på den medföljande skivan. Men den vägrar att öppna skivan för den letar bara efter drivrutiner på A: Hur ska jag göra för att få den att leta i E:
Jag har kikat i BIOS och ändra någon bootordning där men det verkar inte hjälpa.
Det finns några slags drivrutiner på tillverkarens hemsida men de är ju för stora för att läggas på en diskett... :S
Snälla snälla hjälp mig.

Min dator är en fujitsu med Windows XP, 1,3 GHz med 128 mb ram... den nya hårddisken är på 250 gb, sata

Tack på förhand

Visa signatur

Tor Björn

Permalänk
Medlem

Du flyttar över drivrutinerna från skivan, till en diskett.

Sedan kör du installationen igen.

Permalänk
Hedersmedlem

Jepp titta efter någon oemsetup fil på skivan och om de får plats på diskett.
Om det trots detta är så dumt gjort så det inte går att få in drivrutiner på en diskett får du baka in dem på installationsskivan, programmet nLite kan hjälpa dig att lägga in drivrutiner och sedan bränner du en skiva med innehållet.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG