vart köper man denna:P?

Permalänk
Medlem

vart köper man denna:P?

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

1) De är till för fattiga barn i fattiga länder
2) Än så länge har den inte kommit ut på marknaden
3) Vi (västerlänningar/rika) kommer få betala ~3 ggr mer än det priset

Permalänk
Medlem

Mer information finns på Wikipedia, här och här

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

De behöver pengar därnere oxå "tittar ner" Så det är nog inte omöjligt o komma över en *Halv ironi*

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk
Medlem

Kunde man inte köpa två, behålla en och skicka den andra till Afrika?
Har för mig det

Visa signatur

Debian sägs väl vara en avskalad och simpel dist. Det lilla jag har kört den har det funkat bra, så länge du kompilerar själv och inte använder något förvirrande paketsystem.
-HannesP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CUBErt
Kunde man inte köpa två, behålla en och skicka den andra till Afrika?
Har för mig det

Nej, det är vad folk vill.

Permalänk

Emkill, Bästa ngnsin @ swec =D

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem

Som jag förstår skall de lansera en dyrare version för konsumenter, där överskottet skänks till de utsatta länderna.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

sa inte herr Gates att de inte skulle fullfölja deras projekt då personerna ändå inte har råd med service osv för att hålla maskinerna igång...?...

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

Gates har inget med det här att göra, den kör Linux. Kanske att de haft ett eget projekt i samma stil?

Tanken som jag förstått den, är att de fattiga ländernas regering eller kanske någon snäll organisation köper in x00'000 st datorer och delar ut till de behövande, därför kan priset hållas så lågt.

Visa signatur

Så mycket saker att köpa, så lite pengar att köpa dom för...

Permalänk
Medlem

MS har (haft) ett liknande projekt men med en kraftigare burk

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Korkat....

"The pricing goal is currently expected to start at around US$135-140 and reach the US$100 mark in 2008. "

Kanske bättre att fixa hus till dom som inte har det innan man fixar dator till dom som har hus..? Blir ungefär samma pris.

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dyZe
Korkat....

"The pricing goal is currently expected to start at around US$135-140 and reach the US$100 mark in 2008. "

Kanske bättre att fixa hus till dom som inte har det innan man fixar dator till dom som har hus..? Blir ungefär samma pris.

ARGH!

Det finns faktiskt något mellanting mellan barn med uppsvällda magar omsvärmade av flugor och medelsvenssons i Sundbyberg.

många människor på jorden har tak över huvuduet, något så när bra med mat för dagen, men lever väldigt primitivt bondeliv.

Dessa datorer kommer i första hand hamna hos barn i medelfattiga områden, detta för att ge kunskap och kunna hjälpa inlärning i skolor osv.

"Ge människan en fisk och du kommer att ge honom mat för dagen. Lär honom fiska och du kommer att ge honom mat för livet."

Ursäkta att jag ramlade för offtopic, nu ska jag haxxa min gamla Ultra10.

Visa signatur

/Tj

Permalänk
Medlem

Inlärning har funkat fint utan datorer i över hundra år.

Och det finns fortfarande extremt många fattiga som inte har tak över huvet eller mat för dagen. Det går att hjälpa dom istället och om man så gärna vill undervisa andra och lära dom att ta hand om sig själv så går det finfint med en svart tavla och krita. För övrigt är dom flesta som lever primitivt bondeliv väldigt nöjda med sin situation. Men vi i västvärlden ska jämnt försöka pracka på dom(uländerna) massa onödigt skit som ATMs, supermarkets och datorer. Men nu kom vi offtopic. =P Vi tycker olika. End of discussion...

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.