Upplev Doom: The Dark Ages – nu med path tracing och benchmarkverktyg för PC

Permalänk
Melding Plague

Upplev Doom: The Dark Ages – nu med path tracing och benchmarkverktyg för PC

Grafikkorten i NVIDIA RTX 50-serien är rustade för medeltidsmardrömmens senaste uppdatering.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan ju tycka att även trådrubriken kan taggas med "reklam" eller dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Håller med. Vilken smörja.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Det står ju "Sponsras av Gigabyte & Nvidia..."

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Likt Gamereactor är det nästan så man kan tro att det är medvetet att man SKA missa texten där det står att det är en sponsrad artikel/text

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

I trådrubriken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

I trådrubriken?

Det är då väldans petigt i det här forumet🤣

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sponsras av Gigabyte och NVIDIA:

Detta är ingen artikel utan ett reklam blad.

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, the palace instead becomes a circus.”

Permalänk
Medlem

Läste den här välskrivna artikeln för ett tag sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Det är då väldans petigt i det här forumet🤣

Verkligen. Här läser vi inläggen innan vi svarar på dem.

Permalänk
Medlem

Det är synd att den här typen av sponsrade artiklar skall behövas, men för oss som faktiskt är intresserade av dessa teknologier är Nvidias first-party benchmarks vad som ges mer eller mindre. Techtubers ghostar alla nya teknologier, dom testas inte dag ett och ofta knappt överhuvudtaget, vilket behövs när det är ont om kort på marknaden. Utan Nvidias egna benchmarks på t.ex deras Geforce kanal skulle jag inte veta vad korten klarar av. Det är skumt att det skall behöva vara så men för tillfället har jag mer eller mindre gett upp på third-party reviews. Det Nvidia visar är ungefär vad upplevelsen blir för mig, skulle dom sockra sina siffror skulle jag givetvis tyckt annorluna.

Exempel är ju som vanligt HUB. I deras 5070Ti review får dom det till att det är riktigt dåligt lyft i Cyberpunk. Extremely dissapointing som Steve uttrycker det då han får det till att ett 5070Ti klarar 74fps med RT Ultra @1440p med uppskalning. Men sen sitter jag och spelar det i path tracing i typ 200fps på samma kort, det som Nvidia visade, och det är det jag är intresserad av. Diskrepansen är enorm mellan vad techtubers tycker att korten klarar och hur jag använder samma kort.

Innan techtubers catchar upp med nya teknologier så måste Nvidia själva visa vad korten går för, det finns inget annat val för tillfället. Det är väl ungefär som Nintendo och Sony när dom visar spel. För i slutändan är det det som det handlar om. Att spela, inte benchmarka.

Visa signatur

- 5090

Permalänk
Medlem

Så mitt 3080 är för dåligt, blir det inget nytt Doom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SC:

DLSS 4, multi frame generation och ray reconstruction – för bättre prestanda

Prestanda? För guds jäkla skull sluta kalla MFG för "prestanda". Jag är helt okej med sponsrade segment men för sjutton, gränsen för integritet passeras när MFG kallas för prestanda.

Jag HAR ett kort i 5000-serien (5070 Ti). Doom känns som en dålig konsolport om MFG/FG aktiveras med mindre än 60-70 riktiga "prestanda" FPS i grunden.

Besviken på formuleringen, ni borde veta vad prestanda är och att FG inte är det.

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Det är synd att den här typen av sponsrade artiklar skall behövas, men för oss som faktiskt är intresserade av dessa teknologier är Nvidias first-party benchmarks vad som ges mer eller mindre. Techtubers ghostar alla nya teknologier, dom testas inte dag ett och ofta knappt överhuvudtaget, vilket behövs när det är ont om kort på marknaden. Utan Nvidias egna benchmarks på t.ex deras Geforce kanal skulle jag inte veta vad korten klarar av. Det är skumt att det skall behöva vara så men för tillfället har jag mer eller mindre gett upp på third-party reviews. Det Nvidia visar är ungefär vad upplevelsen blir för mig, skulle dom sockra sina siffror skulle jag givetvis tyckt annorluna.

Exempel är ju som vanligt HUB. I deras 5070Ti review får dom det till att det är riktigt dåligt lyft i Cyberpunk. Extremely dissapointing som Steve uttrycker det då han får det till att ett 5070Ti klarar 74fps med RT Ultra @1440p med uppskalning. Men sen sitter jag och spelar det i path tracing i typ 200fps på samma kort, det som Nvidia visade, och det är det jag är intresserad av. Diskrepansen är enorm mellan vad techtubers tycker att korten klarar och hur jag använder samma kort.

Innan techtubers catchar upp med nya teknologier så måste Nvidia själva visa vad korten går för, det finns inget annat val för tillfället. Det är väl ungefär som Nintendo och Sony när dom visar spel. För i slutändan är det det som det handlar om. Att spela, inte benchmarka.

Gamers Nexus gör väl djuplodade videos på specifikt de nya teknikerna och jämför med de föregående varje nytt släpp?
Vi ska absolut inte göra som du ber om och testa äpplen mot päron (MFG mot utan MFG) i de vanliga testen av grafikkort

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edd1e:

Prestanda? För guds jäkla skull sluta kalla MFG för "prestanda". Jag är helt okej med sponsrade segment men för sjutton, gränsen för integritet passeras när MFG kallas för prestanda.

Jag HAR ett kort i 5000-serien (5070 Ti). Doom känns som en dålig konsolport om MFG/FG aktiveras med mindre än 60-70 riktiga "prestanda" FPS i grunden.

Besviken på formuleringen, ni borde veta vad prestanda är och att FG inte är det.

De fick säkert manuset från Nvidia/gigabyte

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Gamers Nexus gör väl djuplodade videos på specifikt de nya teknikerna och jämför med de föregående varje nytt släpp?
Vi ska absolut inte göra som du ber om och testa äpplen mot päron (MFG mot utan MFG) i de vanliga testen av grafikkort

Det har jag aldrig bett om, jag har inte lösningen men tyvärr får jag idag bättre info från Nvidas egna benchmarks än av tredjeparts reviews, och det skulle jag klassa som ett problem.

Men om jag fick bestämma kanske jag skulle vilja riva av native-upplösning lite snabbare i en review, det borde ju kunna gå rätt fort då det egentligen räcker att säga att ett 5070Ti är ungefär som ett 4080. Ge det fem minuter.

Efter det koncentrera mig mer på det faktiska kortet som släpps. Jag vill veta vad som är nytt för generationen och vad det ger mig. Det behöver inte vara benchmarks mot andra kort. Kanske lite om uppskalningen eller frame gen blivit snabbare med GDDR7 t.ex. Sånt är viktigt för mig, och som jag fortfarande inte har en aning om då jag inte sitter på ett 4080.

Jag gillar reviews som inte blandar in 50 andra kort och som inte gör det hela till ett battle of the brands med följande eldkastare i kommentarsfält. Andra kort har sina egna reviews om jag fick bestämma. Här är en trevlig review på ett 9060XT t.ex för att visa lite mer om vad jag tycker är vettigt. Och dessutom en liten plug för Terra Ware som är en grymt duktig up and coming techtuber.

Visa signatur

- 5090

Permalänk
Medlem
Permalänk

Alltså, inte för att låta teknikfientligt här men i ett spel som DooM har man jui aldrig egentligen tid eller intresse av att studera små grafiska detaljer ? Minns när jag fick mitt första RTX-kort och testade Battlefield ( V? ) med RT påslaget, visst var det snyggt att stanna och kolla vattenpölarna och fönstren.. i några sekunder innan man blev skjuten. Efter det slog jag av RT och fokuserade på annat.

John Carmacks smått berömda line om att handlingen i ett Actionspel är lika viktig som story i en porrfilm kan ju nästan appliceras på det här imho

Visa signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av bluenephilim:

Alltså, inte för att låta teknikfientligt här men i ett spel som DooM har man jui aldrig egentligen tid eller intresse av att studera små grafiska detaljer ? Minns när jag fick mitt första RTX-kort och testade Battlefield ( V? ) med RT påslaget, visst var det snyggt att stanna och kolla vattenpölarna och fönstren.. i några sekunder innan man blev skjuten. Efter det slog jag av RT och fokuserade på annat.

John Carmacks smått berömda line om att handlingen i ett Actionspel är lika viktig som story i en porrfilm kan ju nästan appliceras på det här imho

Jo klart att det till syvende och sist är ett snabbt fps, men grafiken är fortfarande fantatastisk, särskilt med tanke på hur bra spelet flyter. Tycker dock fortfarande att Eternal är lite vassare än The Dark Ages, även om det sistnämnda har fantastiska miljöer/backdrops. Super Gore Nest är ju svårslagen!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ett grafikkort i RTX 50-serien med 16 GB minne krävs för att spela Doom: The Dark Ages på "Rekommenderat" och i Ultra 4K med path tracing aktiverat.

Nämen, behövs det VRAM Nvidia?

Permalänk
Medlem

//Virtual

Permalänk
Medlem

3/5 rätt

Visa signatur

// ZewstoR \\

Permalänk
Medlem
Citat:

Path tracing

Ska det inte, i sann swec-anda, heta promenadvägssspårning?