FAQ: Foobar2000 / Visa din Foobar2000 layout

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Hmm. Bilderna fungerar för några och inte för några andra... konstigt. Är ni 100% säkra på att bilderna ligger direkt i foobar2000/images/ och inte någon undermapp som /images/bilder/? Vissa program som WinRar tex brukar lägga saker i mappar när man väljer Extract to. Annars så är det möjligt att ni inte har den senaste versionen av något utav pluginen (plus libpng och zlib). Kör ni .NET Framework 1.1 eller .NET Framework 2.0? (jag har 2an) Något mer kan jag inte att komma att tänka på faktiskt.

@Prästen!:
Om du har väldigt mycket saker i din playlist så kanske du ska prova med att köra lite rensningar som man kan göra i Edit.
Edit > Remove Dublicates eller Remove Dead Items för att få bort sånt som redan finns i playlisten och sån musik du har tagit bort eller flyttat från hårddisken. Du kan ju också prova med att köra Edit > Sort > by album med mera. Finns ju också fiffiga saker man kan göra i album list.

Jag har .NET Framework 1.1 & 2.0
Kan det bli något knas för att man har båda?

Bilderna ligger där dom ska, jag har även libpng och zlib.

Rensa och ta bort dubletter brukar jag göra regelbundet.

Men aja, jag kör vidare med Columns UI ist.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Vänta nu... Jag fick likadant som dig i början, Prästen!... Hmm, kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde, men du har väl Group Rows 3?

Edit: Tack mhe! Det var precis vad jag letade efter.
Edit2: Det fungerade inte så bra, alla delades upp i 1 album var.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeefus
Vänta nu... Jag fick likadant som dig i början, Prästen!... Hmm, kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde, men du har väl Group Rows 3?

Kan du inte typ installera om foobar och göra om exakt som du gjorde? ^_^

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Just det. Det var just det jag gjorde... Jag installerade om Foobar då jag inte fick igång det, körde helt från scratch. Så fungerade det... Har även tagit edge style none, men det kanske inte spelar roll.

Äh, single playlist columns bara buggade. Får köra vanliga Columns UI istället.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har precis stylat mitt foobar lite och är väldigt nöjd Jag undrar dock ifall det går att sortera sin playlist efter namn. Nu ligger dom i ordningen när jag la till dem :/

Permalänk
Medlem

Hmm, jag kan inte hitta nån version av foo_uie_tabs som funkar i 0.9.x av foobar?

Edit: hittade

Permalänk
Medlem

Ny setup för mig. Har samma URL som förra bilden, men tänkte posta den igen. Dissade single columns playlist då den bara bråkade med mig.

Columns UI och TrackInfoMod är de enda två grejorna jag har som inte är original.

EDIT: Och knapparna + färgerna så klart.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man får bort den lilla fula fyrkanten?

Detta är kodsnutten

$char(1)$progress2(%_time_elapsed_seconds%, %_time_total_seconds%,$get(progw),$get(prog1)$get(progc),$get(prog2)$get(progc)),

Och sen, hur skriver man för att få ett "mellanslag", lr hur skjuter man allt från kanten liksom. Så att det inte ligger kant i kant.

Edit: Problemet med fyrkanten löste sig, vill fortf. veta hur man flyttar in allt från kanten.

Edit 2: Jäkla korrkade frågor man ställer. Nu ser allt ut som det ska

Permalänk
Medlem

går det att få fram en volume slider? jag skulle vilja ha den vid kontrollknapparna, men hittar inget för att visa den =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3ri
går det att få fram en volume slider? jag skulle vilja ha den vid kontrollknapparna, men hittar inget för att visa den =/

Högerklicka nåonstans uppe bland "arkiv" & det, så att du får menyn med "toolbars", på den finns det en "volym".. att bocka för.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Högerklicka nåonstans uppe bland "arkiv" & det, så att du får menyn med "toolbars", på den finns det en "volym".. att bocka för.

nä tyvärr... har bara menu, buttons, order, visualization å seekbar där

Permalänk
Medlem

Har du Columns UI kan du lägga dit en i din Layout.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur skapar man egna knappar till foobar? alltså en *.fcb-fil?

Permalänk
Medlem

Tror du först gör knapparna i photoshop eller vilket program du vill använda sen så expoterar man alla bilder så dom blir en *.fcb-fil

Är inte hundra men för mig att det är så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chew
Hur skapar man egna knappar till foobar? alltså en *.fcb-fil?

Står i FAQen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Står i FAQen.

Hmm, tyckte jag lusläste FAQen både en och två gånger :s
aja, tack för svaret

Permalänk
Medlem

Längesedan ngn skrev här så ja postar min nya config.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prästen!
Längesedan ngn skrev här så ja postar min nya config.

Det har du rätt i.

foo_uie_trackinfo_mod
foo_uie_single_column_playlist

Bilder: http://home.no/lassekongo83/fb2k/ditt-slan.zip

All kod som behövs: http://home.no/lassekongo83/fb2k/singlecolumnslayout12-06.txt

Det enda som ni behöver ändra på är genvägarna till mappen där ni la bilderna.
$puts(imagedir,'C:\Program\foobar2000\images\ditt-slan\')
till exempel.

Se till att era albumsomslag ligger som folder.jpg i albumets mapp. Se också till så att all er musik är korrekt taggad. Ni måste ha taggat Total Tracks och Album Title för varje låt korrekt för att omslaget ska visas. Är albumet mindre än sex låtar så visas inget omslag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Efter flertalet misslyckade försök att kombinera funktionalitet med det estetiska gav jag upp och tog bort alla plugin's utom två; Columns UI och Que Manager.

Fast det vill fortfarande ligga och tugga på runt 40-60 MB och 0-10 av CPU-användningen. Men man får väl leva med det antar jag. :/

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Tjena!

Skaffade foobar idag och har lite problem med en sak:

Var i h*lv*te finns volymkontrollen?

EDIT: Hittade att man kunde ändra volymen genom några snabbknappar (+ och -)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Det har du rätt i.

http://home.no/lassekongo83/fb2k/fb2k_setup7.png
foo_uie_trackinfo_mod
foo_uie_single_column_playlist

Bilder: http://home.no/lassekongo83/fb2k/ditt-slan.zip
[Massor av kod]

Vad heter det Windows-Tema du kör med? Känner igen det. Grymt fin config förresten

EDIT: Det verkar som om koden inte fungerar särskilt bra.
EDIT2: Fick till det, men fonten du kör till genré osv verkar skum för mig. (genré, bitrate, codec)

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeefus
Vad heter det Windows-Tema du kör med? Känner igen det. Grymt fin config förresten

EDIT: Det verkar som om koden inte fungerar särskilt bra.
EDIT2: Fick till det, men fonten du kör till genré osv verkar skum för mig. (genré, bitrate, codec)

Det är SmoothGnome.

Fonten heter "Kroeger 05_55". Finnes om du söker på google tror jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Det är SmoothGnome.

Fonten heter "Kroeger 05_55". Finnes om du söker på google tror jag.

Aha. Tyckte jag kände igen det... Hmm, ja, jag har fonten, men den ser knasig ut för mig. Den blir jättestor jämfört med det på din bild

EDIT: Heh, hoppsan. Den var storlek 9 i din config, blev lite knasigt. Men uh, ja, hmm, jag tyckte det vart lite konstigt som din. Columns UI känns lite simplare och bekvämare Kör med dina såna där fina bilder och TrackInfoMod setups däremot. De älskar jag verkligen! Tack så mycket.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xterminator
Tjena!

Skaffade foobar idag och har lite problem med en sak:

Var i h*lv*te finns volymkontrollen?

EDIT: Hittade att man kunde ändra volymen genom några snabbknappar (+ och -)

Högerklicka på "Toolbar" området så får du upp lite alternativ.
Svårt att förklara men hoppas du fattar.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Är lite ny på det här med foobar och jag gillar din layout grymt mkt lassekongo83

men jag får inte .png bilderna att funka, jag har läst och lagt in libpng13.dll ver.1.2.8.0
zlib1.dll 1.2.2.0 i foobar2000 mappen ,det är väl dem senaste versionerna om jag inte har läst helt fel?

Om det nu skulle vara så att det inte är dem senaste vore det snällt och få en länk till dem nya!

Har .NET Framework 1.1 & 2.0 installerade också.
Jag har ändrat allt i koden som du skrev.

Så vad är det jag missat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rambal
Är lite ny på det här med foobar och jag gillar din layout grymt mkt lassekongo83 http://sweclockers.com/forum/images_sc/icons/icon14.gif

men jag får inte .png bilderna att funka, jag har läst och lagt in libpng13.dll ver.1.2.8.0
zlib1.dll 1.2.2.0 i foobar2000 mappen ,det är väl dem senaste versionerna om jag inte har läst helt fel?

Om det nu skulle vara så att det inte är dem senaste vore det snällt och få en länk till dem nya!

Har .NET Framework 1.1 & 2.0 installerade också.
Jag har ändrat allt i koden som du skrev.

Så vad är det jag missat?

Får du nåt felmeddelande när du laddar png bilder?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Får du nåt felmeddelande när du laddar png bilder?

Den säger inget i console om det skulle komma upp där och ingen popup... om det nu är där man ser ^felmeddelande?

är som sagt ny på detta

Permalänk
Medlem

Så här ser min ut:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rambal
Den säger inget i console om det skulle komma upp där och ingen popup... om det nu är där man ser ^felmeddelande?

är som sagt ny på detta

Upptäckte nyss att jag saknade en \ i koden. Möjligt att problemet ligger där.

$puts(imagedir,'E:\Program\foobar2000\images\ditt-slan\')

Ska det vara. Forumet kunde inte visa den verkade det som, så jag vart tvungen att lägga in den i en bold.

Sen så är det så att forumet kan ha gjort nån liten lustig radbrytning mitt i en länkning till en bildfil.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Upptäckte nyss att jag saknade en \ i koden. Möjligt att problemet ligger där.

$puts(imagedir,'E:\Program\foobar2000\images\ditt-slan\')

Ska det vara. Forumet kunde inte visa den verkade det som, så jag vart tvungen att lägga in den i en bold.

Sen så är det så att forumet kan ha gjort nån liten lustig radbrytning mitt i en länkning till en bildfil.

Du är grym kongo :D! funkar alldeles prima nu!