Konstigaste problemet i mänsklighetens historia!

Permalänk

Konstigaste problemet i mänsklighetens historia!

Hej där!

Jag har haft lite krångel med va som FPS på ati kortet på allt möjligt ..

när jag öppnar catalyst center med fraps på visas det normalt 92 fps på den 3d bilen som går eller hur iaf på mitt x1600.. hursomhelst så nu är det alltid 64 fps plötsligt utan att jag ändrar nåt..???

jag gjorde allt möjligt för att veta va de va.. installerade och omstallerade riva tuner, ati tray, ati tool fraps, etc.. men inget höjde fps tillbaka.

men en dag(idag) så vet ja äntligen vad de var ni kommer inte tro mig.. jag stängde ett internet fönster och fps minskade!!! jag öppnade igen ett webb fönster och fps ökade tibaka till 92!!!!!!!!! wtf!!!! påverkar det verkligen prestandan eller

Visa signatur

Hjälp mig, harstött på ett stort problem

Permalänk
Medlem

okej, jag fattar typ.... 10% av vad du skriver, men det låter jättebra.

Tar två i en påse...

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Que?

Får gärna ta det där en gång till mer långsamt,,

Permalänk
Medlem

Vet inte vad problemet var eller hur konstigt det var.
Men det var nog i alla fall det konstigaste problemet i den här trådens (förhoppningsvis korta) historia.

Det finns ju andra problem med den här mänskligheten och under denna mänsklighets historia.

Slaveri, brott mot mäskligheten,vanliga mord, svält, atombomber, tortyr, våldtäkt, global uppvärmning, skatter, skattefusk, avundsjuka, svartsjuka, terrorism, extremism, intolerans, allmän djävulskap och elakhet osv osv osv etc etc etc. (i ingen speciell inbördes ordning)

Och allt detta är ju i grund och botten ganska konstigt eftersom vi alla skulle kunna leva tillsammans och ha det ganska bra.

Om alla bara ville.

Det, allt sammantaget, är "ett" mycket konstigare problem - tycker jag.

Eller?

BTW, OP, gillar din sig. Du vet i alla fall när du tänkt att posta.

Visa signatur

Intel 2600K | Asus P8P67 Deluxe | 4x4GB Corsair Vengeance C8 | Dell U3011 | Ung. 15 TB lagring + SSD:er | Corsair 800D | Corsair AX1200 | Gainward GTX570 | Corsair H70 | Logitech G9x | Creative HQ-2300D | Func Surface | Wacom Intous 4 | TerraTec H7 | ASUS G73JH |

Permalänk

aha de e inte kostigaste problemet i historien så klart ja skoja... det finns ju UFO tex! hehe

hursomhelst så menade jag att när jag har flera fönster öppna så verkar fps i min dator gå mkt mkt fortare.. exempel:

jag har ati catalyst driver installerad ok.. jag öppnar fraps jag går på 3d inställningarna i ati catalyst ok hittills? jag kollar på 3d fönstret ( en röd bil som går) och fps där hos mig e alltid 92 men när jag stänger ner alla gogle swecklockers sidorna så sjunker det till 64 ..

skiiiiiiit skumt asså kan nån förklara de här???

Visa signatur

Hjälp mig, harstött på ett stort problem

Permalänk
Medlem

Vad har du som skrivbordsbakgrund i datorn? Har du Samurize och annat som uppdaterar bakgrunden så kanske det påverkar prestandan negativt om den bakgrunden är synlig medan grafiktetstet pågår.

Permalänk
Medlem

Så du tycker att de konstigaste och största problemen i mänsklighetens historia är UFOs , ... och ditt problem?

Very well then, öppna fler fönster! Några hundra fönster borde ge i alla fall några tusen FPS?

Vad vi ska göra med UFOsarna vet jag inte riktigt. Identifiera dem kanske?

Visa signatur

Intel 2600K | Asus P8P67 Deluxe | 4x4GB Corsair Vengeance C8 | Dell U3011 | Ung. 15 TB lagring + SSD:er | Corsair 800D | Corsair AX1200 | Gainward GTX570 | Corsair H70 | Logitech G9x | Creative HQ-2300D | Func Surface | Wacom Intous 4 | TerraTec H7 | ASUS G73JH |

Permalänk

ja har sommar som min bakgrund..

jag har oxå ett annat problem ni vet den där ati tool "3d show" fönstret den brukade visa 182 i average FPS men nu går det typ 125 !!! fan va konstigt helt utan anledning

jag har som sagt installerat om nästan allting ..

Visa signatur

Hjälp mig, harstött på ett stort problem

Permalänk
Geeks
SweClockers

Helt obegriplig tråd.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015