Permalänk

Uppgraderingsråd

Tja alla swecare!

Står inför ett litet dilemma här. Är i grovt behov av att köpa ett nytt grafikkort och ska äntligen göra det nu när studiemedlet kommer om 1.5 vecka ungefär, är det tänkt iaf.

Men eftersom moderkortet bara stödjer AGP och sitter på en p4 s478 så vet jag inte hur jag ska göra - ska ja köra ett agpkort eller byta ut moderkortet och köpa ett pcie.

Grafikkortet kommer jag inte lägga ner mer än 1200-1300 spänn på, och om ja ska byta till pcie så blir det nytt mobo också, och som jag ser det så ere ganska svårt att få tag på en till s478 nuförtiden. Men det är planerat att jag kommer köpa ett helt nytt system om ett år ungefär.

De e mycke hysteri om dx10-korten härådär som ska släppas och vid tiden då ja ska köpa nytt system tillverkas det nog bara dx10kort. Och om jag väljer att uppgradera till pcie så vill jag inte behöva köpa ett nytt kort sen till nya systemet. Så därför behöver jag lite råd. Och som jag ser det så har jag tre val att göra:

1 - Köp ett AGP-kort och sen köp ditt hela nya system me dx10-kort
2 - Uppgradera till PCIE och använd den sedan i nya systemet
3 - Uppgradera till PCIE och köp ett nytt kort till det nya systemet sen

Kom ihåg att grafikkortet inte mer än 12-1300 och vid uppgradering inte mer än 2k sammanlagt ungefär

Tack på förhand / MVH Bilal

Visa signatur

Det finns bara 10 sorters människor - Dom som förstår binära tal och dom som inte gör det.

Permalänk
Medlem

Skit i att köpa graffe. dx10 korten kommer om kanske 2 månader. Du klarar dej troligtvis på det du har tills dess.

Visa signatur
Permalänk

Tack för ditt råd men det vore bra om du la lite mer kraft på att läsa igenom mina alternativ igen. Och nej det jag sitter på håller fan inte...radeon 9200se...e så jäkla trött på att alltid hålla på köra lägsta allting för att få det precis att flyta på...

Visa signatur

Det finns bara 10 sorters människor - Dom som förstår binära tal och dom som inte gör det.

Permalänk
Medlem

Siktar själv på alt. 1.

Tror att det blir billigaste alternativet, mest med tankte på hur mkt det hinner hända innan det bär av med Dx10.

Du lär få mer för samma slant om ett gäng månader.

Har själv just beställt ett x1650pro bara för att "överleva" värsta hetsen runt dx10-kort. Sen ska jag försöka köpa helt nytt system.

Permalänk

1:an helt klart.

Vem vet när dx10 korten kostar så pass att en annan har råd att köpa dem? + att det kanske har hänt ett eller annat på moderkort sidan med till dess iaf prismässigt

Visa signatur

F.A.Q, Search, Google
==(e6600)==.==(ASUS8800GTS640)==.==(Corsair XMS2 5400)==.==(LG19"ws)

Permalänk

Veckans erbjudande på komplett. Prisvärt AGP-kort.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=325504&cks=WYO

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Skit i att köpa graffe. dx10 korten kommer om kanske 2 månader. Du klarar dej troligtvis på det du har tills dess.

Beror ju på om han tänkt köra Windows Vista. Vad har hört kommer DX10 bara till Vista...

Visa signatur

» MacBook Pro 15", 2.3 GHz, 8GB DDR3, 512GB SSD, 750GB HDD, Radeon HD 6750M
» Dell UltraSharp U2410
» Intel Core i5 2.66Ghz, 8GB DDR3, 7.8TB, FreeBSD 8.0