Bra affärer på gamla dator delar/datorer

Permalänk

Bra affärer på gamla dator delar/datorer

Berätta lite om vilka bra affärer ni har gjort när ni har köpt gamla dator delar/datorer.

Jag kan ju berätta om 2 macintoshar för 50 kr st 90 talare komplett med Tangentbord och mus:D

Visa signatur

Its A Matter Of Life And Death

Permalänk

fått ca 20burkar alltifrån 300-900mhz med allt ifrån 0-256mb i varje bukr och 0-30gb hdd .. cd o dvd s o lite annats fungerar till 95%

fick det av skolan

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag kom på att tänka att jag fick 9 datorer av min prao dom låg på ca 300 mhz och lite bildskärmar. Morsan fick ta ett las med datorer varje dag under praon nästan:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpt Vic20:s för 20 kr styck, en med en hel papperskasse tillbehör! Sen har det väl varit nån Amiga 500 för 100 kr, c64or för 100 kr, osv.

Men det bästa var väl min ABC80 i nyskick som jag fick gratis med expansionsbox, bandare, skärm och dubbel diskdrive. :>>>

Permalänk
Medlem

Jag tyckte min P200MMX, 128mb ram och ca 3Gb HDD med tangentbord och mus för en hundralapp var rätt bra. Killen jag köpte den av skulle ändå förbi där jag bodde så jag åkte med honom och fick frakten gratis så att säga!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Köpte en sun ultra1 för 30 spänn, sen fick ja lite grejor så nu har jag en 200mhz med 384MB ram o en hög 2gigs scsi diskar o lite annat.. monitor o tgb

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

vårt egna sopprum där är det gratis
Har tagit en 400Mhz + en ultra10 därifrån helt fungerande

Permalänk
Medlem

Hittade en C64 i en kontainern vid KTH för några år sedan. Vi bevakade den kontainern i några år till och en del dataskrot hamnade där. Dock inget riktigt unikt, men endå en guldgruva på den tiden.

IBM Model M tangentbord hittar man nästan alltid på loppisar osv, ingen fattar vad det är så man kan lätt köpa dem för 5-10 kr. De är värda en hel del och är sällan i dåligt skick eftersom de är bombproof!

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W - 100% utan fläktar
A4000TX/BFG9060-060@100Mhz/630 MB/zz9000/reA4091

Permalänk
Medlem

Det mesta på www.abc80.net är saker som vi fått...

Permalänk
Medlem

Fick en APC 350VA UPS gratis i nyskick å det var väll rätt nice
sedan har man väll fått en å annan Pentium 200mhz MMX å nån P2 233 för 50 spän å så vil jag minans av polaren för några år sedan.

hittade en K6-2 450Mhz processor för många år sedan i skolan igen ville ha lite böjda pins men den har jag kört med i 2 år nu typ.

Fått nätverkskort som itne skulle fugnera men vart inget fel på det. sprillans nytt.

Brukar få morsans gammla lis maskiner. En P166Mhz fick jag väl runt 2000 fast då var den igäntligen redan uppgraderad av mig hehe men sålde grejorna jag bytt ut då.

Fick morsans Pentium 800mhz IBM aptiva maskin fast dom fick en ny dator av mig i julklapp så en Athlon64 men det blev en bra HTPC av den hehe.

Så ömsesidigt byte brukar löna sig hehe.

Permalänk
Medlem

Tre 600VA smartups med taskiga batterier skänkta av en god vän. Batterierna kostar 119 kr styck (går två i varje ups) så nu sitter det ups på servern, arbetsplatsen och den tredje ska till tv:n och parabolen

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Avstängd

Lite smygreklam, men vad fan = www.kominn.se fyndar lite bråte varje vecka, 300HMz burkar för 300kr.
Besöker alla tre butiker då dom får leverans, men bäst hittils är nog en 17" TFT för 250kr, skärmen hade en repa men bytte ut plasten mot en glasskiva samt den starta inte riktigt, bytte kabel och så hade jag en fungerande skärm.
Sålde vidare efter uppgraderingen till 21"

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Bra deals?

Bara att gå till BRF:ens återvinningsstation. Ny burk i klassen 400-1200 mhz 1-3 ggr i veckan. Joysticks, högtalarsystem, playstations, övriga konsoler, nästan oanvända trinitronskärmar. Mycket godis. Börjar snart få slut på användningsområden för de jag hittar. Tyvärr inga laptops än, skulle sitta fint.

Gratis är gott. Brukar kunna få "avlagda" burkar/tft-skärmar från päronens jobb också. Tydligen räknar de P4 2 Ghz med 17" TFT som "oanvändbar" nuförtiden. Underligt

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...

Permalänk

Var i behov av en ny telefon. Så jag letade på loppisar (Har ingen lokal telefonförsäljare)
Så hitta jag en Multitel-N. Kärlek vid första ögonkastet. tror det sitter ett 9600bps modem i den. Monokrom skärm. S-RAM med batteri. Härlig sak. Kosta mig 30.- Fullt fungerande gör ju inte saken sämre

Visa signatur

<Insert something here>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 486-Moddare
Var i behov av en ny telefon. Så jag letade på loppisar (Har ingen lokal telefonförsäljare)
Så hitta jag en Multitel-N. Kärlek vid första ögonkastet. tror det sitter ett 9600bps modem i den. Monokrom skärm. S-RAM med batteri. Härlig sak. Kosta mig 30.- Fullt fungerande gör ju inte saken sämre

Känns som om den är identisk med en svensk teleguide. De gick ju också att ringa med utan kort och hade ett modem på 2400 baud. Men är den märkt med Multitel?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cl3mens
Känns som om den är identisk med en svensk teleguide. De gick ju också att ringa med utan kort och hade ett modem på 2400 baud. Men är den märkt med Multitel?

Japp. Här finns en taskig bild på den.

Visa signatur

<Insert something here>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 486-Moddare
Japp. Här finns en taskig bild på den.

Har seriekabeln något med maskinen att göra? Har funderat på att använda mina som terminaler men det verkar vara en del trixande med det...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cl3mens
Har seriekabeln något med maskinen att göra? Har funderat på att använda mina som terminaler men det verkar vara en del trixande med det...

Nej, seriekabeln har ingenting med den att göra.

EDIT: Är en diskettsymbol vid serieporten. Kanse de man ska ha den till?

Visa signatur

<Insert something here>

Permalänk

Kom igen nu skriv mera;)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

får väl räkna min C-Lab Falcon med 14mb minne som ett fynd för 1200kr för 3 år sen Sen stoppade jag in ett 060 acceleratorkort i den för 2500kr

C-labs är svindyra och inte lika vanliga som Ataris Falcon 030

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Köpte du Falconen i Sverige?

Dom växer ju inte precis på träd, kan tänka mig att en Atari Falcon 030 håvar in en del på Tradera.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W - 100% utan fläktar
A4000TX/BFG9060-060@100Mhz/630 MB/zz9000/reA4091

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wazman
Köpte du Falconen i Sverige?

Dom växer ju inte precis på träd, kan tänka mig att en Atari Falcon 030 håvar in en del på Tradera.

Jepp.. köpte den i Sverige. Rätt gött att ha ett externt tangentbord med

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------