Permalänk
Medlem

Pepparkakshustävling

Officiell tråd

Hej alla glada,

som vissa av er kommer ihåg har det varit en pepparkakshustävling här på Sweclockers de två senaste åren (förra året), och givetvis tycker jag det borde vara en detta år också.

Om vi ska ha samma tider som förra året börjar det bli ont om tid för att få ut information att tävlingen hålls detta år också.

Som start föreslår jag förra årets regler och tider, säg till ifall ni tycker något ska ändras.

Citat:

Regler:

• Föremålet skall bakas/byggas under tidsperioden av personen som postar det. Föremål som bakats/byggts på grund av intressekontrollen accepteras.

• Allt skall gå att äta (ja, äta, inte "äta").

• Inga färdigköpta pepparkakshussatser (eller andra modeller) är tillåtna, färdig deg är dock tillåtet.

• Bilden skall helst kunna verifieras att det inte är fusk, en papperslapp eller liknande med ditt nick duger.

• Juldekoration så som tomtar, bomull och liknande är tillåtet.

I övrigt är det sunt förnuft som gäller, tävlingen är till för att ha roligt och det är meningen att Du skall baka hela verket.

Datum (samtliga datum är i december):

• 1-16: Bak- och anmälningsdagar. Skapa din kreation samt posta en bild på den här.

• Den 16:e görs en omröstningstråd där samtliga bidrag listas, omröstningen är dock stängd.

• 17-24: Omröstningstråden öppnas (17:e) och den är nu öppen för din röst fram tills julafton.

• 25: Koring av vinnare.

Se denna tråd som en intressekoll också, bra att veta ifall folk är på humör att baka pepparkakshus eller inte.

Permalänk
Medlem

självklart ska traditionen leva vidare

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

Nu är det första julen man bor hemifrån och eftersom tjejen insisterar på att vi ska ha hela balette, med julgran, pepparkakshus och diverse pynt, så ska jag delta i julbaket och fixa ett bidrag.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk

om man bara bode hos tjejen

men mja inte riktigt min sak.. kan vi inte ha en liknande tråd där man slänger ihop en gran av masssa saker med som de var på förstasidan förrajulen?

man börjar ju bli lite ringgamlig här ju
frågan är ju vad detta igentligen hör tilldatorer

EDIT:

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det kan va bra att ha ett pepperkakshus att knapra på när man sitter på swec...
Klart datorrelaterat

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

Klart att tradiotionen ska leva vidare.

Bra iniativ

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk
Medlem

jag är klart på i alla fall. "degen bakas just nu"

Permalänk

DaWoo ska degen så i kylskåpet i 2dagar ?

1-16: Bak- och anmälningsdagar

Men för att få det datorrellaterat så kanske man ska bygga en dator ist ?

ha det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RHK.stygg
DaWoo ska degen så i kylskåpet i 2dagar ?

1-16: Bak- och anmälningsdagar

Men för att få det datorrellaterat så kanske man ska bygga en dator ist ?

ha det!

jepp 2dagar...

Permalänk
Medlem

tror ni man får ha ett pepparkakshus som chassi? ca 99% av forumet är ju om datorer...

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

rhalla # Om ja inte har helt fel så finns det nåt liknande , dock kanske in te i ett pepparkakshus men iaf en liten stuga.. nån som kommer ihåg och vet vart det finns ??..

Permalänk
Medlem

Det här året ska jag nog vara med. Satt o vela förra året och det slutade med att det inte blev nått :/

Ska bara fantisera fram nått kul o bygga

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Jag ska också va me \o/

Mamma får köpa degen sen jävlar kommer huset se ut som Dr. Jekyl's labratorium

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

Hm... Ska vi skapa en ny tråd för det eller låta alla lägga sina bidrag i denna tråd?

Permalänk
Medlem

Wee! Ska baka pepparkakor snart, då ska det byggas!

Permalänk

Nu är det alltså dags igen...
Klart man ska ställa upp när det vankas pepparkakshus-tävling på swec!

Man måste ju försöka försvara titeln
(som jag fortfarande inte sett röken av dock... )

Gäller bara att komma på något bra...

Visa signatur

. . . HABETIS BONA DEUM . . .
Vinnare i Swec's pepparkakshustävling Julen 2004, 2005 och 2006!
[AMD 64 3000+; MSI K8N Neo Platinum; Corsair 2*512Mb; 9800pro; 240GB;XPx64]

Permalänk

Äsch, så lite röster som min kanonförstärkare fick får ni klara er utan bidrag i år

Permalänk

Tycker tidsgränserna är absurda. Det hade varit mer normalt att ha bidragsanmälan fram till julaftonsdygnet, för att sedan rösta och kora någon den 25. Folk som pluggar högskola har ju fan tenta å skit fram till 20:e åtminstone

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk

Skulle vi fortsätta i denna tråden ? eller skulle vi lagga upp bilderna i nån annan tråd ? blir nog klart me skiten imon mitt första pepparkakshus :P:D har bakat 5 timmar nu helt slut i fötterna (stod upp hela tiden)

Ha det gött

Permalänk

Tentor efter jul is the shit ...

Visa signatur

. . . HABETIS BONA DEUM . . .
Vinnare i Swec's pepparkakshustävling Julen 2004, 2005 och 2006!
[AMD 64 3000+; MSI K8N Neo Platinum; Corsair 2*512Mb; 9800pro; 240GB;XPx64]

Permalänk
Medlem

Vi kör allt i denna tråd tillsvidare.

Anledningen till att vi satte gränsen så tidigt förra året va att det va många som skulle resa bort under julaftonsveckan, så de inte skulle kunna rösta. Men vi kan ju alltid lägga röstningen veckan efter julafton.
Så t ex:
1-24: Baka
25-30: Rösta
31: Kora

Vad sägs om det då?

Permalänk

Jag är på

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amphiler
Nu är det första julen man bor hemifrån och eftersom tjejen insisterar på att vi ska ha hela balette, med julgran, pepparkakshus och diverse pynt, så ska jag delta i julbaket och fixa ett bidrag.

Håller med amphiler.

Visa signatur

Jag är konstig. Är du?
----
http://posera.nu/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freakie
Håller med amphiler.

Hihi, och nu ligger degen i kylskåpet. Men jag ska nog göra en till som är speciellt för pepparkakshusbyggande.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk

man e fan lite sugen men *osch så omständigt d e.. om den ska vara i vinnarklass iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Så t ex:
1-24: Baka
25-30: Rösta
31: Kora

Vad sägs om det då?

Bättre så.

Permalänk
Avstängd

Detta året skall jag helt klart vara med....

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk
Medlem

fasen, man hinner ju käka upp degen innan man hinner bygga är inne på min andra deg nu...kommer nog få göra ytterliggare en till.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag styr upp en officiell tråd, samt klistrar.

*tråd låst*