Permalänk
Medlem

Bärbart köp för fotograf?

Hallå!

Jag MÅSTE ha en laptop ny innan nyår och är inte helt 100 på vad som är det bästa för mig.. så jag vänder mig till er proffs...

Jag behöver en smidig lappy med hög prestanda.. mycket ram, snabb processor osv osv..
Ska sitta i photoshop och jobba med tunga bilder.. flera samtidigt oftast och då måste de flyta på utan problem... Har funderat på 17'' för att ordentligt se bilderna man jobbar med men vill hon ha ~15'' för att de ska vara lätt att ta med sig på div. fotojobb...

HJÄLP MIG!

ge mig tips förslag och allmänna råd vad jag ska tänka på!

/Adam

Permalänk
Medlem

MacBook Pro 15"/17" skulle jag rekommendera till dig!

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Kanske en HP DV9091 ?

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk

Jag håller med Hocce

Permalänk
Medlem

Jag med

Visa signatur

MacBook Pro C2D

Permalänk
Medlem

Jag pysslar också mycket med redigering av bilder och var inne på MacBook pro ett tag, men efter att ha läst en hel massa på nätet så kom jag fram till att det var en Lenovo T60 med 15" Flexview-skärm jag skulle ha. Jag är nöjd, och så ser min dator inte ut som en leksak heller.

Fördelen med Flexviewskärmen är en mycket stor betraktningsvinkel och bra färgåtergivning, och så är den förstås matt, vill man spegla sig så kan man gå in i badrummet anser jag. Denna skärm är för övrigt mycket lik MBP:s matta variant, men jag föredrar icke-widescreen.

Din fråga har för övrigt diskuterats flera gånger på forumet Thinkpads.com, du kan ju kika in där. http://forum.thinkpads.com

Visa signatur

Lenovo T60 2007 - 15" SXGA+ - T2400 - 2GB - 100 GB

/stef-n - www.motofoto.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hocce
MacBook Pro 15"/17" skulle jag rekommendera till dig!

Helt klart!
Inget annat som gäller!