Permalänk

Mediaknappar funkar ej på Saitek Eclipse 2

Jag byte nyligen ut mitt Saitek Eclipse mot version 2 främst pga mediaknapparna så jag enkelt skall kunna byta låtar i t.ex. winamp, tyvär så funkar de inte. Volym upp/ner funkar och play/pause/stop funkar i WMP men inte i winamp. Byta låt funkar dock inte i nåt av programmen.

Nån som har några bra förslag?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=62935

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

Man ska antagligen ställa in knapparna med något program eller liknande, med mitt Logitech-tangentbord är jag ex. tvungen att installera iTouch, där jag kan ställa in alla knappar. Utan detta program fungerar bara volymkontrollen och kanske nån mer knapp, minns ej...

Edit: På svenska sidan för Saitek fanns inga tangenbord med alls i deras produktsidor... på "Word-wide-versionen" så fanns det, men där stod det att det inte fanns några tillgängliga drivrutiner till produkten när jag sökte där...

Du fick inte med någon CD-skiva eller så med tangentbordet?
Står det något vettigt i manualen om hur man ska/kan ställa in det?

Annars kanske du kan slänga iväg ett mail till Webhallen och höra vad de säger...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk

Det står att det skall vara helt plug & play, finns ingen skiva med.

Framåt/Bakåt funkar i WMP om man kör i standardläge så man ser playlisten men inte om man kör med annat skal så man inte ser den.

Har testat i annan USB port med samma resultat.

Funderar på att lägga in det program som var till mitt gammla A4 tech tgb där alla media knappar funkade kalasbra.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Har du global hotkeys inställda i winamp?

http://student.stunet.se/dukeh/static/winamp1.JPG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duke-H-

Jag hade dom igång men det ville inte gå iaf. Dock så kom det igång efter en ominstallation av winamp samt omkonfigurering av global hotkeys. Wohoo!

Tack för hjälpen gott folk

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone
Jag hade dom igång men det ville inte gå iaf. Dock så kom det igång efter en ominstallation av winamp samt omkonfigurering av global hotkeys. Wohoo!

Tack för hjälpen gott folk

Så bra då
Fungerar det i WMP (11?) också?

Funderar själv på nytt tangentbord med mediaknappar så...

Har lite frågor till dig, om det går för sig...

1. Går det stänga av och på ljuset?
2. Knäpper det högt när man skriver på det ("old school keyboard") eller är det ett mer dovt ljud (som på laptop)?
3. Hur långt är "glappet" mellan handlovsskyddet och tangentbordet? (går det ställa in?)
4. Skulle du kunna mäta hur brett och djupt tangentbordet är? (med och utan handlovsskydd) ? Lyckas inte hitta mått någonstans...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Så bra då
Fungerar det i WMP (11?) också?

Funderar själv på nytt tangentbord med mediaknappar så...

Har lite frågor till dig, om det går för sig...

1. Går det stänga av och på ljuset?
2. Knäpper det högt när man skriver på det ("old school keyboard") eller är det ett mer dovt ljud (som på laptop)?
3. Hur långt är "glappet" mellan handlovsskyddet och tangentbordet? (går det ställa in?)
4. Skulle du kunna mäta hur brett och djupt tangentbordet är? (med och utan handlovsskydd) ? Lyckas inte hitta mått någonstans...

Ja det är WMP11 jag använder.

1. Japp, man växlar mellan blått, rött, lila, av

2. Ganska dovt, jag gillar det skarpt, det är inte "laptop"-knappar.

3. Går att ställa i 3 olika lägen.

4. Skall kolla ikväll om jag får tid o hittar nåt att mäta med

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ja det är WMP11 jag använder.

1. Japp, man växlar mellan blått, rött, lila, av

2. Ganska dovt, jag gillar det skarpt, det är inte "laptop"-knappar.

3. Går att ställa i 3 olika lägen.

4. Skall kolla ikväll om jag får tid o hittar nåt att mäta med

Ah okej, tack...

ang. 2. så är jag medveten om att det inte är låga knappar, det har jag inget emot, men mitt nuvarande tang. bord (Logitech Cordless Media Elite keyboard) låter så förbannat... köper jag nytt tang. bord så vill jag hälst ha ett som har ett mer dovt ljud...

Visa signatur

Permalänk

Ursäkta dröjesmålet.

Tangentbordet är ca 48cm brett och 17 djupt. 24-26cm djupt med handledsskydd.

Kan säga att jag är klart mer nöjd med Eclipse II än med första versionen.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duke-H-

Tack för tipset! Nu lever ju knapparna!

Permalänk
Citat:

Ursäkta dröjesmålet.

Tangentbordet är ca 48cm brett och 17 djupt. 24-26cm djupt med handledsskydd.

Kan säga att jag är klart mer nöjd med Eclipse II än med första versionen.

Np...
Tack, då vet jag att det får plats ppå mitt skrivbord iaf Lite kärvt med utrymme ^^

Visa signatur