Anmäl dig till Roborock Challenge!

Jag behöver ljuddämpningstips till SLK3000B.

Permalänk
Medlem

Jag behöver ljuddämpningstips till SLK3000B.

Hej!

Jag behöver ljuddämpningstips till Antec SLK3000B.

Jag bara ett chassi än så länge, men jag ska beställa två chassin i 500 kronorsklassen imorgon söndag och då blir det troligtvis Antec igen eftersom det fått så fin kritik. Dessutom gillar jag att det är homogent, att jag har samma chassi där.

Chassi #1:
En 3,5" hårddisk, en CD-läsare.

Chassi #2:
Två 3,5" hårddiskar (eller en - har ej bestämt mig än) samt en tillfällig andra/tredje tillfälligt insatt då och då.

Chassi #3:
Två 3,5" hårddisk, en CD/DVD-läsare. Hårddiskarna kommer sitta monterade i 4-in-3 om ni inte kommer på något annat sätt.

Jag kör med originalfläktar och kommer lägga order på nya fläktar längre fram.

Tacksam för svar!

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Langa upp hårddiskarna med gummiband istället. Den lilla HDD-cagen vibrerade som en liten trumma på den tiden jag körde med 3000B.

Permalänk
Medlem

ja har ett antec SLK3000B jag med. För ett tag sen tryckte jag in biltemas ljudämpningsplattor i chassit och det funkar hysat

Visa signatur

det man inte ser det lider man inte av , för det mesta :P

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på ett 3000B, men jag är rädd för att min kylare inte kommer att rymmas. (z7700)
Har ett Dragon Fulltower nu med ett ghettomoddat hål i plåten som går i mitten av chassit.
Hur mycket luft är det mellan ett vanligt ATX-mobo och nätagget i 3000B?

Permalänk

Lånar tråden lite, var får du tag på ett sånt?

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ljuddämpningsmattor och liknande är inget jag gillar, släng i tystare komponenter istället. Nätaggsfläkten är ofta enormt överdriven, byt ut den mot en nexus/adda/octua eller liknande - det räcker, bara du inte har det vindstilla i chassit (pga inga chassifläktar)

Det helt klart bästa cämpmaterialet är bitumen. Vill du få det ännu tystare bör du bygga fläktkåpor (sätts över fläktutblåsen, och riktar luften (och ljudet) åt ett annat håll. Man kan också bygga något som liknar ljuddämparen i en bil, så att ljudet absorberas på så sätt.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!