32 proppar till salu :P

Permalänk

32 proppar till salu :P

vet inte om detta bryter sådirext emot någon regel isf bör tråden låsas..

tittade runt lite på blocket efetr något kul o köpa men så snubblade jag över dessa 2 rara "små" saker

http://www.blocket.se/vi/10389204.htm?ca=21_s

jag trodde först de var som 2 fulltowers men vid närmare titt så är de i fullhöjd emot vad ett rack får vara nämligen 42HE?

någon som vill ha lite brutal power hemma?

jag skulle köpt de om jag hade plats och någon sådärvidare användning för de

om jag fattar annonsen rätt så finns det även yterligare en nämligen 3 lådor eller så.. grym status på att bara ha det där nämligen

eller vad säger ni andra?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Det där ser ut som de som stod på ETA's auktion.
Stora som två kylskåp
Hade jag haft råd och möjlighet hade jag ropat in dem och konverterat till kyl & frys på riktigt

Visa signatur

Kunnskap är Mackt!

Permalänk
Medlem

Hade köpt dem direkt om jag hade haft någonstans att ställa dem.

Permalänk
Medlem

Exakt samma här.. Nån som vill gå ihop och plocka delar?
Är fett lungt på, payar en tredjedel och får ta en tredjedel av sakerna..

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

storleken syns på bilden (dörrstängare och dörr bakom den högra)

nu önskar jag att jag ägde ett större förråd..SGI är kult

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

undra om man kan dela de? någon som hakar på :D;)

off hu f** gör man en gubbe som tittar upp ?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

skriver du

en sån hade ju inte varit fel att ha i serverrummet (som jag inte har ännu)

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Har en liten SGI O2? tror jag dom heter.. En lietn blå sak.. Dock har jag inte hittat några installationscdskivor till den.. SÅ inte kunnat fixa..

Sidde här på forumet hade, och sedan tappade bort igen

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Undrar hur mycket kan en sådan dra, vad tror ni?

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Medlem

Jag gissar på ett par kilowatt. Ett par riktiga monster är vad de är.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Avstängd

Morsan skulle inte bli glad om jag skaffade dem, så hon oroar sig öve strömförbrukningen, så jag får nöja mig med ett wii istället

Permalänk
Medlem

Skulle gärna smällt in de i garaget men pappa skulle väl bli galen över strömförbrukning, dock kan de ju användas till att värma upp garaget men ändå.

Permalänk

de måste nog ha 3 fas matning elelr så

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Rejäla as det där..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
de måste nog ha 3 fas matning elelr så

Eller 32 faser ;).

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vladmir
Eller 32 faser ;).

Var ska man hitta det har du tänkt dig?? ska du ha ett eget kärnkraftverk på tomten som delar ut 32 faser??

Standard är 3 faser Varken mer eller mindre när den kommer till Strömcentralen i huset

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
Var ska man hitta det har du tänkt dig?? ska du ha ett eget kärnkraftverk på tomten som delar ut 32 faser??

Standard är 3 faser Varken mer eller mindre när den kommer till Strömcentralen i huset

*ironi*

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness

Just det faser är fan inget man skämtar om.

OnT: känns inte riktigt som att jag har användning för en sådan bjässe. Vad fan är det ni servrar hemma för att få användning av det där?

Permalänk

super pi?

nej med att köra de där foolding så rullar de nog bra.. köpa den o sen ge bort vet ja

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freknemuff

OnT: känns inte riktigt som att jag har användning för en sådan bjässe. Vad fan är det ni servrar hemma för att få användning av det där?

mirkk-maskin?

Permalänk
Medlem

Ojojoj! SGI är ju kalasfint. Vill verkligen ha! Synd att man inte har plats.

Permalänk

den ser tuff ut, ska man kanske köpa den där med lcdn, har nämligen vägarna förbi göteborg

(http://www.top500.org/orsc/1997/origin.html)
(http://www.cecalc.ula.ve/documentacion/hardware/origin2000/Im...)

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk

fidde_modboy
köper du den så är du en gud på swec och alla kommer vilja bo hos dig

nästan iaf

men det voreväldigt kul om någonfaktist köpte den och la upp den här 3k är inte så dyrt onm man har plats villsäga

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
fidde_modboy
köper du den så är du en gud på swec och alla kommer vilja bo hos dig

nästan iaf

men det voreväldigt kul om någonfaktist köpte den och la upp den här 3k är inte så dyrt onm man har plats villsäga

ne det är inte säkert att det blir nått har ett annat dator köp på gång!!

men ifall, så är de 100% säkert att ja lägger ut en hemsida ifrån den me bilder å specs.

/fidde_modboy

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk
Medlem

De är båda sålda :(. Men det kanske var någon swecare som köpt dem? :D.

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Medlem

Jag ska ju erkänna att man blev bra sugen. Den dagen man har hus finns det en risk att man fyller källaren med såntdära.

Permalänk
Medlem

Den är såld. Vi skulle ha den på vårat företag på kontoret men någon annan hann före.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W - 100% utan fläktar
A4000TX/BFG9060-060@100Mhz/630 MB/zz9000/reA4091

Permalänk
Medlem

Fan. Jag hade ju plats.

Permalänk
Medlem

Den där var FET, riktigt fet

Permalänk
Medlem

Jo dom var ganska roliga att leka med... dock hade inte vi någon direkt användning av dom och plats tog dom ju också...

Två "torn" utgör ett system med 32CPUer i varje torn sitter två små maskiner med 8 CPUer var, dessa fyra burkar är sedan klustrade genom specialgränssnitt.

Varje burk är endast matad med en fas. Och två burkar sitter tillsammans på en förgreningsdosa, dvs hela maskinen är matad på två faser.

LCDn är ett litet system som sköter om klustringen och kan dra igång/stänga ner delarna, sköta loadbalance m.m.

Ganska häftiga saker, men tror inte många har stor användning av dom... många som har varit intresserade och så men få har insett vad det var... roligaste förslaget var om man kunde köra CS-server på den.

Detta var ju ett riktigt beräknings system så ingen grafik eller något, bara serie interface och ethernet uttag så det är bara att plocka fram serieterminalen. Många ville även använda som webbserver men insåg snabbt att det inte var lämpligt.

Någon som vet hur man får ut något på terminalen på en HP 9000 V-Class? Vi har två av dom men ingen kan systemen

Visa signatur