Produkttest: Microsoft Habu

Permalänk
Medlem

idag så kom det upp nya drivrutiner & firmware till musen. är på jobbet har ingen möjlighet att testa det, men ni kanske kan.

Microsoft Habu Driver/Firmware v2.01 07 Dec 2006 03:15 AM

den finns här:

http://www.razersupport.com/index.php?_m=downloads&_a=viewdow...

Visa signatur

-= TeknikMonstret.com =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av General Nord
Någon som testat nya Habu-drivrutinerna/firmware från Razer som släpptes den 6 december?

Ja. Funkar klockrent...

Visa signatur

i7 930 | Corsair H50 | Gigabyte X58A-UD3R | 3x2GB Corsair XMS3 | Gigabyte 9800GT Silent Cell | Fractal Design R3 | Seasonic S12 | Samsung 226 BW | HS Habu | G15 v2 | Win7 Ultimate |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eim
Ja. Funkar klockrent...

Fungerar 1000Hz poll rate samt, samt "Dead on boot"-problemet som vissa haft (ev bara med nForce4)?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd

Funkar här General. Fick min igår och tyvärr så hade man slängt pengarna. Tyckte inte om den så det fick bli min goa DB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
G7 is the way to go...

Verkligen... Köpte min för några dagar sedan och jag älskar den. Jag bytte från MX510 men det är en rätt stor skillnad, större än jag trodde att det skulle vara. Det är mycket gnäll om lasermöss men varken jag och brorsan har några problem, och han har en G5. Vi båda har Steelpad 5L.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Re: Guldplätterad USB kontakt....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av portney
Vilket skämt...
Nu visar i och för sig inte bilden eller texten om själva kontaktpinnarna är plätterade, utan endast höljet så att säga.
Det är förvisso inte första gången detta fenomen visar sig, så inget ont till varken Puttemjuk eller Razor för att köra denna "scam".

Jag stod på en HiFi mässa för ett par år sedan där jag besökte Monster Cables monter, i vilken de försökte mångla ut (riktigt bra) kablar till musik- och bildanläggningar... jag uppmärksammade problemet när de skulle övertyga en polare om att den optiska kabeln blev så mycket bättre för att änden (kontakten) var guldplätterad....... eeeeeeeh!?!? Vi pratar alltså om den plastbit som ska stickas in för att koppla ihop apparaterna OPTISKT... I denna plastbit finns ett mycket litet hål där ljuset ska färdas vidare, den biten är inte och mår inte bättre av att bli plätterad. LOL! Well well, nog om det... USB kabeln som var likaså plätterad på utsidan var även objekt för kommentar.

// Plast-mot-plast-kan-ingenting-hända

Jo det är bara marknadsföringsskräp rent funktionellt men folk går ju på det och det ser finare ut så folk tror ju att det blir bättre och tycker även sig märka skillnaden.
Det är ju rätt vilseledande men vilken marknadsföring är inte det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
Guldplätterad usb ??? när man har digital öveföring ?

Digitala signaler måste också tolkas...
Inte för att det är något problem i det här fallet men bara för att det är digitalt så kan man inte ha vilken skit som helst i ändarna.

Permalänk
Medlem

jag fick min habu idag.. och jag är nöjd med den efter att min hand har vant sig vid den.. jag kan inte hålla med er som säger att den läser av underlaget när man håller den långt upp för mig måste man ha musen precis i musmattan för att den ska läsa av. jag hade inga problem med att installera drivers heller så jag är väldigt nöjd med min habu

Permalänk
Medlem

Habu problem

Är det någon som har haft problem med sin habu? Mitt problem är att musen "klappar" som om man skulle typ dra ut sladden sen stoppa in den igen. Detta händer 2 gånger prt 5 min typ. Skulle uppskatta om någon skulle ha en lösning till detta problem och JA jag har installerat drivrutinerna rätt.

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig en Habu idag och är hittils grymt missnöjd, kör Windows Vista x64 och får f-n inte igång drivrutinerna.
När ja startar razors programvara säger den bara att den inte hittade nån mus.

Testade den även på min server som har Windows Server 2003 32-bit verkar vara samma strul där, någon som har en lösning eller?

MVH
Daniel

Permalänk
Medlem

Vanligt problem, kolla här för lösningen:

http://razerblueprints.net/index.php?option=com_smf&Itemid=96...

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk

hur lång är sladden på den?

har datorn högt så musen ja kör me nu är så jäkla spänd =/

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk

Habumus

Detta är min 4: habumus jag använder den är bra så länge den funkar. det vill säga ca 3 veckor sen börjar strulet , den dör, loosar sensen startar om man måste dra ut usb och sätta i den och så fortsätter det tills den går in på "service" och jag får en ny efter en månad!

Men jag får aldrig veta vad felet är nånstans?
Detta är en strulmus som heter duga ,under tiden mina habu har varit på service har jag en vanlig mus intelli3.0 och den håller hela tiden så det är ju inte mitt spelande som knasar!

För övrigt gällande drivrutiner det suger apa rent sagt efter en 15 omstarter av datorn kanske man har tur och får det att fungera.

Att få firmvare att fungera är rena rama lotteriet alltså.
sen vill jag varna folk för försöka uppdatera drivers och firmvare bara för att Musen tappar sens och ställer om sig i spelet.

Det har inte med drivisarna att göra utan knalla tillbaka till affären och byt ut din mus!
Microsoft Razorback har en urusel hjälpsida som man inte får svar ens en gång!

Visa signatur

walle

Permalänk
Medlem

åxå missnöjd...

Jag har åxå problem med att sladden glappar efter ett par veckor.
Lämnade tebax å fick en ny, den glappar åxå fast jag varit sjukt försiktig med den.
Dessutom så är det dålig finish på den, den har "hängbuk" som släpar i underlaget.
Pluppen man trycker på för att ta loss knappsatsen släpar åxå i underlaget.
Den löstagbara knappsatsen på den nya musen passade inte lika bra som på den förra så det knarrar när man trycker in någon av sidoknapparna.
När jag skulle stoppa i ny firmware så slutade kontrollpanelen fungera.
Men, som sagt. Det hade varit en grym mus om den inte lidit av kvalitets problem.

Jag kör en grym spelmaskin med Win Vista Home Premium 32bit

-Grim

Å du KKaRLssON... bry dig inte om hur lång sladd det är på den, det är det minsta problemet. kolla längden på razer möss istället, Razer deathadder har samma form som habun och det enda som skiljer i "handkänsla" mellan dem är ytan och gummilisten på habun som gör den ett snäpp skönare att hålla i än Razer DA. Men en Death adder blir det lik förbannat då man inte kan kan spela me en mus som tar en paus då å då.

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2, Titanium | Corsair HX 750W | HD6970 2GB | Core i7 (D0) 920@3,8GHz | Asus P6TD DELUXE | Corsair 6GB DDR3 XMS3-12800 | 120GB Corsair Force3 | 80GB Intel X25-M G2 | 500GB Spinpoint F3 | Noctua NH-U12P | Windows®7 Home Swe 64-bit