Permalänk
Robot

Ev projektarbete

Älskar att pilla med datorer, så nu tyckte jag det var på tiden att jag börjar leka med tanken att bygga ett chassi. Slängde ihop den här ritningen på några timmar, inget jättehypat chassit, ser ganska normalt ut, men nånstans måste man börja. Tänker mest ha detta projekt som en slags "skola" eller ett "test" inför ett ev projektarbete när jag börjar 3:an.

Skulle mest vilja ha tips på förbättringar, var man köper grejer så som moderkortsplåt, baksida osv. Men även kommentarer, får se när jag börjar med detta projekt i och med att det snart är dags att börja betala körkortet, men förhoppningsvis skall jag börja bygga redan innan sommaren.

OBS! Bilderna är för tillfället svarta, har ingen aning varför, men tryck bara på dem så kommer ni se bilderna som de skall vara.

Det jag tänker ha i datorn är i princip det jag har i min nuvarande + en del annat som väl kommer inköpa genom de närmaste åren.

Som sagt, kommentera, ge tips på bra inköpsställen, sätt att arbete osv. Allt mottages tacksamt.

Besök albumet: Ev projektarbete av terjes_slav

Permalänk
Medlem

Du kan fråga lokala dator företag om sponsring
Och komma med en deal som dom kan gå med på ^^
Annars det med moderkortsplåt vet jag inte, skroten kanske?
Annars så ser ritningen bra ut

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk

Låter som en bra ide. tack, fortsätta gärna kommentera alla ni andra också.

Visa signatur

No kill whitout skill.

Permalänk
Medlem

Svarta bilder?

Permalänk
Inaktiv

Håller med, det är jätte fina bilder.

Permalänk
Medlem

jag ser bara svarta bilder..

Visa signatur

|| Win7x64 | | i7 sandy 2600k | 8GbDominatorGT | CorsairAX850w | 2xXFX6970 | 80GbSSD |
| 1,5kGbHdd | LanBoyAir| Dell22" och Acer22" | MacbookAir 13"-11 i7 | Erik ||

Permalänk
Medlem

det är svarta bilder i galleriet men när man klickar på dom så ser man... :S

Permalänk

Ber om ursäkt för att bilderna är svarta :S vet inte varför. Om nån har nån idé skall jag genast åtgärda det, men det räcker om ni trycker på bilderna så ser ni.

Visa signatur

No kill whitout skill.

Permalänk

Ser intressant ut, defenitivt ett projekt jag kommer följa.

Permalänk

Tack, skall sätta mig och rita lite nu hade jag tänkt. För att ni inte skall bli helt uttråkade innan jag börjar bygga på riktigt ;). Men jag kommer troligen bygga vidare på det chassit jag visat. Har ni tips på förbättringar så mottages de tacksamt.

Visa signatur

No kill whitout skill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galleri

Skulle mest vilja ha tips på förbättringar, var man köper grejer så som moderkortsplåt, baksida osv.

Har har du den
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2154&session=81dcfd...

Brorsan använde den till sitt projektarbete och det fungerade bra.

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk
Medlem

Ser najjs ut! Hoppas att du fixar bra fläktar till den annars så kan du ju ta en http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1856&session=81dcfd...

Visa signatur

10tb++++

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ANTREX
Ser najjs ut! Hoppas att du fixar bra fläktar till den annars så kan du ju ta en http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1856&session=81dcfd...

59db??? Man kommer ju få lov att ha hörselskydd när man sitter i rummet bredvid om sätter in en sån i ett chassi!

Chassiet ser sjysst ut men frågan är måste du ha så många fläktar??? En 120mms som insug, en 120mms som utblås och en rejäl cpukylare borde väl ska räcka mer än väl?

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av terjes_slav
Ber om ursäkt för att bilderna är svarta :S vet inte varför. Om nån har nån idé skall jag genast åtgärda det, men det räcker om ni trycker på bilderna så ser ni.

Du kan ju inte bara döpa om .bmp till .jpg och tro att det funkar. Starkt jobbat.

Permalänk

Har inte gjort detta serru men har säkert sparat i fel format, dock är jag inte så noobig så jag bara ändrar :P.

Visa signatur

No kill whitout skill.