Krångel med nätverk.

Permalänk
Medlem

Krångel med nätverk.

Min dator har helt plötsligt börjat krångla.

Nätverket fungerar inte, därmed fungerar inte Internet. (Skriver från en annan dator) I egenskaper för nätverksanslutningen uppger den ingen IP-adress, nätmask etc. När jag väljer att reparera anslutningen i samma ruta står det att TCP/IP inte är aktiverat för den här anslutningen. Jag kan inte ändra något i egenskaper för nätverkskortet, trycker jag "ok" där så kraschar det fönstret och jag kan inte på något sätt stänga det. Jag laddade hem en suspekt fil innan detta hände, och körde, men har scannat samma fil på denna datorn och hittade inget virus. Jag har också kört Kaspersky anti-virus scan på min dator, den hittar inget. Har dock inte nyaste virus-definitionerna, de är någon månad gamla. Försökte uppdatera dem genom denna datorn, installerade samma anti-virus här och körde uppdateringen, sen brände jag ut filerna den uppdaterat och försökte lägga in på min dator, men den säger att filerna körs eller är skrivskyddade, så jag kan inte uppdatera dem. Någon som vet om det går att komma runt? Antar en full virus-scan med nya definitioner skulle vara bra att få kört på den.

Hjälp uppskattas, tack!