Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
För där är ett stort gap rent pris mässigt mellan kassa LCD/Plasam och medium. Och där efter ännu större fram till über LCD/Plasam.

Har du kollat upp det själv nån gång på sistone, eller har du kommit fram till denna slutsats genom anal extraktion?

Permalänk
Avstängd

Vänner,

Trevligt med en recension på en TV. Mer sådant.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
Precis som för tidningarna är säljavdelningen separat från nyheter och testavdelningen. Är det i dina ögon fel att testa produkter från t.ex en moderkortstillverkare om det samtidigt går en annons på sidan? Jag varken vill eller bör ta del av vad som händer på sälj sidan.

Hos IDG sitter säljarna på en annat plan (inom deras byggnad) och vi har en liknande lösning (de sitter långt ifrån alla testare).

Testare är i regel älskade i ena stunden och hatade i andra (utav diverse företag) även om de naturligtvis inte brukar säga något. När man väl insett det så kan man koncentrera sig på testerna... Ifall en frilansare är för positiva utan underlag ber jag dem förklara sig. De som skriver tester behöver bara oroa sig för mig och inte för säljavdelningen

Inte för att gräva vidare i trovärdighetsfrågan (även om den är intressant) men är det någonstans som argumentet om att "säljavdelning och redaktion sitter långt ifrån varandra fysiskt" skulle falla platt så borde det väl vara på Sveriges största sajt om hårdvara. Spelar väl ingen roll om delarna sitter på olika kontinenter, så pass mycket datorkraft som det finns för att skapa IT-länkar inom sidan.

Det är väl bättre att direkt säga att "ja, det har samband. Självklart passar vi på att sälja annonsutrymme på de produkter vi recensserar, det tjänar ju alla på sidan på. Vi kan dock garantera att det inte påverkar vår bedömning". Att komma med undanflykter som är helt osanolika är inte rätt väg att gå. Bara ett tips

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
Det är väl bättre att direkt säga att "ja, det har samband. Självklart passar vi på att sälja annonsutrymme på de produkter vi recensserar, det tjänar ju alla på sidan på. Vi kan dock garantera att det inte påverkar vår bedömning". Att komma med undanflykter som är helt osanolika är inte rätt väg att gå. Bara ett tips

?
Hur osannolikt är det att ett företag som skickar en produkt för testning - vilket gör att den får publicitet - även vill marknadsföra den på samma ställe?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExXo
skulle aldrig köpa en billig LCD, plasmor ftw, tex panasonics, riktigt prisvära. om man inte är upplösningskåt då..

Sant, för plasmor är ju perfekta till HTPCs...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Klarar inte full hd-upplösning
Mycket prat om det men ska den användas som en TV så är det inget större problem. Är betydligt viktigare med bra bildkvalitet än hög upplösning i det här fallet.

Tycker inte upplösningen kan ses som något negativt i det här fallet, finns fina modeller som har samma upplösning och plasmaskärmarna har normalt lägre.

För det första tycker jag det är kul att ni börjat testa tvapparater o liknande! Men jag har några åsikter likt andra:

Jag måste hålla med echo.

Att sätta upplösningen som en nackdel här känns som att klaga på en 15" fälg för att den inte är 18"... Med vilket menas att skärmen är inte tänkt att vara en värsting full-HD-skärm, utan bara en billigare större mainstream LCD-tv.

Hade det däremot varit i en jämförelse mot andra modeller i samma prisklass eller storlek, och de klarat full-HD så hade jag definitivt kunnat hålla med er

Tack i övrigt!

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
Inte för att gräva vidare i trovärdighetsfrågan (även om den är intressant) men är det någonstans som argumentet om att "säljavdelning och redaktion sitter långt ifrån varandra fysiskt" skulle falla platt så borde det väl vara på Sveriges största sajt om hårdvara. Spelar väl ingen roll om delarna sitter på olika kontinenter, så pass mycket datorkraft som det finns för att skapa IT-länkar inom sidan.

Det är väl bättre att direkt säga att "ja, det har samband. Självklart passar vi på att sälja annonsutrymme på de produkter vi recensserar, det tjänar ju alla på sidan på. Vi kan dock garantera att det inte påverkar vår bedömning". Att komma med undanflykter som är helt osanolika är inte rätt väg att gå. Bara ett tips

Ett tips är att säga vad som är så osannolikt nu då, hatar att gissa mig till saker. Men tydligen så far jag med osanning eller liknande, som du försökte linda in lite De som vill få saker testade kontaktar mig och vill de prata annonser skickar jag dem till säljavdelningen. Hade inte det funnits en ledig frilansare (eller om produkten bedömts som ointressant) hade den inte testats.

Att inte finnas i närheten har faktiskt en poäng i att vi sällan träffas (har bara träffat en av dem), jag bryr mig inte om att göra deras jobb lättare rent krasst (och skall inte göra det heller). Kan man ha kontakt på annat sätt...javisst jag hänvisar till dem när folk vill prata annonseringar och de hänvisar till mig när de vill ha tester. Där är kopplingen dvs. vi hänvisar till varandra.

När företag vill pusha för vissa produkter är det inte ovanligt att de både vill göra det med annonser och tester. Fullt normalt men i regel vet jag inte något om ifall de skall annonsera (om företaget nu inte berättar detta). Gillar dock inte när tillverkare försöker få saker testade genom att berätta om annonseringar. Men det är helt upp till dig vad du tror på eller vad du tycker är osannolikt. Att tillverkare/företag försöker påverka en skall man alltid vara medveten om. De som inte är professionella vill man dock inte jobba med. Har inga som helst problem med att säga ifrån till företag/tillverkare. Just nu har vi testat rätt mycket av de produkter som folk frågat om vi kan testa, men ibland måste man säga nej till mycket. Inom vissa områden har man dock inte alltid en ledig frilansare som kan testa sådana produkter.

Tror dock en del redan har en bestämd åsikt om "så här fungerar det" och då är det nog inte mycket jag kan göra åt den saken.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Måste som flera andra här komma med lite saker som bör ha varit med i recensionen.

Format: Vilka format klarar denna tv på respektive ingång? Hur är resultatet av dessa format & ingångar? Hanterar den SD format bra(480I/p,576i/p), hanterar den HD format bra(720P, 1080i/p/24/50/60), pallar den HTPC med gott resultat (pixcelmappning & rätt svärta nivåer) osv...

Kontrats, ljus, färg, alla dessa är mkt viktiga för en bra bild, speciellt färgbalansen & bör definitivt ha funnits med i testet mer (gärna mätnungar av färgtemperatur, svärta osv.)

Rena jämförelser mot andra tv apparater förutsätter nästan att ni har gjort en del av ovanstående för att kunna få en bra testplattform....

I övrigt ett mycket bra initiativ, speciellt för de med ett brinnande datorintresse samt hembiointresse (anser mig själv tillhöra den kategorin )

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
Ett tips är att säga vad som är så osannolikt nu då, hatar att gissa mig till saker. Men tydligen så far jag med osanning eller liknande, som du försökte linda in lite De som vill få saker testade kontaktar mig och vill de prata annonser skickar jag dem till säljavdelningen. Hade inte det funnits en ledig frilansare (eller om produkten bedömts som ointressant) hade den inte testats.

Att inte finnas i närheten har faktiskt en poäng i att vi sällan träffas (har bara träffat en av dem), jag bryr mig inte om att göra deras jobb lättare rent krasst (och skall inte göra det heller). Kan man ha kontakt på annat sätt...javisst jag hänvisar till dem när folk vill prata annonseringar och de hänvisar till mig när de vill ha tester. Där är kopplingen dvs. vi hänvisar till varandra.

När företag vill pusha för vissa produkter är det inte ovanligt att de både vill göra det med annonser och tester. Fullt normalt men i regel vet jag inte något om ifall de skall annonsera (om företaget nu inte berättar detta). Gillar dock inte när tillverkare försöker få saker testade genom att berätta om annonseringar. Men det är helt upp till dig vad du tror på eller vad du tycker är osannolikt. Att tillverkare/företag försöker påverka en skall man alltid vara medveten om. De som inte är professionella vill man dock inte jobba med. Har inga som helst problem med att säga ifrån till företag/tillverkare. Just nu har vi testat rätt mycket av de produkter som folk frågat om vi kan testa, men ibland måste man säga nej till mycket. Inom vissa områden har man dock inte alltid en ledig frilansare som kan testa sådana produkter.

Tror dock en del redan har en bestämd åsikt om "så här fungerar det" och då är det nog inte mycket jag kan göra åt den saken.

Jag har aldrig hävdat att ni i n t e skulle vara objektiva men du måste väl ändå ha förståelse för att man blir nyfiken när det kommer upp en recenssion av ett (för mig) helt nytt okänt märke och det samtidigt kommer upp en banner med reklam för just den produkten. Menar bara att förtroendefrågorna löses smidigare utåt genom att föra dialog istället för att blåneka att man inte har en aning om vad som försegår på andra delar (obs, även om det mycket väl faktiskt kan vara så att delarna är åtskilda, osb).

Min notis kring fysiskt avstånd var för övrigt av ren kuriosakaraktär, att det var ett intressant sätt att formulera det.

(Ber om ursäkt för de som vill läsa om produkten att dessa diskussioner kommer upp här, men jag tycker det är intressant och några övriga ämnen finns inte att ta dem i. Tycker vi medlemmar har en viss rätt att få fråga och ha åsikter om sidan. Det är väl ändå tänkt att vara ett entusiastkommunity i grund och botten, även om sidan blivit mer ekonomiskt gångbar med åren?)

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem

300watt för en platt tv är inte det lite väl mycket? Det är ju nästan som en dator!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
Jag har aldrig hävdat att ni i n t e skulle vara objektiva men du måste väl ändå ha förståelse för att man blir nyfiken när det kommer upp en recenssion av ett (för mig) helt nytt okänt märke och det samtidigt kommer upp en banner med reklam för just den produkten. Menar bara att förtroendefrågorna löses smidigare utåt genom att föra dialog istället för att blåneka att man inte har en aning om vad som försegår på andra delar (obs, även om det mycket väl faktiskt kan vara så att delarna är åtskilda, osb).

Min notis kring fysiskt avstånd var för övrigt av ren kuriosakaraktär, att det var ett intressant sätt att formulera det.

(Ber om ursäkt för de som vill läsa om produkten att dessa diskussioner kommer upp här, men jag tycker det är intressant och några övriga ämnen finns inte att ta dem i. Tycker vi medlemmar har en viss rätt att få fråga och ha åsikter om sidan. Det är väl ändå tänkt att vara ett entusiastkommunity i grund och botten, även om sidan blivit mer ekonomiskt gångbar med åren?)

Jo jag förstår men för mig är det så pass självklart varför man måste hålla tester och annonser åtskilda. Det är en helt annan sak om man enbart har sporadisk kontakt via internet än om man sitter på samma ställe. Att sälja annonser respektive göra objektiva tester kan leda till intressekonflikter, det finns då risk att man påverkar varandra medvetet/omedvetet. Den risken är med stor sannolikhet mycket mindre om man inte träffas, äter lunch tillsammans, hör varandras telefonsamtal osv.

Annonsäljare skall inte kunna ta del av tester innan publikation och information om resultat på kommande tester bör de inte heller få reda på. Vill de se testerna får de läsa dem på sajten som alla andra

Misstänker att det funnits tillfällen när annonsörer inte varit glada över testerna, snarare skulle jag bli förvånad om det inte vore fallet ibland. Lite därför som jag nämde att de gillar en ibland och ogillar en vid andra tillfällen.

Inget av dessa problem är på något sätt nya och jag tycker det är viktigt att man är medveten om dem plus ser till att minimera att dessa intressen påverkar varandra (objektiva tester respektive annonsäljning). Finns även tillverkare som inte ser en som seriös ifall de pratar med samme person om tester plus annonser. Vågar påstå att det är en gemensam syn som de allra flesta delar i Sverige (media) att man måste hålla dessa områden åtskiljda från varandra.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
Ber om ursäkt för de som vill läsa om produkten att dessa diskussioner kommer upp här, men jag tycker det är intressant och några övriga ämnen finns inte att ta dem i.

Vill bara informera om att det finns en forumdel för Feedback. Länk till den och annan nyttig kontaktinformation finner du längst ner på varje sida.

Visa signatur
Permalänk

Ni skulle testat Sony KDF-50E2010 istället, där snackar vi prisvärd tv med bra kvalite...

Permalänk
Medlem

Varför testar ni inte analogingångarna ordentligt? Nästan vilken billig TFT-tv som helst får bra bild via den digitala ingången.
Nu i övergångsperioden är det fortfarande många som har analog signal från
tv-spel, video, dvd och vanlig tv.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
Jo jag förstår men för mig är det så pass självklart varför man måste hålla tester och annonser åtskilda. Det är en helt annan sak om man enbart har sporadisk kontakt via internet än om man sitter på samma ställe. Att sälja annonser respektive göra objektiva tester kan leda till intressekonflikter, det finns då risk att man påverkar varandra medvetet/omedvetet. Den risken är med stor sannolikhet mycket mindre om man inte träffas, äter lunch tillsammans, hör varandras telefonsamtal osv.

Annonsäljare skall inte kunna ta del av tester innan publikation och information om resultat på kommande tester bör de inte heller få reda på. Vill de se testerna får de läsa dem på sajten som alla andra

Misstänker att det funnits tillfällen när annonsörer inte varit glada över testerna, snarare skulle jag bli förvånad om det inte vore fallet ibland. Lite därför som jag nämde att de gillar en ibland och ogillar en vid andra tillfällen.

Inget av dessa problem är på något sätt nya och jag tycker det är viktigt att man är medveten om dem plus ser till att minimera att dessa intressen påverkar varandra (objektiva tester respektive annonsäljning). Finns även tillverkare som inte ser en som seriös ifall de pratar med samme person om tester plus annonser. Vågar påstå att det är en gemensam syn som de allra flesta delar i Sverige (media) att man måste hålla dessa områden åtskiljda från varandra.

Det där var en betydligt mer betryggande argumentering, den köper jag absolut. Det var lite så jag menade, bättre att direkt påpeka att det inte är så det går till på redaktionen än att det inte skulle finnas några fysiska eller ekonomiska incitament att göra så.

Hade faktiskt glömt bort att det fanns en feedbak-tråd nuförtiden. Ska (försöka) tänka på det i fortsättningen

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem

ser inte vad avsaknaden av en DVI-kontakt har med något att göra då det finns 2 st HDMI-ingångar, eller har jag missat något? Får jag välja mellan en HDMI och en DVI eller 2 HDMI så tar jag ju lätt 2st HDMI varje dag...

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
'

Dyrt?

Om man alltid köper det billigaste skräpet som finns på marknaden kan man visserligen säga att det är dyrt, men för de som eftersträvar lite högre klass på våra prylar och är beredda att betala för design och kvalitet så är inte 11'000 för en 40" dyrt. (nu syftar jag inte på Viewpian)

Alla här inne är väl inte brats och pappa betalar eller jobbar på microsoft?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eskepola
Alla här inne är väl inte brats och pappa betalar eller jobbar på microsoft?

Sen har inte alla en 40" platt-TV, kanske finns ett samband?

Det handlar om prioriteringar, samt att det är enorm skillnad på dessa billiga TVs och de dyrare.
Man bör vara medveten om det och inte blint titta på att det är en billig 40"-platt tv och tro att den ska vara bättre än de 28" CRT TVs man hittar på skroten, bildkvalitetsmässigt.

Permalänk
Medlem

mera sånt hära

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamq10
Varför testar ni inte analogingångarna ordentligt? Nästan vilken billig TFT-tv som helst får bra bild via den digitala ingången.
Nu i övergångsperioden är det fortfarande många som har analog signal från
tv-spel, video, dvd och vanlig tv.

Exakt!
Som på min budget tv som är 32 tums lcd tv.
digitala utgångarna är det bra bild jämfört med den analoga tv ingången!
Det är det lite brus och ränder...
antar väl att den är lite känslig.

Permalänk
Avstängd

Jag beställde 46" varianten torsdagen den 3e, alltså precis innan den här recensionen kom och posten kommer med den idag mellan 17-21 så jag får hoppas den är bra!
Har ingen tv alls nu så det kan ju inte bli sämre i alla fall.

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eskepola
Alla här inne är väl inte brats och pappa betalar eller jobbar på microsoft?

Nej, men det räcker gott & väl med ett hederligt industri arbete för att tjäna ihop dom pengarna så att man kan köpa sig en tv.. inga som helst problem för mig iaf..

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Ni skulle testat Sony KDF-50E2010 istället, där snackar vi prisvärd tv med bra kvalite...

Det är ju en bakprojs-TV.
Varför skulle dom vilja testa den?
Jag skulle då inte vilja ha den i mitt vardagsrum om jag så fick den gratis.

Permalänk
Avstängd

Ni kunde ha gjort väldigt mycket utförligare "hårdtest".
Jag ska nämna några saker ni borde tagit upp som jag har märkt nu när jag haft 46" varianten i en dag. Enda skillnaden är att den är större.

För det första så finns det DVI->HDMI kablar, en sån använder jag till datorn nu och det fungerar bra. Det borde ni testat.
Det inte går inte att spela in på USB med NIMP och NIMP bara klarar FAT formatet. NIMP är alltså i stort sett oanvändbart med en USB hårddisk.
Det finns ingen On/Off på PIP, man måste bläddra igenom alla lägen för att den ska försvinna om man vill bli av med den.
Man kan inte använda PIP när man är i NIMP.
Man kan inte heller ha NIMP i PIP fönstret.
Det går inte att använda swap funktionen på PIP mellan HDMI och Scart/TV.
Man kan ändra audio input så man hör ljudet från PIP om man vill.
TVdosan är snygg och praktisk, men locket till kontroller för NIMP och PIP sitter som satan.
Upplösningar som TVn växlar mellan automatiskt beroende på vad man ställer in för upplösning i datorn är:
640x350, 720x400, 800x600. 1024x768, 1280x1024, 1360x768, 1366x768, 1600x1200. Det står i beskrivningsboken att 1280x1024 går att köra i 85Hz, men för mig blir det 60Hz vilken upplösning jag än har, även fast jag ställer in 85Hz i windows. Man kan inte välja Hz manuellt i TVn.

Några saker jag själv vill veta som jag inte testat än:
Det finns bara en "audio input" för de två HDMI och RGB.
Hur blir det om man kopplar in 2st HDMI och använder audio in kontakten för en av dem, hur vet TVn vilken av HDMI som ljudet från datorn ska höra till??

Man ska kunna spela in TVprogram med NIMP.
Hur bra fungerar det, vad sparas det i för format, går det att spela in i 720p, hur stor blir filerna och går dom att spela upp med datorn?

Jag förstår inte vad ni har testat i en hel vecka när ni inte nämner något av det här!

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Moderator
Testpilot

"Tv:ns betraktningsvinkel är mycket bra. På det här fotot ser det dock ut som att skärmbilden full av linjer, men så ser den inte ut i verkligheten."

Hört talas om ett fenomen som kallas moiré?

http://en.wikipedia.org/wiki/Moiré_pattern

Ger ju inte så seriöst intryck att inte ens ha koll på det, enligt mig.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamilton83
Det är ju en bakprojs-TV.
Varför skulle dom vilja testa den?
Jag skulle då inte vilja ha den i mitt vardagsrum om jag så fick den gratis.

Jag har själv sony kdf E50A11E vilket är föregångaren och jag är mycket nöjd med tvn, har du en bra källa är bilden ypperlig. Eftersom den bara är drygt 39cm djup mot de flesta plasma o lcd är runt 11-12 cm och det är mest i mitten där bak som den är djup så är den inte så så stor skillnad, 90% av alla med platttv har dom ändå ståendes på bänk. Med tanke på att jag importerade den från tyskland för 13500 och en 50tums plasma med motsvarande prestanda kostade 45000kr vid den tiden så kan man kalla det prisvärt..

Men idag skulle jag nog kanske inte köpt den utan tittat på Sony kds55A2000, vilket är en LCOS tv med fullhd upplösning. Eller kanske LGpc1r för prisvärt alternativ om man har lite tajt med pengar..

Visa signatur

Hej jag heter Martin, vad heter du?