Permalänk

Det finns grymt många bra filmer. De tre som är lite i en klass för sig är: Arbetarna går ifrån fabriken ;), Apocalypse now och första Batman filmen.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Aristocats, lugnt den roligaste filmen jag sett.
Annars har nästan alla riktigt bra filmer nämnts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kax
Snabb fråga: Varför? Har sett den själv och tyckte den var allt annat än bra. Första gången jag har vart på bio och sett folk lämna biosalongen, hade själv lämnat bion om det inte var det att min flickvän sov...

OnT: De flesta av mina favoritfilmer har redan nämnts.. Känns dumt att bara repetera de som redan står.
Dr Strangelove och Lawrence of Arabia gillar jag skarpt, såg inte de bland det ni andra skrivit.

//Kax

Enkelt svar: Jag läste serien när jag var yngre och älskade den,så jag har väntat länge på att dom skulle göra en film...:)

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk

Här kommer ett litet utkast från alla bra filmer jag sett: The Shining, A Clockwork orange, Pulp Fiction, Reservior dogs, Dr strangelove, American Phsyco, One Flew Over the Cuckoo's Nest, The Usual Suspects mm.

Att välja ut någon favorit bland alla dessa blir svårt så jag får väl säga att alla dessa är mina favoritfilmer

Visa signatur

|MacBook 1.83 | 60 gb | 1024 ram| iPod Shuffle G2 | Iphone
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur.

Permalänk
Medlem

Euro Trip och Gladiator. Gladiator bör dock ses i HD med 5.1-ljud annars är det waste

Permalänk
Medlem

THE PHONEBOOTH! Oj oj vilken härlig film allt kretsar kring telefonkiosken, den är bara så klockren!

Permalänk
Medlem

American History X

Lord of War och V for Vendetta gillar jag skarpt med. Tycker regissören lyckats oerhört bra med budskap och effekter i V for Vendetta. Känns som att den filmen kan man se på, på 2 olika sätt.

Jag räknar inte med Sagan om ringen-triologin, de spelar i en annan division

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Egentligen allt som Johnny Depp rört vid...

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem

Så många bra filmer det finns... hur kan man bara välja en?

Blev lite påmind av några filmer som vissa nämnde också.

En liten lista:

Mad Max 2 (bäst? hehe)
Den onde, den gode, den fule
För en handfull dollar
Dansar med vargar (har bara sett den en gång och minns inte så mycket men jag vet att jag tyckte om den)
Romancing the Stone
första Indiana Jones filmen
Spring Lola (stressig, tysk film)
Monty Python-filmerna
Terminator 1/2
Fucking Åmål
Full Metal Jacket
Pianot
Matrix
...

Reqiuem for a dream och Lilja Forever påverkas man väldigt mycket av och är riktigt bra men de är för jobbiga för att se flera gånger - fan, det går ju illa för dem.

Finns en svensk film om några fängelsekunder som ska sätta upp en pjäs eller nåt som jag i princip grät mig (glädjetårar mest) igenom men jag vet inte vad den hette.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0

Finns en svensk film om några fängelsekunder som ska sätta upp en pjäs eller nåt som jag i princip grät mig (glädjetårar mest) igenom men jag vet inte vad den hette.

"Vägen ut" hette väl den, har jag för mig.

och jo, Mad Max 2 är den bästa mad max-filmen, iaf.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

American history X är extremt bra.
Men sen har jag inte sett allt för många filmer. Blir så rastlös

Permalänk
Medlem

Ganska svårt att säga, finns väldigt många bra som aldrig kommer på så här på raken. Kan ge en fem-i-top dock:

Terminator 2 - Judgment Day
LOTR - Return of the King
Silence of the Lambs
Goodbye, Mr.Chips
Fear and Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Garden State. Helt fantastiskt bra film.

Permalänk
Medlem

Svårt att nämna en. Men Pulp Fiction, Reservoir Dogs, A Few Good Men, Big Lebowski och Top Gun tillhör storfavoriterna.

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Medlem

av nyare filmer är det väl:
Pans Labyrinth
300
Children of men
The Prestige
The Descent
Trailer Park Boys the Movie
The Bridge to Terathibia var rätt bra också.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

Boondock saints kommer helt klart alltid vara den absoluta favoriten

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Fight Club.

Oh damn! (rule #1, you do not talk about fight club)

Permalänk
Hedersmedlem

Just ja, Running Scared hör till en av favoriterna!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Donnie Darko och Boondock Saints är två utav favoriterna i alla fall.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Du verkar gillar krigsfilmer. Kolla in Brotherhood of war om du inte sett den! En koreansk krigsfilm jag personligen föredrar framför Saving Private Ryan.

will do, tack för tipset.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Just ja, Running Scared hör till en av favoriterna!

håller med!

Permalänk
Inaktiv

Gladiator
Cube <3
American History X

Permalänk
Medlem

Två av mina favoritfilmer är Shaun of the dead och Hot fuzz. Riktigt roliga filmer.

Om det är lite mer seriösa filmer man ska prata om är det nog Stalingrad, slutet är så sjukt fint.

Permalänk
Medlem

Das Bot.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Inaktiv

Equilibrium
1984
Thx 1138
Requiem for a dream
Serenity

Permalänk
Medlem

Måste jag säga en får det tråkigt nog bli "The Shawshank Redemption", den är så nära en tia man kan komma.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Snake in the eagles shadow, ett tidslöst mästerverk

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Top Secret givetvis.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk

Jag älskar Lords of dogtown sjukt bra film och lord of war är bra

Visa signatur

Amd Ryzen 5 3600 | Sapphire Radeon 5600 xt Pulse| 16gb |Corsair Carbide Spec-05

Permalänk

Star Wars helt klart, det finns inga bättre och det kommer troligtvis aldrig att komma.
En annan film som jag tycker är riktigt vacker och bra är Hero.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu