Kanske byta moderkort - Relaterat till minnen

Permalänk
Medlem

Kanske byta moderkort - Relaterat till minnen

För ett tag sedan köpte jag en dator med följande specifikationer;

PSU - Hiper 670w
CPU - Intel C2D E6600
Mobo - ASUS P5B-V
Minne - Corsair Dominator Twin2x 8500C5 2048mb (DDRII) /1066mhz

Är lite smått less på mitt moderkort för att 1. det startar fruktansvärt segt och 2. det har inte SLI-stöd. Sedan verkar folk ha allmänna problem med det. En fågel viskade i mitt öra om att det var svårt att hitta moderkort p.g.a. de snabba minnena, men fågeln har fel tror jag.

Är det någon som kan peka mig i rätt riktning angående ett bättre moderkort? Prissumma är väl inte så viktigt - behöver inte vara det dyraste dock för att jag överklockar inte så mycket..... Det är tanke att jag ska skaffa en Dell 30" Ultrasharp och ska fixa ett 8800gtx eller 8600x2 SLI för att kunna driva saker i full upplösning (2560 x 1600). (troligtvis vänta och se vad de hittar på senare i år)

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem

Ska du skaffa nytt är det P35 chipset som gäller, rykande färskt
De större tillverkarna börjar få ut sina nya P35 kort till återförsäljarna, så det är bara att välja efter tycke o smak.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem

Har du någon rekommendation av märke? Även fast jag sade att jag inte tänkt klocka så kan det nog komma på tanke ändå.

Jag är mestadels inne på CPU och Grafikkort - moderkort är något jag är helt borta på.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem

Asus och Gigabyte.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Ok, tack så mycket.

Visa signatur