Adata ddr3-minnen i 1333 MHz

Permalänk
Melding Plague

Adata ddr3-minnen i 1333 MHz

Minnestillverkaren Adata har idag släppt ett pressmeddelande där de säger att de skall ha ddr3-minnesmoduler med frekvenser upp till 1333 megahertz färdiga tills branschmässan Computex startar 5 juni.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se tester som visar hur "bra" DDR3 är nu i början? Blir väl antagligen som det brukar att dom suger för att vara som bäst när det är dags för DDR4 för ny teknik brukar vara som bäst när den har fått mogna och då släpps det ny teknik så man kan uppfinna hjulet igen ;).

Jaja hoppas dessa presterar bättre än DDR2 iaf vid testerna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Ska bli kul att se tester som visar hur "bra" DDR3 är nu i början? Blir väl antagligen som det brukar att dom suger för att vara som bäst när det är dags för DDR4 för ny teknik brukar vara som bäst när den har fått mogna och då släpps det ny teknik så man kan uppfinna hjulet igen ;).

Jaja hoppas dessa presterar bättre än DDR2 iaf vid testerna?

Finns redan tester på dem.

http://www.ocworkbench.com/2007/articles/the-facts-of-ddr3-an...

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Jag känner mig gammal, eller rättare sagt min dator. Jag har fortfarande DDR-minnen Det känns som att nya datorn kommer få DDR3 och (minst) quad core när jag köper den 2008 nånting.

Permalänk
Avstängd

Trevligt med nya minnen. Tråkigt att de inte kunde göra en större SSD disk, typ på 64 eller 128 gb.

Hur många watt drar minnen?
Bra att DDR3 har mindre spänning än DDR2.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Tydligen inte nått upphetsande resultat med DDR3 men beror säkert som det står där att minnet körs osynkront med processorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doomas
Jag känner mig gammal, eller rättare sagt min dator. Jag har fortfarande DDR-minnen Det känns som att nya datorn kommer få DDR3 och (minst) quad core när jag köper den 2008 nånting.

Hehe jag har också ddr kvar å en 2600+ cpu lite pinsamt nästan

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Presterar DDR3 i dagsläget bättre än DDR2?

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Dom tester jag spanat in värkar inte gynna så värst för DDR3 vad det gäller prestanda. Men det borde komma vartsom.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Hehe jag har också ddr kvar å en 2600+ cpu lite pinsamt nästan

sitter också på socket 462 och ddr, och det är ju inget pinsamt med det. Tycker att min dator ändå håller måttet för det den gör. Ett bra socket a system kan piska ett budget AM2-system.

Så socket a är ändå den socketen som levt längst, skulle t.o.m kunna säga att jag tycker att det är den bästa socketen hittills, kanske inte prestandamässigt men på så väldigt många andra punkter.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||